نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                              

فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون محسوب می شود. چنانچه به طور مناسب انتخاب نشود. باعث از بین رفتن زیبایی دکوراسیون و آشفته شدن فضا می شود. برای این منظور باید متناسب با هر فضا فرش مناسبی را درنظربگیریم. یکی از عوامل مهم که در انتخاب فرش مناسب تاثیر بسزایی دارد، ابعاد فرش است. ابعاد فرش با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب می شود.

اصولا فرش های ماشینی و دستباف دارای ابعاد استاندارد هستند. ابعاد استاندارد و رایج که بین فرش ماشینی و دستباف مشترک است عبارت است از فرش 6 متری و فرش 9 متری و فرش 12 متری . این ابعاد فرش جزو پرفروش ترین سایزهای فرش محسوب می شوند. در این مقاله شما به شما خواهیم گفت که چگونه برای هر مکان سایز مناسبی را برای فرشتان انتخاب کنید.

ابعاد مناسب برای فرش پذیرایی

فرش پذیرایی جزو فرش هایی ست که انتخاب آن برای اکثر مردم به خصوص ایرانی ها دارای اهمیت زیادی است. انتخاب طرح و رنگ فرش پذیرایی با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ اجزای آن انجام می گیرد. اما سایز مناسب فرش پذیرایی باید متناسب با ابعاد سالن پذیرایی انتخاب شود.اندازه این فرش ها باید به گونه ای باشد که از دیوارها حداقل نیم متر فاصله داشته باشد. مبل ها به گونه ای روی فرش پذیرایی چیده شوند که پایه جلویی مبل روی فرش قرارگیرد. یعنی هنگامی که شخص روی مبل می نشیند پاهایش روی فرش قرار گیرد.

انتخاب فرش های خیلی بزرگ برای سالن پذیرایی اصلا زیبایی ندارد. اگر ابعاد سالن پذیرایی شما بزرگ است سعی کنید از چند فرش استفاده کنید. به عنوان مثال بجای استفاده از 2 فرش 12 متری از سه تا فرش 9 متری استفاده کنید. یا بجای انتخاب یک فرش 12 متری ، 2 فرش 6 متری انتخاب کنید. این امر باعث می شود چیدمان شما زیباتر و جذاب تر شود.

استفاده از فرش های خیلی کوچک برای سال پذیرایی مناسب نیست. چون فضا را کوچک نشان می دهد. از طرفی قرارگرفتن پاها به روی زمین هنگام نشستن روی مبل حس قشنگی ندارد. اگر ابعاد پذیرای شما کوچک است. از فرش خیلی بزرگ و فرش خیلی کوچک استفاده نکنید.زیرا فضای شما را کوچکتر نشان خواهد داد.

دربعضی از خانه های امروزی بخصوص خانه های آپارتمانی سالن پذیرایی و نشیمن یکی است. برای این خانه ها بهتر است بجای استفاده از یک فرش از چند فرش استفاده کنید. و به کمک فرش قسمت های مختلف را از هم جدا کنید. برای مثال برای مبلمان یک فرش جدا و برای زیرمیزناهارخوری نیز یک فرش مجزا درنظر بگیرید. یا حداقل برای تلویزیون و فضای رویروی آن فرش جداگانه ای را انتخاب کنید.

ابعاد فرش مناسب برای فضای نشیمن

فضای نشیمن یا به اصلاح عامیانه حال در خانه های امروزی دارای اهمیت خاصی است. ابعاد این فرش ها معمولا باید به گونه ای در نظر گرفته شود که نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ باشد. اگر برای فضای نشیمن از مبل استفاده نمی کنید . در این صورت می توانید کف را کاملا با فرش بپوشانید. اما حتی اگر از یک مبل هم استفاده می کنید بهتر است از همان روشی که برای فرش پذیرایی توضیح دادیم برای ابعاد فرشتان استفاده کنید.

ابعاد فرش آشپزخانه

انتخاب ابعاد فرش آشپزخانه سلیقه ای است. آشپزخانه تنها فضایی ست که می توان فرش آن را کوچک تا بزرگ درنظرگرفت. می توانید از یک قالیچه کوچک در وسط آشپزخانه استفاده کنید. یا کل فضای آشپزخانه را فرش کنید. همچنین می توانید فقط برای زیرمیزناهارخوری از فرش استفاده کنید. در این صورت اندازه فرش باید به گونه ای باشد که پایه هایی صندلی هنگام نشستن از فرش خارج نشود.

ابعاد فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب معمولا باید اطراف تخت را فراگیرد تاهنگام بیدار شدن از خواب پاها روی زمین قرارنگیرد. می توان اندازه فرش را طوری انتخاب کرد که کاملا زیر تخت و اطراف آن را فراگیرد. و یا می توانید از چند فرش کوچک در اطراف تخت خواب خود استفاده کنید.

اندازه فرش اتاق خواب کودکان دارای اهمیت خاصی  است. از آن جا که کودکان بیشتر وقت خود را در اتاق به بازی مشغول هستند. بهتر است اندازه فرش را به گونه ای انتخاب کنید که اطراف تخت خواب کودک را بپوشاند. همچنین کودک بتواند به راحتی روی آن بازی کند و یا به استراحت بپردازد.استفاده ازفرش های کوچک برای اتاق کودکان بخصوص کودکان نوپا اصلا توصیه نمی شود.

ابعاد فرش راهرو و ورودی

ابعادی که برای  فرش راهروها درنظر می گیرید نیز دارای اهمیت است. بهتر است ابعاد این فرش ها به گونه ای انتخاب شود که از دیوارها فاصله داشته باشد. همچنین فضای خالی زیادی حس نشود. برای ورودی ها و پاگرد ها می توانید از قالیچه های کوچک استفاده کنید. در این مکان ها خالی بود بخشی از کف بلامانع است.

 خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان، فرش 6 متری ، فرش طرح افشان، فرش پذیرایی، فرش 1200 شانه ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

سه نوع الیاف در تشکیل فرش نقش مهمی را دارند. نخ تار و پود و نخ خاب که در برای هر فرش الیاف مخصوص به خود به کار می رود. اگر با فرش ماشینی و ویژگی های آن آشنا باشید قطعا از الیاف موجود در خاب فرش نیز مطلع هستید. اما الیافی در خاب فرش موجود است که اسم و مشخصات زیادی از آن استفاده نشده است مانند الیاف ویسکوز که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

ویژگی الیاف ویسکوز

در صنعت نساجی نام کامل الیاف ویسکوز "ویسکوز ریون" می باشد. این الیاف نوعی الیاف بازیافتی سلولزی بوده که در شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در بعضی از محصولات به کار برده می شود. منظور از الیاف بازیافتی سلولزی مواد اولیه ای است که در فضای طبیعت موجود می باشد. برای مثال می توان برای تولید این الیاف از چوب درختان استفاده کرد. و در کل پروسه ای طولانی برای تولید آن به کار می رود. از آنجایی که ویسکوز با چوب درختان تولید می شود دارای قیمتی بالاتر از الیاف پلی استر و پلی پروپیلن می باشد. لازم به ذکر است این الیاف در ایران و حتی در اکثر کشور های دنیا تولید نمی شود. زیرا الیاف وسکوز برای تولید به آب بسیار زیاد و وب فراوان نیاز دارد. که طبق محاسبه شرکت های تولید کننده میزان آب مصرفی برای تولید ویسکوز به 1500 لیتر برای یک کیلوگرم استفاده می شود. به همین دلیل کشور هایی که از این دو منبع طبیعی غنی هستند می توانند الیاف ویسکوز را تولید کنند. همچنین وزن این الیاف نسبت به دیگر الیاف موجود مانند پلی استر، اکریلیک، پلی پروپیلن و... بسیار بالا می باشد. لازم به ذکر است طبق نظر کارشناسان استحکام الیاف ویسکوز از سایر الیاف ذکر شدن کمتر می باشد. همچنین اگر در مواجه با آب قرار بگیرد و مرطوب شود بیسترین استحکام خود را از دست خواهد داد. این محصول در فرش های ماشینی نقش بسیار کم رنگ تری نسبت به دیگر الیاف موجود در صنعت نساجی دنیا دارد اما اگر در فرش به کار برده شود دارای درخشندگی بالایی خواهد بود.
در گاهی اوقات برای استفاده از الیاف ویسکوز آن را با الیافی همانند پلی استر ترکیب کرده و نخ به وجود آمده را در فرش استفاده می کنند. کشور هایی که از الیاف ویسکوز در محصولات فرش ماشینی خود استفاده میکنند از جمله بلژیک و ترکیه می باشند. این کشور ها ارتفاع نخ خاب را در فرش کاهش می دهند تا در اثر اتفاقاتی از جمله پاخوردگی بالا فرش زیبایی خود را از دست نداده و دیر تر از بین برود.
همان گونه که ذکر شد الیاف ویسکوز دارای استحکام کمی در کنار دیگر الیاف مانند پلی استر را دارند. به همین دلیل صنعت بافندگی ایران ترجیح داده است تا از الیاف با کیفیت در فرش خود استفاده کند تا عمر طولانی تری را داشته باشد. همچنین به دلیل قیمت بالای ویسکوز ترجیح مشتریان ایرانی خرید یک محصول ارزان و با دوام می باشد.

کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده از آنجایی که الیاف ویسکوز قابلیت های لازم برای به کار رفتن در نخ خاب فرش های ماشینی را نداشت از به سرعت از دور خارج شد و الیاف دیگر جایگزین آن شدند که امروزه شاهد آن می باشید.

فرش کاشان

طبق توضیحاتی که خدمت شما دوستان گرامی داده شد امروزه در ایران از الایف ویسکوز استفاده نمی شود اما الیاف ها باکیفیت دیگری موجود بوده که ما نتیجه آن را در پوشش منازل خود می بینیم. اگر به دنبال فرشی با الیاف با کیفیت می باشید لازم است به سایت معتبر قالی کاشان مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی تنوع بسیاری در محوصلات خود داشته و قیمت آن به صورت درب کارخانه در زیر هر محصول لحاظ شده است. ارسال محصولات مجموعه قالی کاشان به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , الیاف باکیفیت , جنس فرش , قالی کاشان , فرش کاشان , فرش ارزان , فرش جدید , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                                     

گسترش صنعت فرش ماشینی باعث بوجود آمدن طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی شده است. در گذشته بیشتر فرش ها زمینه قرمز یا به اصلاح بوم گلی بودند. اما امروزه تنوع در رنگ های فرش به اندازه ای شده که بسیاری از خریداران فرش را سردرگم کرده است. فرش زمینه طوسی یکی از جدیدترین رنگ ها در زمینه فرش است. که در سال های اخیر طرفدارن بیشماری را پیدا کرده است.

فرش زمینه طوسی دارای طیف های مختلفی است. فرش زمینه فیلی، فرش زمینه نقره ای یا سیلور وفرش دلفینی و فرش ذغالی از طیف های این فرش زیبا هستند. که از روش تا تیره در بازار فرش ماشینی موجود هستند. این فرش ها جدیدترین رنگ فرش به شمار می روند. رنگ فرش سال 99 و 1400 طیف های مختلف رنگ طوسی انتخاب شده است.

دراین مقاله پیرامون این فرش زیبا بحث خواهیم کرد. و اطلاعات لازم را قبل از خرید فرش زمینه طوسی دراختیار شما قرارخواهیم داد .

ویزگی های فرش زمینه طوسی

فرش زمینه طوسی از فرش های جدیدی است که در سال های اخیردر طیف های مختلف از روشن تا تیره بافت شده و به بازار عرضه می شود. این فرش جزو یکی از فرش های پرفروش ماشینی محسوب می شود. که چندسالی ست که به عنوان رنگ ترند برای فرش شناخته می شود. می توان گفت یکی ازعلت های پرطرفداربودن فرش زمینه طوسی این است که طوسی یک رنگ خنثی است که با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود.

فرش زمینه طوسی دارای طیف های مختلفی از روشن تا تیره است. طیف های مختلف این فرش شامل : نقره ای یا سیلور، فیلی، دلفینی، طوسی، دودی وذغالی است.

فرش زمینه طوسی در دکوراسیون

رنگ طوسی در دکوراسیون یکی از پرطرفدارترین رنگ هاست. از آن جا که این رنگ جزو رنگ های خنثی است با اکثر رنگ ها در دکوراسیین هماهنگ می شود لذا درسبک های مختلف دکوراسیون کاربرد دارد. در دکوراسیون های مدرن بیشتر از طرح های مدرن و رنگ های روشن استفاده می شود. لذا فرش زمینه نقره ای و طوسی روشن برای این دکوراسیون ها بسیار مناسب است.

از طرح های اصیل با رنگ های طوسی روشن و نقره ای می توان در سبک مدرن و مدرن – کلاسیک نیز استفاده نمود. فرش های زمینه فیلی و دلفینی و ذغالی با طرح های اصیل در دکوراسیون های کلاسیک و مجلل کاربرد دارد. در نظر گرفتن ابعاد منزل و میزان نورگیری آن در انتخاب طیف های رنگ فرش طوسی دارای اهمیت است.

اگر فضایی که برای ان فرش طوسی درنظرگرفته اید. دارای ابعاد کوچکی است یا نورگیری کمی دارد. بهتر است از فرش زمینه نقره ای و طوسی روشن استفاده کنید. اگر ابعاد فضای موردنظرتان بزرگ است و نور گیری خوبی هم دارد. می توانید از فرش های زمینه فیلی و ذغالی به راحتی استفاده کنید.

انتخاب فرش زمینه طوسی برای آشپزخانه انتخاب هوشمندانه ایست. بخصوص اگر وسایل برقی مثل یخچال و ماشین لباسشویی و ... رنگ استیل یا سیلور داشته باشند. ازطیف های تیره این فرش می توان برای راهروها و مکان های شلوغ و پررفت و آمد مثل نشمین نیز استفاده نمود.

فرش زمینه طوسی با طرح های ویژه کودک برای اتاق خواب کودکان انتخاب خوبی است. چون دیرتر کثیف می شود. طیف های مختلف فرش زمینه طوسی را می توان برای اتاق خواب انتخاب کرد. اما رنگ های روشن تراین فرش آرامش بخش تر خواهند بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: جدیدترین رنگ فرش، فرش زمینه نقره ای، فرش 1500 شانه ، تراکم فرشخرید اینترنتی فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

کیفیت فرش های ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از مهمترین این عوامل الیاف یا نخ هایی ست که برای بافت فرش بکار می رود. مسلما هر چه کیفیت نخ های بکار رفته در بافت فرش بیشتر باشد. کیفیت فرش و دوام آن نیز افزایش خواهد یافت. در بسیاری از مواقع یک طرح فرش ممکن است با نخ های مختلفی بافته شود.

 در نگاه اول این فرش ها ممکن است شباهت زیادی بهم داشته باشند. اما آنچه این فرش ها را از هم متمایز می کند . کیفیت فرش بافته شده است. که این کیفیت نیز به جنس نخ مورد استفاده در بافت این فرش ها بستگی دارد.

از بین نخ هایی که برای بافت فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. نخ اکریلیک هیت ست شده از کیفیت و مرغوبیت بسیار زیادی برخوردار است.در این مقاله شما را با ویژگی های این نخ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های نخ اکریلیک هیت ست شده

نخ های اکریلیک از الیاف مصنوعی هستند که از مشتقات نفتی محسوب می شوند. این نخ ها دارای مقاومت زیادی می باشند. لذا فرش هایی که با این نخ ها بافته می شوند کیفیت بالایی دارند. در فرایند هیت ست شدن نخ ها توسط دستگاه های مخصوص طی عملیاتی در اثر گرما و بخار تثبیت و ریسیده می شوند. از ویژگی این نخ ها مشخص بودن سرنخ ها یا به اصلاح دانه اناری بودن این نخ ها در بافت می باشد.

در عملیات هیت ست کردن، نخ های اکریلیک مقاومت بسیار زیادی نسبت به گرما و نور و رطوبت پیدا می کنند. از طرفی میزان پرزدهی به حداقل میزان خود می رسد. همینطور میزان رنگ پذیری این نخ ها نیز افزایش می یابد. در حال حاضر بیشترتولیدکنندگان فرش های ماشینی از نخ اکریلیک هیت ست شده برای بافت فرش های خود استفاده می کنند.

ویژگی فرش های اکریلیک

فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده تولید می شوند. در برابر رطوبت و نور مقاومت زیادی دارند. در اثر شستشو تغییر شکل نمی دهند. حشراتی مثل بید که از آفات فرش هستند. به ندرت می توانند به این فرش ها آسیب برسانند. پرزدهی در این فرش ها به کمترین میزان خود رسیده است. لذا به راحتی می توان از این فرش برای اتاق کودکان استفاده نمود. الیاف این فرش ها به ندرت آلودگی و گرد و غبار را بخود جذب می کند.

این فرش ها به سبب مقاومت بالایی که دارند در اثر کشیدگی پاره نمی شوند. الیاف مقام اکریلیک دچار ساییدگی و خمیدگی نمی شوند. فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند بسیار نرم و لطیف هستند. در اثر رفت و آمد زیاد دچار کوبیدگی و سایش هم نمی شوند. این فرش ها از جذابیت و درخشندگی خاصی نسبت به فرش های دیگر برخوردارند.

جمع بندی نهایی

به طور کلی می توان گفت که فرش های ماشینی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند. نسبت به فرش های ماشینی دیگر ارجعیت دارند. چرا که فرش یکی از کالاهای گران قیمت می باشد. درست است که فرش هایی که با نخ های ارزان تر مثل پلی استر بافته می شوند. ارزان تر هستند. اما این فرش ها دوام و کیفیت پایینی دارند. و ممکن است خیلی زود خراب شده و از بین بروند. بنابراین هوشمندانه ترین و بهترین انتخاب خرید فرش های ماشینی اکریلیک است.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , فرش 1500 شانه , طرح افشان , فرش زمینه طوسی , تراکم فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

روش های مراقبت از فرش ماشینی قالی کاشان

هر وسیله ای در خانه نیاز به مراقبت دارد. چرا که با یک مراقبت درست از محصول مورد نظر عمر آن وسیله افزایش پیدا می کند. در مراقبت از هر کالا فرش در اولویت قرار دارد. چرا که با توجه به قیمت بالای فرش تعویض مجدد آن کار بسیار دشواری است. افراد و به خصوص خانم ها با توجه به تجربیاتشان، از روش های بسیاری برای مراقبت از فرش آگاه هستند اما گاهی یک روش اشتباه باعث از بین رفتن الیاف فرش می شود. در ادامه این مقاله شما را با روش های مراقبت از فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد.

مراقبت از فرش ماشینی

از مهم ترین موارد مراقبت از فرش ماشینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جاروبرقی کشیدن به صورت اصولی بر روی فرش

2. مراقبت از فرسوده نشدن ریشه های فرش ماشینی

3. جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به داخل الیاف فرش ماشینی

4. نحوه صحیح قرار دادن فرش به گونه ای که هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

5. از بین بردن لکه های به وجود آمده از روی فرش ماشینی

6. مراقبت جدی در صورت حمل و نقل فرش ماشینی

7. ترمیم شکستی یا تاخوردگی در فرش ماشینی

اصول تا کردن فرش

امروزه به دلیل وجود درصد کمی از الیاف پنبه در فرش، از شکستگی و تاخوردگی در فرش جلوگیری می شود. اما اگر نیاز به انبار کردن یا حمل و نقل فرش بود لازم است فرش را لول یا به اصطلاح لوله کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. برای فرش های دستباف در صورت تا کردن مشکلی ایجاد نمی شود چرا که به صورت دستی بافت شده و کیفیت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار می باشد. اما فرش های ماشینی در صورت تاکردن دچار آسیب جدی می شوند و موج هایی در بافت فرش ایجاد می شود. که لازم است فرش را لول کنید. اگر فرش ابعاد بزرگی دارد با کمک چند نفر به لول کردن آن بپردازید. هرچه لوله کردن فرش محکم تر باشد، سالم تر خواهد ماند.

نحوه پهن کردن فرش

اگر مایل هستید برای فضای 12 متری، پوششی را خریداری کنید لازم است فرش را طبق همان سایز یا کمی کوچک تر انتخاب کنید. خرید یک فرش بزرگ تر از ابعاد فضای موجود باعث شده تا به لبه های جمع شده فرش آسیب وارد شده و الیاف به مرور از بین برود. در جهت دیگر فرش را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در مکان های پر رفت و آمد استفاده نکنید. در صورت جلوگیری از نفوذ آلودگی پیشنهاد می شود از یک فرشینه یا به اصطلاح رو فرشی برای پوشش فرش اصلی خود استفاده کنید تا عمر فرش طولانی شود.

جلوگیری از رطوبت

در فضاهایی مانند آشپزخانه فرش رطوبت بیشتری را به خود جذب می کند و در نتیجه باعث پوسیدگی آن می شود. برای جلوگیری از این مسئله فرش را در مرکز آشپزخانه و با فاصله از کابینت ها قرار دهید تا رطوبت کمتری را به خود جذب کند. نکته دیگر برای جلوگیری از این مسئله قرار ندادن گلدان بر روی فرش می باشد. در هنگام آبیاری گلدان، آب به الیاف فرش راه یافته و به مرور زمان باعث فرسوده شدن فرش می گردد.

عدم هوارسانی به فرش

الیاف فرش ماشینی برای سالم ماندن نیاز به عبور جریان هوا دارند. گاهی اوقات برای سالم ماندن از ریشه فرش از چسب استفاده می کنند. که این مسئله جدای از نفوذ مواد شیمیایی چسب به داخل ریشه، به دلیل نرسیدن هوا باعث پوسیدگی ریشه ها می گردد. در موارد دیگر مانند وجود اجسام سنگین بر روی فرش مانع از هوارسانی به فرش شده و برای جلوگیری از آن مکان فرش را در یک مدت زمان مشخصی تغییر دهید. لازم به ذکر است در صورت کاور کردن فرش و قرار دادن آن در داخل انبار، در یک تایم زمانی مشخصی محصول را از کاور بیرون اورده و اجازه دهید در بافت آن هوا جریان داشته باشد.

فرش ماشینی کاشان

اگر مایل به خرید فرش کاشان هستید با مراجعه به سایت قالی کاشان تنوع محصولات را ملاحظه بفرمایید و فرش مورد پسندتان را طبق قیمت کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات فروشگاه قالی کاشان به سراسر ایران رایگان است.



:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , خرید فرش , فرش کاشان , فرش باکیفیت , خرید فرش ارزان , خرید فرش ماشینی , قیمت فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                                   

همانطور که می دانیم انتخاب فرش برای منزل یکی از مهمترین دغدغه های مردم در هنگام خرید فرش است.  فرش مناسب فرشی ست که از نظر طرح فرش و رنگبندی متناسب با سلیقه فرد و سبک دکوراسیون فضای مورد نظر باشد. پس از طرح و رنگ فرش مهمترین عامل در هنگام خرید فرش توجه به ابعاد فضایی ست که می خواهیم برای آن فرش تهیه کنیم. در این مقاله شما را با فرش 9 متری در دکوراسیون و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد.

امروزه ابعاد در فرش ماشینی دارای تنوع بسیار زیادی است. ابعاد استاندارد فرش های ماشینی از 2 تا 12 متری می باشد. یکی از ابعادی که امروزه دارای طرفداران زیادی است. فرش 9 متری می باشد.

ویژگی های فرش 9 متری

فرش 9 متری یکی از سایزهای پرطرفدار و رایج فرش در بین مردم می باشد. علت محبوبیت این فرش ابعاد ویژه ای آن است.  عرض این فرش 2.5 متر و طول آن 3.5 متر می باشد. ابعاد این فرش به صورتی ست که به راحتی می توان از آن برای اکثر مکان ها استفاده نمود. این فرش نه به بزرگی فرش 12 متری است. و نه به کوچکی فرش 6 متری . همین اندازه متعادل و بینابینی این فرش است که علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است.

فرش 9 متری در دکوراسیون

از فرش های 9متری می توان برای اکثرقسمت های منزل استفاده نمود. اما معمولا این فرش برای قسمت پذیرایی و نشیمن منزل مناسب تر است. اگر ابعاد پذیرایی منزلتان خیلی بزرگ است. بجای استفاده از دو یا چند فرش 12 متری می توانید از چند فرش 9 متری استفاده کنید. مسلما چنین چیدمانی بسیار جذاب تر خواهد بود.

اگر فضای پذیرایی منزلتان کوچک است. بهتر است از یک فرش 9متری استفاده کنید. زیرا اگر فرش 12 متری انتخاب کنید بیشتر فضا را با فرش خواهید پوشاند. و از طرفی استفاده از یک فرش 6 متری نیز زیبایی چندانی نخواهد داشت. چرا که مهمترین اصل در چیدمان این است که فرش مورد نظر مقداری از اطراف فاصله داشته باشد. به گونه ای که پایه جلویی مبل روی فرش باشد. انتخاب فرش 6و 12 متری برای فضاهای کوچک باعث کوچکتر نشان دادن ابعاد پذیرایی خواهد شد.

فرش 9 متری مرغوب

مرغوب بودن فرش ماشینی به عوامل مهمی بستگی دارد که مهمترین آن شانه و تراکم فرش است. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد فرش ریزبافت تر و ظریف تر و بادوام تر خواهد بود. استفاده از نخ های مرغوب در بافت فرش ماشینی یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کیفیت فرش است. مرغوبتری فرش های ماشینی 9 متری با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند.

قیمت فرش 9 متری

قیمت فرش ماشینی به شانه و تراکم و جنس نخ مورد استفاده در بافت آن بستگی دارد. هرچه شانه و تراکم فرش زیاد شود. قیمت آن نیز افزایش می یابد. فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند از فرش هایی که با نخ پلی استر گرانتر می باشند.

 به طور کلی فرش های 9 متری از سایر ابعاد استاندارد فرش گرانتر است. زیرا عرض دستگاه های بافنده فرش ماشینی 3 متر است. فرش 9 متری در عرض 2.5 متری بافته می شود. لذا مقداری از عرض فرش به صورت ضایعات درمی آید. به همین علت معمولا تولیدکنندگان فرش ماشینی مبلغی را به خاطر این موضوع به مبلغ فرش 9 متری اضافه می کنند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , فرش طرح افشان , ترامک فرش , فرش شانه , خرید فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش زمینه قرمز، لاکی و روناسی قالی کاشان

رنگ فرش از مهم ترین ویژگی ها در خرید فرش محسوب می شود. رنگ های زیادی در بوم فرش به کار برده می شوند ولی اصلی ترین آنها رنگ سرمه ای، کرم، آبی، سبز و... می باشد که رنگ زمینه را تشکیل می دهد. یکی از اصلی ترین زمینه ها رنگ قرمز می باشد که در صنعت تولید فرش آن را به روناسی و لاکی نیز می شناسند. در این مقاله شما را با ویژگی های این رنگ زمینه آشنا کرده و امید داریم این مقاله بتواند به شما در هنگام خرید فرش ماشینی کمک کند.

فرش زمینه لاکی

رنگ زمینه لاکی یکی از قدیمی ترین و پرفروش ترین رنگ زمینه در اوایل تولید فرش ماشینی می باشد. فرش زمینه لاکی در خانه های قدیمی همانند پدربزرگ و مادر بزرگ هایمان بسیار دیده می شد. رنگ خاص این محصولات باعث شده تا با گذشت زمان همچنان این رنگ در ذهن و خاطر ما باقی بماند. اگر قصد دارید از یک دکوراسیون سنتی در خانه خود استفاده کنید انتخاب رنگ فرش با زمینه لاکی در اولویت شما باشد چرا که یک حس نوستالژی را به مخاطبان القا می کند.

این محصول در دکوراسیون های وسیع مانند سفره خانه و رستوران های سنتی کاربرد بسیار زیادی داشته و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کند. رنگ های لاکی ابتدا بر روی گلیم های دستباف بافته می شد. سپس الیاف لاکی در تولید فرش دستباف نیز به کار برده شد. اما امروزه مخاطبان زیادی در داخل و خارج از ایران به دنبال فرشی با زمینه لاکی می باشند چرا که این محصول حال و هوای خانه و دکوراسیون را به شکل خانه های قدیمی تغییر خواهد داد.

فرش زمینه روناسی

فرش های زمینه روناسی تیره تر از رنگ لاکی در فرش می باشند. که حدود آن رنگی ما بین زرشکی و لاکی می باشد. رنگ روناسی نیز همانند رنگ لاکی از همان ویژگی ها برخوردار می باشد. یعنی به همان اندازه انرژی و روح را به دکوراسیون مورد نظر شما القا می کند. استفاده از رنگ روناسی در انواع فرش های ماشینی، طرح فرش را کمی امروزی تر و مدرن تر به نمایش می گذارد. اگر از علاقه مندان به رنگ تند و گرم هستید رنگ روناسی را در اولویت برای خرید رنگ فرش قرار دهید چرا که هیچ محصولی با این رنگ زیبا پیدا نخواهید کرد.

فرش زمینه قرمز

رنگ قرمز یکی از رنگ های اصلی کی باشد. که تاثیر بسیار بالایی در زندگی تمام افراد در سراسر دنیا دارد. استفاده از این رنگ جذاب در دکوراسیون منزل چشم همگان را به سمت خود خیره می کند. شاید بسیاری از افراد رنگ هایی مانند روناسی و لاکی را برای بوم فرش خود بیشتر ترجیح دهند اما شادابی موجود در رنگ قرمز تاثیر بالایی در دکوراسیون شما قرار خواهد داد. رنگ قرمز بیشتر در محصولاتی همچون فرش های مدرن و فانتزی به کار برده می شود و همین مسئله باعث شده امروزه استقبال زیادی از فرش های مدرن و فانتزی شود.

برای ست کردن این محصول با رنگ های دیگر در دکوراسیونتان  میتوانید از رنگ های سفید، کرم، مشکی، طلایی و بسیاری از رنگ های دیگر استفاده کنید چرا که رنگ قرمز به راحتی با دیگر رنگ ها هماهنگ خواهد شد.

کلام آخر

این سه رنگ علاقه مندان و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. از ویژگی های این رنگ می توان به حس گرما و صمیمیت به وجود آمده در افراد و همچنین به کار بردن آن به عنوان فرش سالن غذا خوری برای افزایش اشتها اشاره کرد.

قالی کاشان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به رنگ های تند همانند طیف رنگ های قرمز علاقه مند هستید و تنوع در این محصولات برای شما کم می باشد پیشنهاد می کنم از فروشگاه اینترنتی قالی کاشان حتما دیدن کنید. این فروشگاه با تنوع محصولات و همچنین کیفیت های درجه یک باعث می شود خرید رضایت بخشی را داشته باشید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش روناسی , فرش قرمز , فرش لاکی , فرش ماشینی , فرش مدرن و فانتزی , فرش کاشان , قالی کاشان , فرش ارزان , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

یکی از نقشه های اصیل در فرش ایرانی فرش طرح خشتی است. این طرح دارای قدمت زیادی است و از گذشته ی دور تا کنون بافت آن رواج داشته است . این طرح همچنان طرفداران زیادی دارد و امروزه به صورت دستباف و ماشینی بافت میشود. چنانچه فرش ماشینی خشتی با شانه وتراکم بالا بافت شود به فرش دستبافت خشتی بسیار شبیه خواهد بود.

فرش های خشتی 1200شانه با تراکم 3600 و 1500شانه با تراکم 4500 به فرش خشتی دستبافت گونه نیز معروف هستند.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های این نقشه ی زیبا واصیل آشنا کنیم.

ویژگی های فرش خشتی

نام فرش خشتی از خشت گرفته شده است. در قدیم خشت ها به شکل چهارگوش واز خاک رس ساخته می شدند. به همین دلیل این نوع فرش ازتعداد زیادی چهارگوش های مربع، مستطیل یا لوزی تشکیل شده است. معمولا درون هریک از این خشت ها نقوش زیبای اصیل مثل گل های شاه عباسی و گل فرنگ و شاخ و برگهای اسلیمی  و گلدان و نقوش پرندگان و حیوانات بافت می شود. معمولا در انواع دستبافت نقش داخل هر خشت تکرارنشدنی ست و در سرتاسر فرش دیده نمی شود واین ویژگی منحصر به فرد باعث شده که این نوع فرش خشتی جزو اصیل ترین فرش های خشتی محسوب شود.از آنجا که هر خشت یک تصویر را نشان می دهد این فرش ها به فرش های قابی نیز معروف هستند.

از نقوش معروف این فرش میتوان به قاب قرآنی، قاب بختیاری، قاب تصویری، قاب اسلیمی و... اشاره نمود.

فرش خشتی در دکوراسیون داخلی

از ان جا که فرش خشتی جزو نقشه های اصیل و کلاسیک است برای دکوراسیون های کلاسیک و لوکس انتخاب ایده آلی می باشد. دقت کنید این فرش از آن جا که جزو فرش ها نقشه شلوغ است نباید مبلمانی که برای ست کردن با ان استفاده می شود از پارچه های طرحدار باشد. بنابراین اگر مبلمان شما طرحدار است این فرش اصلا انتخاب مناسبی نیست چون فضا را آشفته میکند.

از طرفی این فرش برای دکوراسیون های مدرن به این علت که اجزای این سبک از دکوراسیون معمولا ساده و مینیمال هستند به خاطر تضادی که ایجاد میکند انتخاب جذابی است. پس چنانچه دکوراسیون منزلتان مدرن است ومی خواهید فرش خشتی انتخاب کنید بهتر است از رنگهای روشن مثل کرم استفاده کنید و از بکاربردن فرش خشتی زمینه قرمز خودداری کنید.

دقت کنید اگر فضایی که این فرش را برای آن انتخاب می کنید ابعاد بزرگی ندارد حتما فرشی با ابعاد کوچکتر تهیه کنید به گونه ای که مبلمان دور آن چیده شود و اگر از چندین فرش برای پوشاندن کف استفاده میکنید حتما با فاصله از هم روی زمین پهن کنید. چرا که این فرش به خاطر طرح خانه خانه ای که دارد ابعاد فضا را نشان میدهد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش 1200شانه , تراکم فرش , طرح خشتی , فرش 1500شانه , خرید فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش ترکیه ای یا فرش ترک

 

امروزه فرش ترکیه ای یا فرش ترک یکی از پرطرفدارترین فرش های مدرن محسوب میشود که به دلیل رنگ وطرح خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرارگرفته است.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های فرش ترک که یکی از فرش های پرفروش و جذاب در دکوراسیون داخلی منازل میباشد، آشنا کنیم.

طرح و رنگ فرش ترک

رنگ فرش یکی از ویژگی هایی ست که این نوع فرش را از سایر فرش ها متمایز کرده است. فرش های ترکیه ای دارای رنگهای روشن وبراقی هستند که ظاهری زیبا و خاص به دکوراسیون های مدرن و اروپایی میدهند.

این فرش ها معمولا تک رنگ هستند ویا در ترکیب آن چند رنگ ملایم ولایت بکار رفته است. بیشترین رنگ بکار رفته در نوع فرش : رنگ صورتی روشن، آبی، طوسی روشن،کرم و قهوه ای میباشد. به ندرت در ترکیب رنگ این نوع فرش رنگ های گرم مثل قرمزو نارنجی وزرد دیده میشود.

طرح فرش در اکثر این فرش ها ساده و دارای نقوش هندسی هستند. از آنجا که ترک ها در همسایگی با اقوام ایرانی هستند بسیاری از نقوشی که از طبیعت در این نوع فرش دیده میشود الهام گرفته از هنر ایرانیان در بافت فرش می باشند.

در این فرش نقوش برجسته در کنار سادگی در طرح و رنگ بسیار به چشم می خورد.

سایر ویژگی ها

فرش ترک به علت عدم پرزدهی جزو فرش های بدون حساسیت هستند. به خاطر داشتن ضخامت مناسب بسیار نرم لطیف بوده و از نظر وزن فرش جزو فرش های سنگین هستند که لیز نمیخورند.

همانطور که اشاره شد به خاطر نرم و لطیف بودن این نوع فرش ها، برای اتلق خواب و اتاق کودک مناسب هستند.

این نوع فرش در ابعاد مختلف از 2 تا 12 متر بافت میشود.ودر بافت آن از نخ های مرغوب ترک و نخ اکریلیک  مرغوب استفاده می شود.

مزایا و معایب فرش ترک

هامانطور که پیش تر گفته شد فرش ترک به خاطر سادگی در طرح و رنگ و داشتن رنگ های ملایم در دکوراسیون های مدرن وشیک امروزی به ویژه در منزل نوعروسان بسیار کاربرد دارد و همواره مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی بوده و هست.

استفاده از  فرش ترک به خاطر داشتن رنگ های روشن، در فضاهایی که دارای ابعاد کوچکی هستند گزینه ی بسیار مناسبی است. چرا که باعث میشود فضا بزرگتر به نظر بیاید.همچنین برای فضاهایی که دارای دیوارها یا کفپوش تیره هستند نیز به خاطر جلوگیری از کوچک نشان دادن فضا و کم نوری و تیره بودن آن نیز بسیار مناسب خواهدبود.

از معایب فرش ترک میتوان گفت که این نوع فرش به علت رنگ های روشنی که دارد چنانچه در مکان های پررفت و آمد استفاده شود یا اگر کودک داشته باشید به علت اینکه زود کثیف میشوند مناسب نمی باشند.

این نوع فرش به خاطر داشتن طرح و رنگ ساده برای دکوراسیون های کلاسیک و اصیل مناسب نیست و بیشتر با مبلمان راحتی و ال ست می شود.

تفاوت فرش ترک با فرش ایرانی

فرش های ترک دارای طرح های ساده و رنگ های ملایم هستند. در این نوع فرش نقشه های اسلیمی و ختایی با رنگ های پرشور و گرم دیده نمی شود. نقش گل ها در این نوع فرش گلفرنگ است، که بسیار شیک و چشم نواز است.

برجستگی در این نوع فرش با فرش های ایرانی متفاوت است.

قیمت فرش ترک

این نوع فرش ها اگرچه طرح و رنگ ساده ای دارند اما به لحاظ کیفیت بالا و اینکه جزو پرطرفدارترین فرش ها در دکوراسیون های مدرن و امروزی میباشند از قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر فرش های ماشینی برخوردارند.

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , خرید مستقیم فرش , طرح فرش , فرش لایت , فرش ترکیه ای , فرش مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش اتاق خواب از کارخانه فرش کاشان

در پست های قبلی در این وبلاگ درباره فرش مناسب آشپزخانه و فرش مناسب اتاق کودک صحبت کردیم. اگر این مطالب قلبی را مطالعه کرده باشید به خوبی با ویژگی های این دسته از فرش ها آشنا شده اید. در این متن نیز به بررسی ویژگی هایی که یک فرش اتاق خواب باید داشته باشد می پردازیم. اتاق خواب نیز یکی از بخش های مهم هر خانه است. این فضا به گونه ای شخصی بوده و هر کس طبق سیلقه ای که دارد به چیدمان اتاق خواب می پردازد. یکی از قسمت های مهم دکوراسیون نیز فرش محسوب می شود. در خانه های ایرانی استفاده از انواع فرش به عناون کف پوش امری مرسوم است. در اتاق خواب هر فرد با توجه به علایق خود ممکن است از طرحی خاص استفاده کند. اما جدای از طرح، یک فرش خوب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد تا در این فضا به خوبی جلوه کند. در ادامه متن در این وبلاگ به بررسی ویژگی های یک فرش خوب اتاق خواب می پردازیم و شما را در خرید این فرش به بهترین شکل راهنمایی می کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه شوید. 

فرش اتاق خواب و ویژگی های آن

همان طور که گفته شد استفاده از انواع فرش در دکوراسیون های ایرانی امری عادی است. امروزه بیش تر از فرش های ماشینی کاشان در خانه های ایرانی استفاده می شود. علت این موضوع در درجه اول قیمت ارزن تر این فرش نسبت به فرش دستباف است. در درجه بعدی نیز  فرش ماشینی کاشان کیفیتی عالی و طرح هایی متنوع دارد. این تنوع بالای طرح سبب شده هر سلیقه ای به راحتی فرش مد نظر خود را انتخاب و خرید کند. در خرید یک فرش اتاق خواب باید نکات زیادی را در نظر گرفت. از جمله این نکات می توان به کیفیت فرش، ضحامت فرش، ضخیم یا نازک بودن فرش، قیمت فرش و ... اشاره کرد. در ادامه این ویژگی ها را بیش تر بررسی می کنیم.

شانه و تراکم فرش و تاثیر آن در ضخامت فرش

اولین مورد در خرید یک فرش ماشینی در نظر گرفتن شانه و تراکم مورد نظر است. در فرش ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر از طول یا عرض فرش شانه و تراکم گفته می شود. شانه فرش چیزی مانند رج در فرش دستباف است. با زیاد شدن شانه یا تراکم فرش بافت آن ظریف تر شده و تعداد گره های بافت بیش تر می شود. بنابراین فرش های با تراکم بالا تر ریزبافت تر و زیبا تر دیده می شوند. این ویژگی در زیبایی ظاهری فرش تاثیری بسیار زیادی دارد. در سوی دیگر با زیاد شدن ظرافت بافت از ضخامت آن کاسته می شود. در نتیجه باید گفت اگر به دنبال خرید فرشی هستید که بافتی ضخیم و نرم داشته باشد بهتر است فرش 700 شانه یا فرش 500 شانه کاشان را خرید کنید. در غیر این صورت اگر زیبایی فرش برای شما مهم تر است می توانید فرش های 1000، 1200 یا 1500 شانه کاشان را برای خرید انتخاب کنید. از طرفی نیز باید گفت فرش های ریزبافت تر گرچه زیبا تر هستند اما قیمت بالاتری نیز دارند. 

جنس نخ فرش 

در درجه باید باید به حنس نخ فرش دقت داشته باشید. امروزه فرش های ماشینی کاشان با تنوع بالایی در جنس الیاف بافته می شوند. تفاوت جنس نخ فرش هم در کیفیت فرش و هم در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. در حال حاضر بهترین نوع نخ در فرش ماشینی نخ اکریلیک هیت ست شده است. این نوع الیاف مانند نخ های طبیعی بوده و مقاومت بسیار بالایی دارند. در برخی از محصولات مانند فرش فانتزی و مدرن، فرش فریز، فرش کودک، فرش آشپزخانه یا فرش های سه بعدی بیش تر از الیاف پلی استر استفاده می شود. این نخ ها قیمت بسیار ارزان تری دارند. از طرفی نیز رنگ های فوق العاده زیبا و براقی دارند. به همین دلیل است که در فرش های فانتزی و رنگارنگ از این الیاف استفاده بیش تری می شود. در مورد جنس نخ فرش نیز انتخاب با شما خواهد بود. 

طرح و نقش فرش اتاق خواب 

در حال حاضر فرش ماشینی کاشان با تنوع بی نظیری از طرح و نقش بافته و روانه بازار می شود. به همین دلیل در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت. با توجه به این موضوع به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را خرید کنید. در اتاق خواب از طرح های متنوعی می توان استفاده کرد. انواع طرح های سه بعدی و فانتزی یا طرح های اصیل و قشقایی در این زمینه استفاده بالایی دارند. در رنگ بندی فرش نیز باید به روحیه خود توجه کنید. اگر می خواهید فضایی آرام داشته باشید می توانید از رنگ های سرد مانند آبی و سرمه ای استفاده کنید.اما در صورتی که دوست دارید فضای اتاق خواب شما پرانرژی و شاد باشید نیز می توانید از طیف رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید.

خرید فرش اتاق خواب مستقیم از کارخانه فرش کاشان

برای خرید بهترین و باکیفیت ترین فرش اتاق خواب کاشان فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های ماشینی از فرش کلاسیک و سنتی تا فرش های فانتزی و مدرن به قیمت کارخانه به فروش رسیده است. این ویژگی در کنار ارسال رایگان و ضمانت نامه 5 ساله از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی فرش از این مجموعه است.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان, قالی کاشان, خرید فرش, قیمت فرش, فرش اتاق خواب, فرش کلاسیک, کارخانه فرش کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()