نوشته شده توسط : الهام مهرجو

طرح گلفرنگ، فرش جدید کاشان، فرش کلاسیک

ایران تنها کشوری ست که از نظر تنوع در طرح و نقشه فرش هایش در سرتاسر دنیا مشهور است. این تنوع باعش شده شمار زیادی از مردم درانتخاب طرح و نقشه ی فرش در بسیاری ازاوقات دچار سردرگمی شوند. نقش های اصیل در بین نواع نقوش فرش از گذشته تا کنون دارای طرفدران بسیاری هستند. طرح هایی مثل طرح افشان ، طرح خشتی ، طرح اسلیمی، طرح گلفرنگ و لچک وترنج نمونه ای از این طرح های اصیل می باشند. این طرح های زیبا امروزه هم به صورت دستبافت و هم به صورت فرش ماشینی بافت می شوند.

در صورتی که قصد خرید فرش طرح اصیل را دارید. بهتر است بدانید که یکی از زیباترین طرح فرش در بین نقوش اصیل فرش طرح گلفرنگ است. این فرش بخاطر زیبایی خاصی که دارد بسیارپرطرفدار است. در ادامه شما را با این طرح فرش ایرانی آشنا خواهیم کرد.

ویژگی ها فرش طرح گلفرنگ

گلفرنگ یکی از طرح های اصیل ایرانی است که نقش در آن برگرفته از گل های طبیعی ست. این طرح به گونه ای ست که گویی تمامی گل های آن دانه به دانه چیده شده و کنار هم قرار گرفته اند . گل ها در این طرح اغلب گل های محمدی هستند.که درکنار گل های طبیعی دیگر به گونه ای قرار گرفته اند که چشم هر بیننده ای را مسحور کرده است. به نظر می رسد نقوش گل در این طرح زنده و طبیعی هستند.

همانطور که اشاره شد طرح اصلی در نقشه گلفرنگ بوته های گل است که در کنار نقوش دیگرمثل لچک و ترنج و گل و مرغ ودرخت و مناظر طبیعی و حیوانات قرار می گیرند. در این طرح به ندرت از نقوش ختایی و اسلیمی استفاده می شود. رنگ فرش درطرح گلفرنگ بسیار متفاوت و زیباست. طرح گلفرنگ با رنگ زمینه ی قرمز بسیار محبوب است. بافت آن نسبت به رنگ های دیگر در انواع دستبافت بیشتر رایج است. انواع نقش گلفرنگ عبارتند از گلفرنگ بیجار، گلفرنگ افشان ، گلفرنگ دسته گلی ، گلفرنگ لچک و نرنج و گلفرنگ گل و بلبل

بافت این طرح به صورت دستبافت در بین مردم کردستا و چهار محال بختیاری رواج دارد.

طرح گلفرنگ ماشینی

بخاطر گران بودن فرش های دستبافت عده ی زیادی از مردم به سمت خرید فرش ماشینی روی آورده اند.انواع این طرح زیبا در رنگ های مختلف به صورت ماشینیی و در تراکم و ابعاد مختلف بافت می شود. ابعاد استاندارد در فرش ماشینی از 2 تا فرش 12 متر می باشد.

فرش طرح گلفرنگ در دکوراسیون داخلی

این فرش ها بخاطر نقشه ی اصیلی که دارند معمولا برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی مناسب هستند. کمتر دیده می شود که از طرح های اصیلی مثل گلفرنگ در دکوراسیون های مدرن استفاده شود. اما طرح های اصیل در دکوراسیون مدرن هم گاها به دلیل ایجاد تضاد بکار می روند. اما بهتر است از رنگ های روشناین فرش برای این نوع دکوراسیون ها استفاده شود. طرح گلفرنگ جزو نقشه های شلوغ محسوب می شود. به همین دلیل بهتر است در دکوراسیون های شلوغ از آن استفاده نشود. از کاربرد پارچه های شلوغ برای مبل ها خودداری کنید. شلوغ بوندن این نقشه باعث می شود بتوانیم در مکان هایررفت وآمد از این فرش به راحتی استفاده کنیم.

قیمت فرش طرح گلفرنگ

قیمت این فرش در انواع ماشینی بستگی به شانه و تراکم آن دارد. بافزایش شانه و تراکم قیمت فرش نیز افزایش می یابد. جنس نخ نیز در قیمت فرش موثر است. فرش هایی که با نخ هیدرولیک هیت ست شده بافته می شوند گران تر از فرش هایی ست که با نخ پلی استر و پلی اوژن و.. بافته می شوند.

فرش کلاسیک، فرش جدید کاشان، فرش 1200 شانه

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , فرش ماشینی , قالی کاشان , فرش باکیفیت , فرش ارزان , فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش جدید کاشان، فرش پذیرایی، فرش 700 شانه

یکی از ملاک های اصلی در مورد خرید فرش ماشینی قیمت آن می باشد. اکثر افراد به دنبال فرشی می باشند که دارای کیفیت و استاندارد لازم بوده اما از لحاظ هزینه، مناسب و مقرونه به صرفه باشد. در حال حاضر فرش در دسته محصولاتی می باشد که در تمام کیفیت ها و با انواع قیمت های متنوع بافته می شود و تشخیص یک فرش باکیفیت کار دشواری می باشد.

با توجه به شرایط فعلی نیز قیمت فرش برای هر خریداری بسیار مهم است. در نتیجه می توان قیمت فرش را موردی بسیار مهم در خرید آن دانست. در صورتی که فرش را مستقیم از کارخانه فرش کاشان خرید نمایید می توانید قیمت فرش را بسیار ارزان و مناسب تر کنید. در ادامه مواردی که در قیمت فرش ماشینی کاشان تاثیر دارد را بررسی می کنیم.

موارد تاثیر گذار بر قیمت فرش

1- ابعاد فرش

2- شانه

3- تراکم

4- جنس الیاف

5- بافت روز یا انباری بودن فرش

6- وزن   

ابعاد فرش

فرش های ماشینی در ابعاد متنوعی بافته می شوند. که شامل فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری و انواع سایز های کوچک تر مانند قالیچه، کناره و پادری بافته می شود. که هر کدام از این موارد دارای قیمت به خصوصی می باشد. توجه داشته باشید فرش هایی که به صورت ابعاد سفارشی بافته می شوند دارای قیمت بیشتری بوده که به منظور هزینه طراحی ابعاد از خریداری کسر می گردد. به این نکته توجه داشته باشید که قیمت فرش ماشینی 12 متری نسبت به سایر ابعاد استاندارد بیش تر می باشد.

شانه فرش

یکی از عواملی که بر قیمت فرش تاثیر گذار است شانه فرش می باشد. در صنعت فرش ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر عرض فرش شانه نیز می گویند. که در هر فرش وابسته به میزان شانه آن متنوع بوده و با دستگاه مختص به خود بافته می شود.

تراکم

تراکم فرش نقش به سزایی در زیبایی فرش دارد. به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. فرش هایی که با میزان شانه استاندارد بافته می شوند قطعا دارای تراکمی استاندارد می باشند. اما در بافت و تولید فرش ماشینی تراکم فرش قابل تغییر نیز می باشد. و هر چه تراکم بالا تر باشد، ارتفاع فرش کم تر بوده و فرش نازک تر خواهد بود.

جنس الیاف

الیاف مصنوعی زیادی در بافت فرش ماشینی به کار برده می شود که شامل پلی استر، پلی پروپیلن، پلی اوژن و ... می باشد. اما از بهترین الیاف که از ابتدای تولید فرش های ماشینی تا به امروز در بافت این محصولات به کار برده می شود، الیاف باکیفیت اکریلیک می باشد. اکریلیک دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که در افزایش طول عمر فرش شما بسیار موثر خواهد بود. از ویژگی های الیاف اکریلیک می توان به مقاومت آن در برابر رفت و آمد، دوام در برابر نفوذ گرد و خاک، حرارت، شستشو و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

بافت روز یا انباری بودن فرش

در بسیاری از کارخانه ها طرح های روز فرش به صورت روتین در انواع ابعاد و رنگ بندی بافته می شود. اما امکان دارد بعضی از طرح های فرش ماشینی کم فروش باشد و در انبار کارخانه یا فروشگاه ها باقی بماند. و به مرور زمان این طرح ها از دور بافت خارج شوند. به همین دلیل کارخانه و نمایشگاه های مربوطه فرش هایی که در انبار باقی مانده است که به اصطلاح به آن فرش استوک می گویند را با قیمت ارزان تری به فروش می رسانند.

وزن فرش

یکی از عواملی که بر قیمت فرش تاثیر گذار می باشد، وزن فرش ماشینی می اشد. در صنعت فرش ماشینی هرچه وزن فرش شما بالا تر باشد دارای قیمت بالاتری می باشد.

قیمت فرش، فرش 1200 شانه، فرش جدید کاشان

فرش کاشان

اگر به دنبال فرش درجه یک با قیمت مناسب می باشید، پیشنهاد می کنم به مجموعه اینترنتی قالی کاشان نگاهی بیاندازید. در این مجموعه قیمت فرش های ماشینی بر اساس درب کارخانه محاسبه می شود و محصولات از بهترین و شناخته شذه ترین برند های کاشان است. همچنین ارسال فرش به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: قیمت فرش , فرش ماشینی , ابعاد فرش , فرش کاشان , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش جدید کاشان، روش نگه داری از فرش ماشینی

فرش یکی از رکن های اصلی در زیبایی خانه محسوب می شود. صنعت تولید فرش های ماشینی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری را داشته است. با توجه به این پیشرفت امروزه طرح های متنوعی وارد بازار شده است. از آنجایی که فرش قیمت بالایی را دارد باید در نگهداری از این محصول دقت زیادی را صرف کرد. که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

نگهداری از فرش ماشینی

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید جلوگیری از آلوده شدن فرش می باشد. در مرحله دوم باید فرش را به قالیشویی های معتبر تحویل داده که به روش مخصوص و بدون آسیب رساندن به الیاف آن را بشویند. اما اگر بخواهید خودتان فرش را لکه گیری کنید باید به نکا بسیاری توجه کنید. برای مثال گاهی افراد به دنبال لکه گیری فرش با وایتکس می باشند. از آنجایی که وایتکس یک ماده شیمیایی می باشد به فرسوده شدن الیاف کمک بسیاری را می کند.

یکی از ویژگی های فرش ماشینی طول عمر بالای فرش می باشد. و خریداران فرش باید نگهداری صحیح از این محصول به خاطر داشته باشند. نگهداری صحیح در کنار افزایش طول عمر به زیبا ماندن فرش در مدت زمان طولانی کمک بسیاری را می کند و همچنین به دلیل قیمت بالای فرش از لحاط اقتصادی بسیار به صرفه می باشد.

تاثیر مواد شیمیایی بر روی فرش

مواد شوینده به منظور لکه بری فرش تولید می شوند. شرکت های تولید کننده از قوی ترین مواد برای تولید مواد شوینده استفاده می کنند که اگر این محصولات را با آب مخلوط نکنیم و یا در استفاده از آن زیاده روی کنیم الیاف فرش به مرور زمان از بین خواهد رفت.

مزایای شستشوی فرش با وایتکس

وایتکس یکی از لکه بر های قوی می باشد. یکی از کاربرد های وایتکس شستشوی لباس به رنگ روشن می باشد. از مزایای لکه بری فرش با وایتکس می توان به از بین رفتن لکه های قدیمی اشاره کرد. همچنین این ماده شوینده مکمل مناسبی برای ترکیب با دیگر مواد شیمیایی برای تمیز کردن فرش می باشد. لازم به ذکر است اگر از فرش هایی با رنگ بندی روشن استفاده می کنید به راحتی می توانید به همراه مخلوط وایتکس و آب لکه های فرش را از بین ببرید. در گاهی اوقات لکه های تیره با مواد شوینده فرش پاکیزه نمی شود که در اینجا بهترین راه حل استفاده از وایتکس می باشد.

معایب استفاده از وایتکس

از معایب وایتکس می توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

*ایجاد لکه های سفید روی قیمت هایی از فرش

*از بین رفتن تار و پود فرش به مرور زمان

*کاهش طول عمر فرش به دلیل فرسوده شدن الیاف

*در گاهی اوقات لکه بری فرش با وایتکس امکان دارد تا محصول دچار تغییر رنگ شود اما به مرور زمان خود را نشان دهد.

نگهداری از فرش ماشینی

ابتدا باید گرد و غبار فرش را با استفاده از جارو برقی تمیز کنید سپس وایتکس را با مقدار زیادی آب ترکیب کنید و با یک دستکش و ماسک به شستشوی فرش بپردازید. توجه داشته باشید اگر در محیط بسته این کار را انجام می دهید حتما پنجره ها را باز بگذارید.

فرش کاشان

فروشگاه معتبر قالی کاشان یکی از مجموعه های معتبر در زمینه عرضه فرش های ماشینی کاشان می باشد. این فروشگاه محصولات خود را با قیمت درب کارخانه به مشتریان خود عرضه می کند. اگر به دنبال یک محصول با کیفیت هستید خرید از فروشگاه قالی کاشان را تجربه کنید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان، قیمت فرش، فرش ماشینی، قالی کاشان، نگهداری از فرش ماشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

آهار فرش،تکمیل فرش ماشینی،فرش جدید کاشان

فرش های ماشینی بعد از بافت توسط دستگاه های مخصوص به خود بلافاصله قابل استفاده نخواهند بود. و باید توسط مراحل آهار زنی این محصولات به تکمیل شده و روانه بازار گردد. فرش هایی که توسط دستگاه های فرش ماشینی بافته می شوند به صورت رول می باشند که در مجموعه های آهار زنی و تکمیل فرش که ممکن است به صورت مستقل بوده یا در داخل شرکت های بزرگ وجود داشته انجام گردد. در ادامه این مقاله با این مبحث به صورت تخصصی تری آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آهار در فرش ماشینی

پس از اتمام بافت فرش در پشت آن نخ های اضافی وجود دارد که در مرحله بافت از داخل فرش به بیرون هدایت شده است. همچنین فرش های ماشینی دارای ریشه نبوده و باید توسط رفوگران، ریشه زنی صورت گیرد. در مرحله آهار نخ های مرده و ناهمواری های موجود در فرش ماشینی از بین رفته و ظاهر فرش آراسته می گردد. آهار باعث می شود تا فرش خام به یک فرش قابل استفاده برای خریداران تبدیل گردد.

مراحل آهار زنی شامل چه مواردی می باشد؟

این مراحل شامل 8 مورد می باشد. که در ادامه به معرفی تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

  1. پشت پاک کنی فرش ماشینی
  2. تمیز کردن فرش
  3. رفوگری
  4. تراش
  5. آهار زنی فرش و خشک کردن آن
  6. بخار زنی و تراش مجدد
  7. تمیز کردن نهایی
  8. زیگزاگ، ریشه زنی

 

به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه های به روز بافت فرش ماشینی امروزه تا میزان قابل توجهی نخ های مرده فرش کاهش پیدا کرده و به همین منظور مرحله دوم یعنی تمیز کردن فرش در بعضی از مکاه های آهار زنی و تکمیل منسوخ شده است.

پشت پاک کنی فرش

همان گونه که از نام این مرحله پیداست به دلیل بافت پشت و روی فرش ماشینی با استفاده از ماشین های پشت پاک کنی نخ های مرده از روی فرش جمع گردیده و ظاهر فرش زیباتر نیز می شود. این دستگاه به صورتی می باشد که با استفاده از تیغه های خود نخ های اضافی بر روی فرش را جمع کرده و مانند جاروبرقی به داخل مخزن خود جذب می کند.

تمیز کزدن

در این مرحله مجددا دستگاهی وجود دارد تا نخ و پرزهای اضافه بر روی فرش را مانند مکنده ای قوی به داخل خود جذب کند. پس از جذب پرز های فرش، محل هایی که بافت روی آن صورت نگرفته یا عیب و ایرادی دارد به خوبی نمایش داده و قابل رفع می باشد.

رفوگری

در این مرحله افرادی که شغل آن ها رفوگری می باشد عیوب فرش را از بین برده و مجددا آن را ترمیم و قابل استفاده می کنند. از دیگر مواردی که توسط رفوگران رفع می گردد می توان به شکستگی فرش، ناهمواری خاب فرش و ... اشاره کرد.

تراش

در این مرحله ناهمواری موجود در سطح فرش از بین رفته و ارتفاع خاب فرش به صورت یک دست می شود. تراز کردن فرش بسیار مهم بوده و در زیبایی فرش بسیار تاثیر گذار می باشد.

فرش جدید کاشان،فرش پذیرایی،تکمیل فرش،اهارزنی فرش

فرش کاشان

برای خرید فرش کاشان لازم است تا ابتدا به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه بفرمایید. در قالی کاشان قیمت فرش ارزان می باشد و همچنین ارسال فرش به سراسر ایران به صورت رایگان خواهد بود.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان،فرش ماشینی،فرش زیبا،فرش جدید،فرش ارزان،فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

آهار فرش،تکمیل فرش ماشینی،فرش جدید کاشان

فرش های ماشینی بعد از بافت توسط دستگاه های مخصوص به خود بلافاصله قابل استفاده نخواهند بود. و باید توسط مراحل آهار زنی این محصولات به تکمیل شده و روانه بازار گردد. فرش هایی که توسط دستگاه های فرش ماشینی بافته می شوند به صورت رول می باشند که در مجموعه های آهار زنی و تکمیل فرش که ممکن است به صورت مستقل بوده یا در داخل شرکت های بزرگ وجود داشته انجام گردد. در ادامه این مقاله با این مبحث به صورت تخصصی تری آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آهار در فرش ماشینی

پس از اتمام بافت فرش در پشت آن نخ های اضافی وجود دارد که در مرحله بافت از داخل فرش به بیرون هدایت شده است. همچنین فرش های ماشینی دارای ریشه نبوده و باید توسط رفوگران، ریشه زنی صورت گیرد. در مرحله آهار نخ های مرده و ناهمواری های موجود در فرش ماشینی از بین رفته و ظاهر فرش آراسته می گردد. آهار باعث می شود تا فرش خام به یک فرش قابل استفاده برای خریداران تبدیل گردد.

مراحل آهار زنی شامل چه مواردی می باشد؟

این مراحل شامل 8 مورد می باشد. که در ادامه به معرفی تک تک آن ها خواهیم پرداخت.

  1. پشت پاک کنی فرش ماشینی
  2. تمیز کردن فرش
  3. رفوگری
  4. تراش
  5. آهار زنی فرش و خشک کردن آن
  6. بخار زنی و تراش مجدد
  7. تمیز کردن نهایی
  8. زیگزاگ، ریشه زنی

 

به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه های به روز بافت فرش ماشینی امروزه تا میزان قابل توجهی نخ های مرده فرش کاهش پیدا کرده و به همین منظور مرحله دوم یعنی تمیز کردن فرش در بعضی از مکاه های آهار زنی و تکمیل منسوخ شده است.

پشت پاک کنی فرش

همان گونه که از نام این مرحله پیداست به دلیل بافت پشت و روی فرش ماشینی با استفاده از ماشین های پشت پاک کنی نخ های مرده از روی فرش جمع گردیده و ظاهر فرش زیباتر نیز می شود. این دستگاه به صورتی می باشد که با استفاده از تیغه های خود نخ های اضافی بر روی فرش را جمع کرده و مانند جاروبرقی به داخل مخزن خود جذب می کند.

تمیز کزدن

در این مرحله مجددا دستگاهی وجود دارد تا نخ و پرزهای اضافه بر روی فرش را مانند مکنده ای قوی به داخل خود جذب کند. پس از جذب پرز های فرش، محل هایی که بافت روی آن صورت نگرفته یا عیب و ایرادی دارد به خوبی نمایش داده و قابل رفع می باشد.

رفوگری

در این مرحله افرادی که شغل آن ها رفوگری می باشد عیوب فرش را از بین برده و مجددا آن را ترمیم و قابل استفاده می کنند. از دیگر مواردی که توسط رفوگران رفع می گردد می توان به شکستگی فرش، ناهمواری خاب فرش و ... اشاره کرد.

تراش

در این مرحله ناهمواری موجود در سطح فرش از بین رفته و ارتفاع خاب فرش به صورت یک دست می شود. تراز کردن فرش بسیار مهم بوده و در زیبایی فرش بسیار تاثیر گذار می باشد.

فرش جدید کاشان،فرش پذیرایی،تکمیل فرش،اهارزنی فرش

فرش کاشان

برای خرید فرش کاشان لازم است تا ابتدا به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه بفرمایید. در قالی کاشان قیمت فرش ارزان می باشد و همچنین ارسال فرش به سراسر ایران به صورت رایگان خواهد بود.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش زیبا , آهار و تکمیل فرش , فرش ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش آشپزخانه،فرش ماشینی جدید،فرش فانتزی،فرش مدرن،فرش طرح ادویه

فرش آشپزخانه در بین وسایل منزل بسیار الزامی باشد. چرا که ما روزانه با فضای آشپزخانه بسیار در ارتباط می باشیم و این فضا باید به گونه ای باشد که ما در آن احساس راحتی داشته باشیم. فرش های زیادی در رابطه با فضای آشپزخانه در سال های اخیر در حال تولید بوده است اما یکی از بهترین محصولاتی که بسیار ترند شده است فرش های کلاریس آشپزخانه می باشد. که در ادامه این مقاله در مورد ویژگی های آن برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فرش کلاریس آشپزخانه

فرش کلاریس در کاشان توسط یکی از معتبر ترین کارخانه های تولید فرش ماشینی بافت می شود. این فرش در طرح های متنوعی قابل سفارش می باشد که شامل فرش آشپزخانه طرح ادویه، فرش آشپزخانه طرح سبزیجات، فرش آشپزخانه طرح میوه و بسیاری دیگر از طرح های جذاب که باعث روح بخشیدن به محیط آشپزخانه می گردد.

فرش های آشپزخانه در رنگبندی های متنوعی نیز بافته می شود اما اگر در دکوراسیون آشپزخانه شما از رنگ تیره ای استفاده شده است پیشنهاد می شود از فرش آشپزخانه زمینه تیره استفاده کنید. زیرا فرش های زمینه تیره درصد وضوح آلودگی در زمینه فرش را کاهش داده و باعث می شود در صورت ریختن موارد غذایی بر روی زمین جلوه ای را نداشته باشد. 

فرش های زیادی با طرح های مختص به اشپزخانه بافته می شود اما فرش کلاریس آشپزخانه تنها با الیاف پلی اوژن تولید می شوند. پلی اوژن از فرش آشپزخانه شما در برابر تابش نور مستقیم خورشید، حرارت، آلودگی های به وجود آمده در محیط آشپزخانه و همچنین رطوبت ناشی از شستشوی متعدد ظروف محافظت می کند. 

اگر تمایل به خرید فرش آشپزخانه دارید می توانید آن را در ابعاد فرش 6 متری، فرش 9 متری و همچنین فرش 12 متری تهیه کنید. سفارش ابعاد سفارشی و غیر استاندارد نیز قابل خریداری نیز می باشد. همچنین اگر متراز اشپزخانه شما کوچک می باشد می توانید از قالیچه و پادری برای تنوع بخشیدن به منزل خود استفاده کنید.

فرش آشپزخانه کاشان فرش فانتزی و مدرن قیمت و خرید فرش از کارخانه قالی کاشان

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فرش های کلاریس دارای طرح و نقش های زیادی می باشند. برای مثال در مدل های فانتزی و مدرن، کودک، وینتیج و ... نیز می توانید این محصولات را تهیه کنید. فرش های کلاریس از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار عالی و مقرون به صرفه می باشند. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از مجموعه های فروش فرش از درب کارخانه نیز می باشد. که محصولات کلاریس نیز در یکی از دسته های فرش های ماشینی این فروشگاه می باشد. در قالی کاشان نیز ارسال فرش های ماشینی به سراسر ایران به صورت رایگان بوده و هزینه های اضافی از شما کسر می گردد.



:: برچسب‌ها: فرش آشپزخانه , فرش ارزان , فرش جدید , فرش کاشان , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش آشپزخانه،فرش ماشینی جدید،فرش فانتزی،فرش مدرن،فرش طرح ادویه

فرش آشپزخانه در بین وسایل منزل بسیار الزامی باشد. چرا که ما روزانه با فضای آشپزخانه بسیار در ارتباط می باشیم و این فضا باید به گونه ای باشد که ما در آن احساس راحتی داشته باشیم. فرش های زیادی در رابطه با فضای آشپزخانه در سال های اخیر در حال تولید بوده است اما یکی از بهترین محصولاتی که بسیار ترند شده است فرش های کلاریس آشپزخانه می باشد. که در ادامه این مقاله در مورد ویژگی های آن برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فرش کلاریس آشپزخانه

فرش کلاریس در کاشان توسط یکی از معتبر ترین کارخانه های تولید فرش ماشینی بافت می شود. این فرش در طرح های متنوعی قابل سفارش می باشد که شامل فرش آشپزخانه طرح ادویه، فرش آشپزخانه طرح سبزیجات، فرش آشپزخانه طرح میوه و بسیاری دیگر از طرح های جذاب که باعث روح بخشیدن به محیط آشپزخانه می گردد.

فرش های آشپزخانه در رنگبندی های متنوعی نیز بافته می شود اما اگر در دکوراسیون آشپزخانه شما از رنگ تیره ای استفاده شده است پیشنهاد می شود از فرش آشپزخانه زمینه تیره استفاده کنید. زیرا فرش های زمینه تیره درصد وضوح آلودگی در زمینه فرش را کاهش داده و باعث می شود در صورت ریختن موارد غذایی بر روی زمین جلوه ای را نداشته باشد. 

فرش های زیادی با طرح های مختص به اشپزخانه بافته می شود اما فرش کلاریس آشپزخانه تنها با الیاف پلی اوژن تولید می شوند. پلی اوژن از فرش آشپزخانه شما در برابر تابش نور مستقیم خورشید، حرارت، آلودگی های به وجود آمده در محیط آشپزخانه و همچنین رطوبت ناشی از شستشوی متعدد ظروف محافظت می کند. 

اگر تمایل به خرید فرش آشپزخانه دارید می توانید آن را در ابعاد فرش 6 متری، فرش 9 متری و همچنین فرش 12 متری تهیه کنید. سفارش ابعاد سفارشی و غیر استاندارد نیز قابل خریداری نیز می باشد. همچنین اگر متراز اشپزخانه شما کوچک می باشد می توانید از قالیچه و پادری برای تنوع بخشیدن به منزل خود استفاده کنید.

فرش آشپزخانه کاشان فرش فانتزی و مدرن قیمت و خرید فرش از کارخانه قالی کاشان

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فرش های کلاریس دارای طرح و نقش های زیادی می باشند. برای مثال در مدل های فانتزی و مدرن، کودک، وینتیج و ... نیز می توانید این محصولات را تهیه کنید. فرش های کلاریس از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار عالی و مقرون به صرفه می باشند. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از مجموعه های فروش فرش از درب کارخانه نیز می باشد. که محصولات کلاریس نیز در یکی از دسته های فرش های ماشینی این فروشگاه می باشد. در قالی کاشان نیز ارسال فرش های ماشینی به سراسر ایران به صورت رایگان بوده و هزینه های اضافی از شما کسر می گردد.



:: برچسب‌ها: فرش آشپزخانه،فرش ماشینی،فرش فانتزی و مدرن،،فرش جدید،فرش ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

گبه،گلیم فرش،فرش فانتزی،فرش سنتی

گبه

گبه یا گلیم فرش یک نوع قالی است که در بافت آن از تار پود استفاده می شود و نخ خاب آن پرز بلند میباشد. این نوع قالی عمدتا توسط عشایر بافت میشود.ودارای طرح ها و رنگ های نتوعی می باشد انواع آن در بازاربه صورت گبه دستبافت وگبه ماشینی بافت میشود.

در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی های انواع گبه آشنا کنیم.

ویژگی های گبه

تاریخچه ی پیدایش گبه به زمان انسان های نخستین برمیگردد که از پوست حیوانات به عنوان زیرانداز استفاده می کردند. پس از آن از پشم حیوانات اهلی در قالب تار و پود بافته شدند که امروزه به آن ها گبه می گویند. گبه به دلیل داشتن پرزهای بلند و بافت درشت، بسیار سنگین است و پرز های نرمی دارد. گبه به قالیچه خرسک معروف است.

معروف ترین گبه ها مربوط به عشایر قشقایی است که بوسیله ی پشم با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی شده اند بافته می شوند.

نقشه و طرح گبه

در ابتدا گبه ها به صورت ساده و بدن نقش بافته می شد اما امروزه گبه های دستبافت دارای تنوع بسیار زیادی در طرح ونقشه هستند و از آنجا که به صورت ذهنی بافت میشوند دارای تنوع تکرار نشدنی می باشند. در انواع ماشینی گبه نیز تنوع در نقشه بسیار به چشم میخورد و تمامی طرح ها برگرفته از گبه های اصیل و سنتی هستند.

از طرح های معروف در گبه های دستبافت میتوان به طرح خشتی، طرح شیر، طرح درخت، طرح ایلیاتی، طرح گل گبه، طرح حوض گبه، طرح راه راه، طرح خانه در خانه اشاره نمود که گبه های ماشینی نیز در بافت خود از این نقشه ها استفاده می کنند.

جنس و رنگ الیاف گبه

انواع دستبافت گبه از پشم به همراه موی بز بافته می شود. معمولا پشم ها خودرنگ بوده و گاه توسط رنگ های طبیعی رنگ میشوند اما امروزه گاهی از رنگ های مصنوعی نیز برای رنگ آمیزی پشم ها استفاده می شوند. پشم های خودرنگ معمولا سفید و کرم و سیاه هستند. پشم هایی که توسط رنگ مصنوعی رنگ می شوند نسبت به پشم هایی که با رنگ طبیعی رنگ میشوند در اثر شستشو زودتر رنگ خود را از دست می دهند.

در انواع ماشینی گبه از الیاف اکریلیک، پلی استرو بی سی اف استفاده میشود. مرغوب ترین نوع گبه از نخ اکریلیک در بافت آن استفاده می شود.

ابعاد گبه

در گذشته گبه ها در ابعاد کوچک  بافت می شدند اما امروزه در ابعاد مختلفی بافت میشوند. در انواع ماشینی گبه این نوع فرش در معمولا در ابعاد 2 متری الی فرش 6 متری بافت می شوند.

گبه در دکوراسیون داخلی

از گبه معمولا در چیدمان های سنتی ساده با المان های سنتی استفاده میشود. ار این نوع فرش در دکوراسیون های تلفیقی مثل مدرن – سنتی هم استفاده می شود.

گبه به خاطر ضخامت زیاد و سنگینی که دارد دارای دوام و ماندگاری بالایی است . این نوع فرش ها دارای قیمت مناسبی نیز هستند به همین دلیل میتوان در مناطق پررفت و آمد مثل اشپزخانه و ورودی و پادری استفاده نمود.

ازطرفی این نوع فرش بخاطر ضخامت بالا و نرمی که دارند میتوانند گزینه ی مناسبی برای فرش اتاق خواب باشند.

نگهداری از گبه

اگر از فرش خود استفاده نمیکنید حتما به صورت لوله شده از آن نگهداری کنید و سعی کنید لابلای آن برای جلوگیری از بیدزدگی از نفتالین استفاده کنید.

در فواصل منظم اقدام به جاروکشی فرش کنیم.

چنانچه دچار لک و کثیفی شد از شامپوفرش برای تمیزکردن استفاده کنید.

از قالیشویی های معتبر برای شستشو کمک بگیرید.

گبه،گلیم فرش،فرش فانتزی،فرش سنتی

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , گلیم فرش , گبه , فرش ماشینی , فرش ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان،فرش جدید کاشان،طرح فرش کاشان،فرش پذیرایی

طرح اسلیمی یکی از طرح های بسیار قدیمی و کهن ایرانیان است. که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم ما دارد. این نقشه زیبا در بسیاری از آثار هنری ایرانیان دیده می شود. یکی ازاین زیباترین این هنرها، هنر قالی بافی است. طرح اسلیمی در فرش یکی از زیباترین طرح ها در بین انواع طرح فرش است.

بافت این فرش از زمان های بسیار قدیم تا کنون در بین مردم ایران رواج داشته است .امروزه نیز این فرش به صورت دستبافت و فرش ماشینی بافته می شود. چنانچه قصد خرید فرش طرح اسلیمی را دارید. و به دنبال اطلاعاتی راجع به این فرش هستید. در این مقاله اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ویژگی های فرش طرح اسلیمی

همانطور که اشاره شد فرش طرح اسلیمی یکی از زیباترین طرح فرش در بین طرح های اصیل فرش ایرانی ست. این طرح برگرفته از گیاهان و شاخ و برگ آن ها می باشد. شاخ وبرگ های پیچ در پیچ و منحنی های ذهنی از مشخصات بارز این طرح می باشد. از ویژگی های دیگر این طرح این است که ابتدا و انتهای آن مشخص نیست. بسیاری معتقدند که این طرح برگرفته از درخت مو یا انگور است. این طرح اگرچه قدمت بسیار زیادی دارد. اما اوج شکوفایی آن در دوران اسلام است. به همین دلیل است که این طرح با نام اسلیمی رواج دارد.

انواع طرح اسلیمی : این طرح دارای تنوع بسیاری است. که می توان به اسلیمی ساده ، اسلیمی دهان اژدری ، اسلیمی خرطومی و اسلیمی ماری و اسلیمی پیچک اشاره نمود. در این بین اسلیمی ساده و دهان اژدری و خرطومی در آثار هنری ایرانیان به خصوص در فرش بیشتر دیده می شود.از دیگر طرح ها می توان به اسلیمی حیوانی و گلدار و برگی اشاره نمود که کاربرد کمتری دارند.

انواع طرح اسلیمی در فرش نیز شامل : اسلیمی ساده و اسلیمی لچک و ترنج و اسلیمی ماری و اسلیمی دهن اژدری و اسلیمی ترنج دار و اسلیمی شکسته و اسلیمی بندی است.

فرش اسلیمی ماشینی

بافت این نقشه دربین مردم نقاط مختلف ایران از گذشته تا کنون رواج داشته است. و از نقشه های اصیل در فرش ایرانی محسوب می شود. که طرفدارن بسیاری دارد. بافت این طرح پرطفدار به صورت ماشینی با تنوع بسیارنیز رواج دارد. واز آنجا که قیمت مناسب تری نسبت به فرش های دستبافت دارد. نظر عده زیادی از خریداران را به خور جلب کرده است.

طرح فرش اسلیمی ماشینی در شانه و تراکم های مختلفی بافته می شود. هرچه شانه وتراکم فرش بیشتر شود کیفیت فرش نیز افزایش می یابد. مرغوب ترین فرش های طرح اسلیمی با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند.

فرش اسلیمی در دکوراسیون

این فرش بخاطر اصیل بودن نقشه ای که دارد. برای دکوارسیون های کلاسیک و مجلل مناسب است. و به ندرت برای دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا شلوغی این طرح ها باعث می شود که برای مکان های پر رفت و آمد و اتاق نشیمن مناسب باشد. از طرفی اگر این طرح را برای پذیرایی منزل خود انتخاب کرده اید. دقت کنید که از شلوغ کردن فضا و به کار بردن اکسسوری های زیاد بپرهیزید. و از پارچه های ساده برای مبلمان تان استفاده کنید.

فرش کاشان

از آنجایی که سلیقه افراد در انتخاب فرش متفاوت می باشد ما به شما قالی کاشان را معرفی می کنیم. زیرا فروشگاه اینترنتی قالی کاشان تنوع در طرح و رنگ بالایی را داشته و قیمت محصولات بسیار به صرفه می باشد. همچنین ارسال فرش به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , , رش ماشینی , فرش زیبا , فرش جدید , , فرش ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش وینتیج،فرش جدید کاشان،فرش کهنه نما،فرش پتینه،فرش وینتیج کاشان

ترند روز فرش مدرن

همه ما به دنبال بهترین ها می باشیم. دکواسیون یکی از مورادی است که اصولا برای تمام افراد بسیار مهم می باشد. چرا که نشان دهنده سلیقه طرف مقابل می باشد. به همین منطور تولید کنندگان فرش ماشینی مطابق تمام سلیقه ها در حال تولید فرش ماشینی می باشند. یکی از انتخاب ها برای افراد خاص پسند فرش های کهنه نما می باشد. فرش کهنه نما در سال های اخیر توسط کارنجات فرش ماشینی تولید شده است. نام دیگر این فرش های زیبا وینتیج می باشد. در لاتین وینتیج به معنای عتیقه و قدیمی است. به دلیل زمینه فرش و تیره و روشنی های موجود روی آن این محصولات شباهت بسیاری را به فرش های دستباف پاخورده نیز دارند.  

به همین منظور ترند چند سال اخیر بوده و به مرور زمان محبوبیت بیشتری را در دکوراسیون های امروزی پیدا می کند. پایه اصلی در فرش های وینتیج رنگ آن می باشد. به صورت کلی در این محصولات از رنگ های خنثی استفاده می شود. مانند طوسی، سفید و مشکی.

چرا که تمام رنگ ها با طیف رنگ های خنثی به راحتی ست شده و هماهنگی دارند. در فرش های وینتیج از دو طرح استفاده می شود. طرح های تلفیقی که ترکیبی از طرح مدرن و کلاسیک می باشد و طرح های مدرن که با اشکال هندسی ترکیب شده است.

این محصولات برای تمام دکوراسیون ها نیز مناسب و زیبا می باشد. اگر قصد چیدمان دکوراسیون مدرن را نیز دارید. خرید فرش وینتیج را در اولویت خرید خود قرار دهید. شما  می توانید با این فرش زیبا رنگ و روی تازه ای به منزل خود ببخشید به صورتی که تمام چشم ها به آن خیره بماند. و جلوه منزلتان چندین برابر شود.

این محصولات به دلیل زیبایی بیش از اندازه در تمام ابعاد بافته می شوند. ابعاد استانداردی که توسط تولید کنندگان بافت می شود شامل فرش 12 متری، فرش 9 متری، فرش 6 متری و انواع سایز قالیچه و پادری می باشد. برای سفارش سایز های ناقواره یا ابعاد غیر استاندارد متراژ مورد نظرتان را به پشتیبانی شرکت مورد نظر ارسال کرده و در زمان تعیین شده فرش خود را تحویل بگیرید.

الیاف موجود در فرش وینتیج

یکی از مهمترین مواردی که در قیمت و کیفیت فرش ماشینی تاثیر گذار است الیاف یا نخ می باشد. الیاف فرش ماشینی بسیار متنوع می باشد. و هر کارخانه متناسب با محصول تولید شده از الیاف گوناگونی استفاده می کند. یکی از الیاف بسیار باکیفیت اکریلیک می باشد. الیاف اکریلیک از فرش شما در برابر تمام آسیب های احتمالی محافظت می کند. پس قبل از خرید فرش ماشینی از الیاف آن کاملا اطمینان پیدا کنید. لازم به ذکر است فرش های وینتیج با توجه به میزان شانه و تراکم نیز قیمت گذاری می شوند. و هرچه میزان تراکم فرش بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

فرش وینتیج،فرش جدید کاشان، فرش وینتیج کاشان،فرش کهنه نما، پتینه

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

برای خرید فرش ماشینی در طرح های کلاسیک، فرش وینتیج، فرش کودک، فرش مدرن و ... ابتدا به سایت قالی کاشان مراجعه کنید. فروشگاه قالی کاشان یکی از مجموعه های اینترنتی معتبر می باشد که دارنده نماد اعتماد الکترونیک و جواز کسب اینترنتی می باشد. در قالی کاشان ارسال تمام محصولات برای شما مستقیم از کارخانه می باشد. همچنین قیمت محصولات مقرون به صرفه می باشد. با خرید از این مجموعه اینترنتی زیبایی را به منزل خود هدیه بدهید.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش ماشینی , فرش وینتیج , فرش کهنه نما , فرش ارزان , فرش مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش طرح اصفهان،فرش زمینه کرم،فرش زمینه بژ،فرش برای پذیرایی،فرش سالن پذیرایی

نکات زیادی در قرار گیری فرش برای هر قسمت از خانه وجود دارد که اگر به هر کدام از آنها اهمیت بدهید دکوراسیونی زیبا همراه با جلوه ای بی نظیر را خواهید داشت. در این مقاله شما را  با این ویژگی ها و نکات آشنا خواهیم کرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چیدمان فرش در منزل

-برای خرید فرش در سالن غذا خوری باید این مسئله را در نظر بگیرید که فرش خود را به گونه ای انتخاب کنید که از حدود ابعاد میز 70 سانتی متر بیشتر باشد. تا هنگامی که مخاطب بر روی صندلی نشسته و پاهای خود را بر روی زمین گذاشت با قرار گرفتن آنها بر روی فرش حس خوبی در فرد ایجاد شود.

-اگر مایل هستید برای پوشش جلوی مبلمانتان از فرش استفاده کنید پیشنهاد می شود به جای استفاده از دو عدد فرش با یک طرح، از یک فرش تک استفاده نمایید. چرا که جلوه ای یک فرش تک دارد از یک جفت فرش بیشتر می باشد.

-در گذشته از یک قالی با ابعاد بزرگ برای پوشش اتاق خواب استفاده می شد. اما با قوانین امروزی سعی کنید از فرش های شگی یا فرش هایی با ابعاد کوچک برای کنار تخت استفاده کنید. چرا که این دکوراسیون بسیار زیبا تر در چشم مخاطب جلوه خواهد کرد.

-اگر در مکانی زندگی می کنید که دارای رطوبت بالایی می باشد لازم است از فرش های ابریشمی استفاده کنید. همچنین برای مکان های پر رفت و آمد رنگ های روشن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

-برای هر یک از قسمت های خانه از فرش مخصوص به همان قسمت استفاده کنید. برای مثال برای سالن های پذیرایی که بیشترین رفت و آمد ها در آنجا صورت می گیرد از فرش هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. و برای آشپزخانه از فرش هایی استفاده کنید که در برابر حرارت و رطوبت دوام بالایی داشته باشد.

-اگر فضای منزلتان بزرگ است پیشنهاد می شود از رنگ های تیره مانند سرمه ای استفاده کنید اما برای مکان هایی با متراژ هم استفاده از رنگ های روشن ابعاد را بزرگ تر جلوه خواهد داد.

- در انتخاب طرح فرش برای دکوراسیون بسیار دقت کنید. فرش ها دارای طرح و نقش و رنگ های زیادی می باشند و لازم است از فرش متناسب با فضای خود استفاده کنید. چرا که یک انتخاب اشتباه نظم منزل شما را بهم می ریزد. پیشنهاد می شود فرش خود را بر اساس سایر وسایل موجود در خانه از جمله رنگ پرده، رنگ مبلمان و شلوغی و خلوتی آن، رنگ کفپوش و... انتخاب کنید.

-اگر از سبک های مدرن در خانه خود استفاده می کنید فرش های مدرن و فانتزی تکمیل کننده فضای شما خواهد بود و به صورت بالعکس اگر به دکوراسیون سنتی علاقه مند هستید می توانید از فرش هایی با طرح کلاسیک استفاده کنید.

- لازم است در خانه هایی با کفپوش تیره از فرش های روشن استفاده شود تا فرش زیبایی خود را در چشم مخاطب به نمایش بگذارد.

- اگر در منزل خود کودک تازه متولد شده دارید یا اطرافیان شما دچار بیماری تنفسی هستند از فرش های اکریلیک استفاده کنید چرا که مانع از پرزدهی و حساسیت برای کودکان و مانع از مشکل تنفسی می شود.

فرش کاشان

اگر به دنبال فرشی با کیفیت بالا و قیمت درب کارخانه هستید با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان می توانید یک خرید رضایت بخش را داشته باشید. تنوع در این سایت بسیار بالا بوده و ارسال محصولات برای مشتریان در سراسر ایران رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , فرش ماشینی , قالی کاشان , فرش زیبا , خرید مستقیم فرش از کارخانه , فرش مناسب دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش لاکی فرش  قرمز فرش زمینه روناسی اصفهان فرش کلاسیک

فرش کاشان امرزه یکی از محبوب ترین محصولات تولید شده در ایران می باشد که برای تمام دنیا شناخته شده است. این محصولات با تولید و بافت از گذشته تا کنون بسیار مورد تایید مردم قرار گرفته و تا امروز این رونق ادامه دارد. فرش های کاشان از لحاظ کیفیت و بافت حرف اول را می زند. در کاشان فرش دستباف و ماشینی در رتبه اول بوده و به همین منظور مخاطبان در صورت این که به فرش نیاز داشته باشند، به اولین چیزی که فکر می کند قالی کاشان است. در ادامه در مورد یکی از طرح های شناخته شده و اصیل صحبت خواهیم کرد.

فرش ماشینی زمینه روناسی طرح اصفهان

طرح اصفهان یکی از طرح های اصیل و زیبای کلاسیک می باشد. این طرح در زمان های گذشته که تا کنون دستگاه های بافت فرش ماشینی کاربردی نداشت و مردم از فرش های دستباف استفاده می کردند بسیار محبوب بود. به مرور زمان و با ورود فرش های ماشینی به بازار فرش ایران، فرش طرح اصفهان بر روی فرش ماشینی بافته شد. رنگ این فرش روناسی بوده که در دسته فرش های قرمز رنگ قرار دارد. اگر به خانه های قدیمی و سنتی نگاهی بیندازید می بیند که فرش های طرح سنتی با زمینه روناسی یکی از اصلی ترین جزء دکوراسیون می باشد.

این طرح ها هم چنان یکی از پرفروش ترین زمینه های فرش بوده. به صورتی که تولید کنندگان فرش ماشینی با پیشرفت در این صنعت همچنان این طرح را بافته و برای مشتریان گرامی عرضه می کنند. فرش های روناسی می توانند در مکان های زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله دکوراسیون منزل، مشاغل سنتی همچون سفره خانه یا رستوران و بسیاری از مکان های دیگر.

این فرش در ابعاد گوناگون فرش 12 متری،9 متری و 6 متری بافته می شود. اما یکی از معایب این فرش فروش به صورت جفتی بافت آن است. فرش های زمینه روناسی و آبی فیروزه ای در دسته زمینه های دلنشین و محبوب قرار دارند اما واحد های تولید آن را به صورت جفتی بافته و هر دو تخته از فرش را به مشتری میفروشند. این فرش به دلیل اینکه رنگ بندی خاصی دارد تولید کنندگان حاضر نیستند به صورت تکی آن را بفروشند.

اما شما می توانید از دیگر رنگ های فرش طرح اصفهان مانند سرمه ای،کرم نیز استفاده کنید. این فرش به خانه شما زینت بخشیده و حال و هوای خانه های قدیم را به منزل شما می بخشد. این فرش 700 شانه با تراکم 2550 واقعی بوده که با الیاف صد در صد اکریلیک هیت ست شده بافته شده است. این الیاف پرزدهی نداشته و ضد حساسیت می باشد. همچنین در برابر عوامل ناشی از تخریب فرش بسیار مقاوم می باشند.

فرش کاشان طرح اصفهان روناسی

فرش کاشان

برای خرید فرش کاشان ما به شما مجموعه اینترنتی قالی کاشان را معرفی می کنیم. این فروشگاه دارای تمام محصولات فرش ماشینی بوده که ضمانت نامه داشته کاملا باکیفیت می باشد. فروشگاه قالی کاشان به منظور کاهش هزینه برای مشتریان گرامی ارسال رایگان داشته و قیمت فرش را بر اساس درب کارخانه محاسبه می کند. با خرید از قالی کاشان زیبایی را به خانه خود هدیه بدهید. 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش 700 شانه , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

ترنج فرش،لچک فرش،حاشیه فرش ماشینی

صنعت فرش ایران تولید کننده یکی از هنر های ارزشمند و فاخر می باشد. این محصول زیبا توسط تلاش جمعی قالی بافان ایرانی و خلاقیت آنها بافته شده و محصولی با تمدن و اصالت را به نمایش می گذارد. این محصول طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا داشته و به بسیاری از کشور ها صادر می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با اصطلاحات به کار رفته در فرش آشنا کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

اصطلاحات رایج فرش

هنر قالی بافی از زمان های بسیار دور شکل گرفته شده است. ابتدا انسان ها برای پوشش محل زندگی خود از پوست حیوانات استفاده کرده و سپس به تولید الیاف توسط پشم حیوانات اهلی روی آورده است. اولین محصول تولید شده گلیم بوده و سپس فرش های دستباف بوده است. به گفته برخی مورخان تاریخ، ایران اولین کشوری بوده که به تولید این محصول دست یافته است. با گذشت زمان در دوران شاه عباس مجددا بافت فرش دستباف تولید شد. سپس در دوران سلطنت صفویه اهمیت بیشتر به این هنر ارزشمند داده شده و به کشور های دیگر نیز معرفی شد. با گذشت زمان در حدود 50 سال پیش در ایران و در شهر کاشان اولین بافت فرش ماشینی کلید خورد و به پیشرفت بسیاری در صنعت تولید فرش ماشینی دست پیدا کرد. امروزه محصولات زیادی در طرح و رنگ های متنوع به بازار های داخلی و خارجی عرضه شده و همچنین استقبال بسیاری از فرش دستباف و ماشینی ایرانی به عمل می آید.

در گذشته اصطلاحات و نام گذاری های فراوانی بر روی طرح و نقش و همچنین بافت فرش دستباف گذاشته شده که در امروز از همان اصطلاحات برای فرش ماشینی استفاده می شود. این اصطلاحات قدمت بالایی داشته و بسیار فراوان می باشند. که تعریف از تک تک آنها در یک مقاله کوتاه جای نمی گیرد. از مهم ترین این اصطلاحات که شاید برای افراد زیادی آشنا باشد لغت لچک، ترنج، حاشیه و کلاله است.

ترنج چیست؟

ایده ترنج از حوض آب در عمارت و باغ خانه های قدیمی می آید. این حوض ها در شکا های متفاوتی بنا می شد. در فرش، زمینه فرش همان باغ بوده و ترنج آن حوض می باشد. ترنج ها دارای شکل های گوناگونی می باشند. از جمله لوزی، دایره، بیضی و شش ضلعی. این نقش زیبا در مرکز فرش بافته شده و بسیار در جلوه ی فرش اصیل ایرانی موثر می باشد. در فرش های کاشان اندازه ترنج ها بزرگتر از ترنج طراحی شده در شهر های دیگر می باشد.

لچک فرش چیست؟

لچک در لغت فارسی به معنای گوشه یا کنج می باشد. لچک ها به شکل مثلث طراحی شده و با گل، بوته و برگ در فرش تزئین می شوند.

تعریف کلاله:

در بالا و پایین ترنج گل هایی نقش بسته که به آن شمسه و یا کلاله می گویند. این طراحی در نقشه هایی که دارای ترنج می باشد به کار برده می شود. همچنین امکان دارد در بعضی از طراحی ها بسته به سلیقه طراح کلاله کوچک یا بزرگ باشد.

حاشیه فرش:

در تمام فرش های ماشینی و دستباف خطوطی منظم دور فرش طراحی شده که به نقش و نگار فرش نظم و ترتیب می بخشد. حاشیه فرش به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می شود. همچنین حاشیه ها عناوین گوناگونی داشته و هرکدام بر اساس یک نقشه خاص طراحی می شوند.

فرش کاشان

کاشان یکی از بزرگترین تولید کننده های فرش ماشینی در تنوع طرح و نقش بسیار زیادی می باشد. امروزه خرید از کارخانه یک گزینه مناسب بوده، چرا که با توجه به قیمت بالای فرش افراد ترجیح می دهند با خرید از کارخانه فرشی با قیمت مناسب تر تهیه کنند.

فروشگاه معتبر قالی کاشان محصولات خود را به صورت انلاین و با قیمت کارخانه به مشتریان خود عرضه می کند. یکی از مزیت های این فروشگاه تنوع بالای محصولات با ارسال رایگان به سراسر ایران می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

یکی از فرش های ماشینی فرش گرد یا بیضی می باشد. فرش های گرد همان طور که نمونه آن را در تصویر بالا ملاحظه می فرمایید کاربرد زیادی را دارد. شما می توانید از آن در اتاق خواب، سالن پذیرایی، راه رو و قسمت های دیگر استفاده کنید. فرش های گرد با قطر های متفاوتی توسط تولید کنندگان بافته می شوند. طرح های این محصولات به صورتی می باشد که نقشه اصلی فرش را با استفاده از برنامه های طراحی که توسط نقشه کشان مدیریت می شود به صورت گرد تبدیل می کنند. اگر فرش دارای ترنج باشید، ترنج فرش در مرکز قرار گرفته و باقی نقش و نگار در اطراف آن جای گذاری می شود. برای آشنایی بیشتر با این محصولات با ما در ادامه این مقاله فرش کاشان همراه باشید.

فرش گرد و بیضی

فرش گرد یکی از مدرن ترین پوشش برای خانه های کلاسیک و سبک مدرن محسوب می شود. به صورتی که اگر شما به دنبال یک طراحی متفاوت باشید می توانید از فرش گرد در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید. در خانه های مجلل و بزرگ در مرکز سالن پذیرایی از فرش گرد استفاده شده و انواع مبلمان در دور فرش چیده می شود. این دکوراسیون خانه شما را باشکوه تر جلوه خواهد داد. همچنین می توانید از فرش گرد در زیر میز های غذاخوری گرد استفاده کنید. و طریقه استفاده از آن به صورتی می باشد که ابعاد فرش بزرگ تر از ابعاد میز باشد. به گونه ای که هنگام نشستن مخاطب بر روی صندلی ها پاهای او بر روی فرش قرار گرفته و احساس خوبی را به او منتقل کند.

فرش ماش گرد و بیضی با میزان شانه و تراکم های مختلفی بافته می شود. مانند فرش های مستطیلی شکل. هر چه تراکم درفرش ماشینی افزایش پیدا کند ظرافت فرش بیشتر شده و فرش نازک تر می شود. پس توجه داشته باشید که اگر به دنبال فرش گرد با ارتفاع خاب بالا می باشید می توانید از سه محصول فرش 500 شانه یا همان فرش های طرح 700، فرش 700 شانه واقعی و در انتها از فرش 1000 شانه استفاده کنید.

در کنار آن اگر مایل به خرید فرش با ظاهر دستباف گونه و تراکم بالا می باشید به شما پیشنهاد می کنم از فرش های 1200 شانه، فرش 1500 شانه و 1600 شانهاستفاده کنید. که هر کدام به ترتیب از تراکم نسبتا کم  رو به بالا می باشند. همچنین الیاف هر یک از فرش های ماشینی متفاوت می باشد. حتی شما می توانید فرش های فانتزی و مدرن را به صورت گرد و بیضی و یا حتی اشکال دیگر فانتزی در دکوراسیون خانه خود به کار ببرید. مرغوب ترین الیاف بافت فرش های ماشینی الیاف صد در صد اکریلیک هیت ست شده می باشد. این الیاف در صدر جدول نخ های فرش قرار گرفته و پس از آن می توان به ورجین، پلی استر، پلی پروپیلن و پلی اوژن اشاره داشت. 

از ویژگی های این الیاف می توان به ضد حساسیت و عدم پرزدهی اشاره کرد. به همین دلیل افراد در هنگام فرش های ماشینی خرید فرش با الیاف صد در صد اکریلیک را در اولویت خرید خود قرار می دهند. توجه داشته باشید فرش های گرد می توانند به صورت مستقل در دکوراسیون خانه یا به عنوان کناره در قسمت های دیگ خانه استفاده شوند. 

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

برای سفارش فرش گرد با قطر مورد نظر شما، پیشنها می کنم به سایت قالی کاشان مراجعه گرده و در قسمت فروشگاه طرح خود را انتخاب کنید. سپس با دسترسی به پشتیبانی این سایت می توانید فرش گرد خود را با ابعاد مورد نظر سفارش دهید. توجه داشته باشید که در سایت قالی کاشان تمام محصولات فرش ماشینی برای مشتریان گرامی عرضه شده است. فرش های ماشینی در فروشگاه قالی کاشان بهقیمت درب کارخانه عرضه شده و ارسال ان به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , فرش گرد , فرش بیضی , قالی کاشان , فرش ماشینی , فرش زیبا , فرش باکیفیت , فرش ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

تنوع در فرش های فانتزی می تواند به کلی دکوراسیون خانه شما را تحت تاثیر قرار داده و تحولی برزگ در منزل شما به وجود بیاورد. به خصوص اگر فرش مورد نظر دارای گل های برجسته بوده و زیبایی آن را دو چندان کند. طرح فانتزی اصیل زمینه دودی کاشان یکی از محصولات جدید و زیبا در صنعت فرش ماشینی می باشد. همتن طور که ظاهر این فرش ملاحظه می کنید. طرح و رنگ به کار رفته در فرش فانتزی طرح اصیل برای سالن نشیمن، اتاق خواب و قیمت های دیگری از خانه قابل استفاده می باشد. که در ادامه این مقاله با ویژگی های این محصول آشنا و خصوصیات آن را برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فرش فانتزی و مدرن طرح اصیل

این فرش زیبا تلفیقی از فرش کلاسیک به همراه نقش و نگار هایی از فرش مدرن می باشد. وجود اشکال هندسی در این فرش به آن جلوه ای کلاسیک بخشیده و این طراحی در کنار گل های موجود در زمینه فرش این فرش را خاص و جذاب جلوه می دهد. رنگ های زیبا در زمینه فرش با یک دیگر همخوانی داشته و ظاهری منحصر به فرد را به وجود آورده است.

الیاف موجود در فرش فانتزی طرح اصیل از پلی استر بوده و عملیات هیت ست شده روی آن انجام شده است. این عملیات باعث حالت بازگشت پذیری الیاف به قبل را داشته و از کوبیده شدن فرش جلوگیری می کند. همچنین باعث عدم پرزدهی و حساسیت در فرش می شود. الیاف پلی استر از مرغوب ترین نخ های استفاده شده در فرش های فانتزی و مدرن می باشد. چرا که درخشندگی فرش را افزایش می دهد. این فرش در دکوراسیون ها روشن و تیره به دلیل استفاده شدن هر دو رنگ در زمینه خود همحوانی داشته و برای تمام فضا ها مناسب می باشد.

این فرش خاس و مدرن در ابعاد فرش 12 متری، 9 متری و 6متری توسط تولید کنندگان معتبر در کاشان قابل بافت می باشد. اگر مایل به خرید ابعاد سفارشی هستید به شما پیشنهاد می کنم ابتدا ابعاد دقیق را بدست آورده سپس آن را به شرکت مربوطه تحویل دهید تا در کم ترین زمان موجود فرش خود را تحویل بگیرید.

شانه و تراکم دو ویژگی پایه و اساسی در فرش ماشینی می باشند. در این فرش تعداد گره ها در یک متر فرش 440 شانه بوده و تعداد گره های موجود در یک متر طول فرش 1060 تراکم می باشد. که باعث شده قیمت فرش مناسب بوده و اگر در معرض آسیب قرار گرفت با کم ترین هزینه نسبت به فرش های کلاسیک قابل تعویض باشد.

این فرش گل برجسته با ظاهر بی نظیرش باعث به وجود آوردن طبیعی تر شدن زمینه فرش می شود. همچنین شما می توانید فرش طرح اصیل زمینه دودی را با رنگ های سفید، مشکی، سرمه ای و طوسی ست کرده و از فضای به وجود آمده لذت ببرید. قطعا قرار دادن این فرش در فضای خانه شما به دکوراسیونتان روح می بخشد. 

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

برای خرید فرش های مدرن و فانتزی یا هر محصول دیگر به سایت قالی کاشان مراجعه کرده و محصول مورد پسند خود را به قیمت درب کارخانه سفارش دهید. قیمت فرش به دلیل حذف واسطه ها و ارسال مستقیم از کارخانه باعث شده تا فرش شما ارزان تر از فروشگاه های سطح شهر باشد. در فروشگاه اینترنتی قالی کاشان ارسال محصولات به منظور رفاه مشتریان گرامی و کاهش هزینه آن ها به صورت رایگان می باشد. با خرید از مجموعه قالی کاشان زیبایی را به منزل خود هدیه کنید.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش فانتزی و مدرن، فرش زیبا، فرش ارزان، فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش شگی یا پرز بلند از کارخانه قالی کاشان

امروزه یکی از پر تنوع ترین محصولات فرش های مدرن و فانتزی می باشند. این محصولات شامل های زیر مجموعه های زیادی بوده و طرح های گوناگونی در هر محصول در حال تولید می باشد. این محصولات شامل فرش فانتزی و مدرن، فرش شگی یا پرزبلند، فرش کودک، فرش آشپزخانه، فرش وینتیج، فرش فریز، فرش شنل و... می باشد. در این مقاله قصد آشنایی با فرش شگی فلوکاتی را داشته و قصد داریم شما را با این محصول زیبا آشنا کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

فرش شگی فلوکاتی قرمز

فرش های شگی به دو دسته ساده  فلوکاتی تقسیم می شوند. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید فرش های شگی فلوکاتی سطحی با رنگ یک دست را دارند. اما فرش های شگی دارای طرح های سه بعدی بوده و با طرح های گوناگون بافته و به بازار عرضه می شوند. این فرش زیبا 320 شانه با تراکم 700 می باشد. بلندی پرز های این فرش به 49 میلی متر می رسد. به دلیل پرز های بلند سطح فرش بسیار نرم و لطیف بوده و راه رفتن بر روی ان باعث ایجاد آرامس فراوان در افراد می شود. از این فرش در سالن های نشیمن و اتاق خواب ها استفاده می شود. از آنجایی که اتاق خواب برای افراد یک محیط شخصی محسوب شده و محلی برای استراحت می باشد، انتخاب فرش شگی فلوکاتی بهترین انتخاب برای محیط اتاق شما خواهد بود.

این فرش زیبا در ابعاد مختفی از جمله فرش 12 متری، فرش 9 متری و فرش 6 متری بافته می شود. حتی شما می توانید از ابعاد کوچک این فرش به عنوان قالیچه یا پادری در محل های گوناگون استفاده کنید. همچنین اگر به تولید کنندگان فرش شگی سفارش بافت این محصول در ابعاد غیر استاندارد را بدهید در کم ترین زمان ممکن محصول مورد نظرتان را تحویل خواهید گرفت. رنگ قرمز این فرش به محیط خانه شما روح بخشیده و آن را زیبا تر جلوه خواهد داد.

فرش های شگی به صورت اشکال گوناگونی بافته و روانه بازار می شوند. به همین دلیل اگر به فروشگاه های فرش در سطح شهرتان مراجعه کنید این محصول را در قالی اشکال هندسی مانند دایره، مربع، مستطیل یا اشکال فانتزی مشاهده خواهید کرد. الیاف به کار رفته در فرش های شگی فلوکاتی از پلی استر بمی باشد. پلی استر یک نوع الیاف مرغوب و ارزان در صنعت فرش ماشینی به شمار می رود. از این الیاف بیشتر در فرش های مدرن و فانتزی همانند فرش های شگی استفاده می شود. به همین دلیل درخشندگی فرش افزایش یافته و پرز های فرش شگی درخشان تر در چشم مخاطب جلوه خواهد کرد.

اگر در محیط خانه شما رفت و آمد زیاد بوده یا در معرض آلودگی فراوانی می باشد از محصولی دیگر برای پوشش خانه خود استفاده کنید. چرا که در فرش های شگی به دلیل پرزهای بلند آلودگی در بافت فرش نفوذ کرده و تمیز کردن آن کار بسیار دشواری می باشد. همچنین در برابر رفت و آمد فراوان پرزهای فرش دچار کوبیدگی خواهد شد. در نظر داشته باشید که کیفیت فرش های فلوکاتی بالا تر از فرش های شگی ساده می باشد. و به همین دلیل مدت زمان طولانی تری را برای شما کار کرده و زیبایی خود را حفظ می کند.

قیمت فرش در محصولات شگی بسیار ارزان می باشد. چرا که شامل شانه و تراکم پایینی می باشد. به همین منظور شما می توانید پس از آسیب فرش یا کوبیده شدن پرز های آن، با کم ترین قیمت مجددا آن را خریداری کرده و زیبایی را به محیط خانه خود ببخشید. این فرش زیبا در رنگ های مختلفی تولید شده و شما می توانید طبق سلیقه خود آن را تهیه کنید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

برای خرید فرش های شگی یا هر محصول دیگری از فرش ماشینی ابتدا به سایت قالی کاشان مراجعه کرده و فرش مورد پسندتان را با کم ترین قیمت خریداری کنید. به دلیل ارسال محصول مستقیم از کارخانه در مجموعه قالی کاشان، قیمت محصولات بسیار ارزان تر از فروشگاه های سطح شهر می باشد. هچنین مجموعه قالی کاشان به منظور رفاه مشتریان ارسال رایگان به سراسر ایران به فراهم کرده است. با خرید از مجموعه اینترنتی قالی کاشان زیبایی و کیفیت را به خانه خود هدیه کنید.



:: برچسب‌ها: فرش شگی , فرش پرز بلند , فرش نرم , فرش مدرن , فرش زیبا , فرش خاص , فرش جدید , قالی کاشان , فرش ماشینی جدید , فرش کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید فرش طرح خرس و مهتاب زمینه طوسی قالی کاشان

از گذشته تا کنون کودک تازه متولد شده از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند. به همین دلیل والدین برای استقبال از فرزندشان به تزئین اتاق اون می پردازند. رنگ در اتاق کودک نقش مهمی را دارد. زیرا رنگ ها با شخصیت انسان رابطه مستقیمی را داشته و بعضی از رنگ ها مناسب کودک نمی باشد. وجود پرده، رنگ آمیزی زیبای دیوار ها یا کاغذ دیواری هایی با طرح و رنگ مناسب، رنگ سرویس خواب و... برای اتاق فرزند شما لازم می باشد. اما یکی از وسایلی که تکمیل کننده این فضا خواهد بود فرش های طرح کودک می باشد. در ادامه این مقاله با طرح کودک خرس و مهتاب که یکی از جدید ترین فرش های عروسکی می باشد آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

طرح عروسکی خرس و مهتاب

این طرح با زمینه طوسی و وجود ستاره های ریز و درشت زمینه زیبایی از فرش را تشکیل داده است. در مرکز فرش ماه به شکل فانتزی طراحی شده که اطراف آن را گل و بوته های رنگارنگی استفاده شده و بر روی ماه خرسی زیبا نشسته که زیبایی فرش را چندین برابر می کند. تمام رنگ های موجود در فرش در کنار یک دیگر باعث شده که نتیجه نهایی، یک محصول منحصر به فرد را تشکیل دهد. استاندارد فرش های کودک یکی از مهم ترین عواملی است که سلامت فرزند شما را تضمین کرده و در مدت زمان طولانی هنگام بازی کردن بر روی فرش به پوست او آسیبی وارد نمی کند. همچنین الیاف موجود در فرش های کودک پلی اوژن که یک نوع نخ مرغوب است می باشد.

پلی اوژن هیچ گونه پرزدهی را ایجاد نکرده و برای ریه حساس کودکان کامل استاندارد می باشد. این فرش بیشتر برای اتاق دختران طراحی شده اما اگر به دنبال مشابه این طرح برای اتاق پسر خود می باشید طرح های پرفروش دیگری مانند طرح زمین فوتبال، پسر اژدها سوار، ماشین ها و حیوانات از طرح های محبوب و پرفروش در زمینه فرش کودک می باشند.

اصولا ابعاد اتاق کودکان کوچک می باشد به همین دلیل در فروشگا های فرش ماشینی شما نمونه هایی با ابعاد فرش 6 متری رو به پایین را مشاهده خواهید کرد. اما اگر قصد خرید فرش کودک با ابعاد 9 متری و 12 متری را دارید می توانید به شرکت تولید کننده سفارش داده و محصولتان را در کم ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

رنگ زمینه فرش خری  و مهتاب یک رنگ خنثی بوده و با تمام دکوراسیون ها ست و هماهنگ می شود. اما اگر فرزند شما قدرت تصمیم گیری دارد و به سنی رسیده است که خودش وسایل مورد پسندش را انتخاب کنید، اجازه دهید تا با اختیار خود فرش مورده علاقه اش را تعیین کند. امروزه بر اساس شخصیت های محبوب کارتون های مخصوص پسران و دختران تولید کنندگان محصولات کودک فراوانی را تولید می کنند. همچنین گاهی اوقات کودکان به دنبال طرح هایی می باشند که به تقویت خلاقیتشان کمک کند از این رو ما فرش های طرح سرگرمی و آموزشی را پیشنهاد می دهیم. که شامل فرشی با آموزش زبان انگلیسی، فرش طرح خیابان و... مناسب فرزند شما بر اساس علاقه اش خواهد بود.
این طرح ها بسته به جنسیت کودک متفاوت می باشد. این محصول 700 شانه با تراکم 2550 می باشد. سطح لطیف این فرش به کودک شما اجازه می دهد تا مدت ها بدون آسیب بر روی فرش بازی کند. 

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

برای دیدن فرش طرح کودک خرس و مهتاب و طرح های دیگر عروسکی لازم است به فروشگاه قالی کاشان مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی محصولات خود را به قیمت درب کارخانه به فروش رسانده و با ارسال رایگان به سراسر ایران تحویل شما خواهد اد. کیفیت در فروشگاه قالی کاشان حرف اول را می زند.



:: برچسب‌ها: فرش کودک , فرش ضد حساسیت , فرش خوب , فرش باکیفیت , فرش زیبا , فرش ماشینی کاشان , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

احتمالا تا به حال در مورد فرش های ماشینی کاشان شنیده اید. کاشان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان فرش ماشینی بوده که از حدود 50 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدا طرح هایی بر روی فرش های ماشینی بافته می شدند که تا امروز مورد پسند افراد بوده استقبال بی نظیری از آن ها شده است. برای مثال یک از طرح های فرش معروف و زیبا طرح حوض نقره بوده که با نمایی کلاسیک را به خانه شما می بخشد. این مقاله به منظور توصیف این طرح بی نظیر نوشته شده و از شما می خواهم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

طرح حوض نقره کاشان

این فرش زیبا در سه دسته 700 شانه با تراکم 2550، 1000 شانه با تراکم 3000 و 1200 شانه با تراکم 3600 بافته می شود. از آنجایی که افراد بسیاری در سراسر ایران به این طرح علاقه داشتند، تولید کنندگان فرش ماشینی تصمیم گرفته این محصول را در انواع مختلفی تولید نمایند. طرح حوض نقره بر روی فرش 700 شانه سطحی نرم و لطیف را دارا بوده و برای افرادی که به نشستن بر روی زمین علاقه دارند گزینه مناسبی محسوب می شود. فرش های 1000 شانه بعد از فرش های 700 شانه تولید شدند که با ظاهر دستباف گونه خود مجددا مورد توجه قرار گرفتند. و در نهایت طرح حوض نقره بر روی فرش 1200 شانه تولید و یکی از پرفروش ترین محصولات معرفی شد. به طوری که تولید کنندگان بر روی تمامی ابعاد فرش 12 متری، 9 متری، 6 متری و انواع سایز های غیر استاندارد سفارش گرفته و به مشتریان خود عرضه می کردند.

برای بافت طرح حوض نقره از الیاف باکیفیتی هم چون الیاف اکریلیک استفاده می شود. الیاف اکریلیک به دلیل پرزدهی بسیار کم و قابلیت ضد حساسیت یکی از برترین الیاف در صنعت فرش ماشینی شناخته می شود. به همین خاطر قیمت آن از سایر الیاف مانند پلی استر، پلی پروپیلن، ورجین و... بیشتر می باشد.

یکی از مواردی که این طرح را خاص می کند زمینه متفاوت با سایر طرح های دیگر می باشد. در این نقشه از طرح لچک و ترنج به خوبی به کار برده شده است. لچک و ترنج در طرح های اصیل ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و تا به امروز ماندگار مانده است. ترنج به اشکالی می گویند که در مرکز فرش به کار برده می شود همچنین لچک به مثلت های قوس داری گفته می شود که به صورت موازی در چهار گوشه فرش است. پس از فروش بالای طرح حوض نقره، تولید کنندگان به فکر طرحی مشابه حوض نقره بودند که در نهایت طرح ناردون را نقشه کشی کردند. اگر چه همچنان طرح حوض نقره محبوبیت بالاتری را در بین افراد داشت. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد، کتیبه های طرح خشتی در دور تا دور فرش حوض نقره می باشد که زیبایی آن را افزایش داده است. ترکیب تمام نقشه های اصیل در فرش حوض نقره باعث شده تا این طرح به این از فوق العاده ترین نقشه ها تبدیل شود.

به طور کلی اگر می خواهید از یک فرش برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک خود استفاده کنید طرح حوض نقره گزینه بسیار مناسب برای شما خواهد بود. البته این مسئله را در نظر بگیرید که این طرح به دلیل شلوغ بودن زمینه خود مناسب برای فضا هایی با دکوراسیون خلوت می باشد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

اگر طرح حوض نقره نظر شما را جلب کرده است پیشنهاد می کنم با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان این طرح زیبا را به صورت اینترنتی و با قیمت درب کارخانه در رنگ بندی های گوناگون انتخاب و با ارسال رایگان در هر کجای ایران که هستید آن را تحویل بگیرید.



:: برچسب‌ها: طرح حوض نقره، فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ارزان، فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

طرح حوض نقره فروشگاه قالی کاشان

احتمالا تا به حال در مورد فرش های ماشینی کاشان شنیده اید. کاشان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان فرش ماشینی بوده که از حدود 50 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدا طرح هایی بر روی فرش های ماشینی بافته می شدند که تا امروز مورد پسند افراد بوده استقبال بی نظیری از آن ها شده است. برای مثال یک از طرح های فرش معروف و زیبا طرح حوض نقره بوده که با نمایی کلاسیک را به خانه شما می بخشد. این مقاله به منظور توصیف این طرح بی نظیر نوشته شده و از شما می خواهم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

طرح حوض نقره کاشان

این فرش زیبا در سه دسته 700 شانه با تراکم 2550، 1000 شانه با تراکم 3000 و 1200 شانه با تراکم 3600 بافته می شود. از آنجایی که افراد بسیاری در سراسر ایران به این طرح علاقه داشتند، تولید کنندگان فرش ماشینی تصمیم گرفته این محصول را در انواع مختلفی تولید نمایند. طرح حوض نقره بر روی فرش 700 شانه سطحی نرم و لطیف را دارا بوده و برای افرادی که به نشستن بر روی زمین علاقه دارند گزینه مناسبی محسوب می شود.

فرش های 1000 شانه بعد از فرش های 700 شانه تولید شدند که با ظاهر دستباف گونه خود مجددا مورد توجه قرار گرفتند. و در نهایت طرح حوض نقره بر روی فرش 1200 شانه تولید و یکی از پرفروش ترین محصولات معرفی شد. به طوری که تولید کنندگان بر روی تمامی ابعاد فرش 12 متری، 9 متری، 6 متری و انواع سایز های غیر استاندارد سفارش گرفته و به مشتریان خود عرضه می کردند.

برای بافت طرح حوض نقره از الیاف باکیفیتی هم چون الیاف اکریلیک استفاده می شود. الیاف اکریلیک به دلیل پرزدهی بسیار کم و قابلیت ضد حساسیت یکی از برترین الیاف در صنعت فرش ماشینی شناخته می شود. به همین خاطر قیمت آن از سایر الیاف مانند پلی استر، پلی پروپیلن، ورجین و... بیشتر می باشد.

یکی از مواردی که این طرح را خاص می کند زمینه متفاوت با سایر طرح های دیگر می باشد. در این نقشه از طرح لچک و ترنج به خوبی به کار برده شده است. لچک و ترنج در طرح های اصیل ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و تا به امروز ماندگار مانده است. ترنج به اشکالی می گویند که در مرکز فرش به کار برده می شود همچنین لچک به مثلت های قوس داری گفته می شود که به صورت موازی در چهار گوشه فرش است. پس از فروش بالای طرح حوض نقره، تولید کنندگان به فکر طرحی مشابه حوض نقره بودند که در نهایت طرح ناردون را نقشه کشی کردند.

اگر چه همچنان طرح حوض نقره محبوبیت بالاتری را در بین افراد داشت. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد، کتیبه های طرح خشتی در دور تا دور فرش حوض نقره می باشد که زیبایی آن را افزایش داده است. ترکیب تمام نقشه های اصیل در فرش حوض نقره باعث شده تا این طرح به این از فوق العاده ترین نقشه ها تبدیل شود.

به طور کلی اگر می خواهید از یک فرش برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک خود استفاده کنید طرح حوض نقره گزینه بسیار مناسب برای شما خواهد بود. البته این مسئله را در نظر بگیرید که این طرح به دلیل شلوغ بودن زمینه خود مناسب برای فضا هایی با دکوراسیون خلوت می باشد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

اگر طرح حوض نقره نظر شما را جلب کرده است پیشنهاد می کنم با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان این طرح زیبا را به صورت اینترنتی و با قیمت درب کارخانه در رنگ بندی های گوناگون انتخاب و با ارسال رایگان در هر کجای ایران که هستید آن را تحویل بگیرید.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ارزان، فرش ماشینی، فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

یکی از اجزا و رکن های اصلی در هر خانه فرش محسوب می شود. امروزه فرش های ماشینی برای تمام فضا های خانه طراحی و در حال تولید می باشد. به دلیل افزایش تولیدات فرش ماشینی و تنوع بالا در طرح و رنگ آن ها انتخاب برای خریداران فرش بسیار دشوار شده است. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و به شما کمک می کنیم تا یک انتخاب مناسب را برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

قیمت فرش

فرش های ماشینی کاشان به دلیل تولیدات متنوع و بالا، با توجه به انواع کیفیت های متفاوت دارای قیمت های گوناگون و مناسبی نسبت به فرش های دستباف می باشد. الیاف گوناگون به کار رفته در فرش ماشینی یکی از ویژگی های اصلی برای تعیین قیمت فرش ماشینی می باشد. تولید کنندگان برای آن که قیمت فرش ماشینی را کاهش دهند آن را از الیاف پلی استر تولید می کنند. الیاف پلی استر نسبت به الیاف اکریلیک قیمت مناسب تری داشته و در فرش های مدرن و فانتزی بیشتر به کار برده می شود. ویژگی های دیگر در تعیین کننده قیمت فرش ماشینی شانه و تراکم، ابعاد، نوع دستگاه بافنده و ... می باشد.

تفاوت الیاف پلی استر و اکریلیک

*تفاوت اصلی در این دو الیاف قیمت بالاتر اکریلیک می باشد.

*الیاف اکریلیک خاصیت تجزیه پذیری پایینی نسبت به پلی استر دارد.

*از لحاظ مقاومت و استحکام الیاف الکریلیک دوام بالاتری نسبت به الیاف پلی استر دارد.

*الیاف اکریلیک ثبات رنگی بالاتری در برابر پلی استر دارد.

*نرمی و لطافت موجود در الیاف اکریلیک نسبت به پلی استر بالا تر می باشد.

*درخشندگی اکریلیک نسبت به پلی استر افزایش داشته و برای همین موضوع فرش های ماشینی با الیاف اکریلیک به چشم مخاطب جلوه ی بیشتری را دارد.

* اکریلیک هنگام شستشوی فرش ماشینی مقاومت بالا تری را داشته و همچنین شما می توانید این محصول را در محل های پر رفت و آمد قرار داده و مطمئن باشید به دلیل طول عمر بالای الیاف، مشکلی برای فرش ماشینی شما ایجاد نخواهد شد.

*اگر شما دو فرش اکریلیک و پلی استر را در کنار یک دیگر قرار دهید به سرعت متوجه زیبایی بین دو محصول خواهید شد. الیاف اکریلیک در فرش های ماشینی باعث افزایش جلوه فرش نسبت به پلی استر می گردد.

قیمت فرش ماشینی از لحاظ شانه و تراکم

اصولا در فرش های لوکس و مجلل از تعداد شانه و تراکم بالایی در بافت محصول استفاده شده است. به طوری که هرچه شانه و تراکم در فرش ماشینی افزایش یابد زیبایی آن دو چندان شده و همچنین فرش ماشینی ظاهری دستباف گونه را پیدا می کند. در صنعت فرش ماشینی به تعداد شانه های موجود در یک متر عرض فرش شانه و به تعداد گره های موجود در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

در تمام شهر های ایران امروزه فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش بزرگی در حال فعالیت می باشند. یکی از عوامل افزایش قیمت در فرش ماشینی خرید از فروشگاه های سطح شهر می باشد. چرا که شما فرش مورد پسند خود را به واسطه فروشگاه خریداری می کنید. شما می توانید با مراجعه به کارخانجات تولید فرش ماشینی محصول مورد نظر خود را ارزان تر از هر جای دیگر خریداری کنید.

فرش کاشان

امروزه کاشان یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران را دارد. اگر شرایط طی کردن یک مسافت طولانی تا کاشان را ندارید می توانید با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان محصول خود را با کم ترین قیمت و تنوع در طرح و رنگ بالا ملاحظه کرده و خریداری کنید. ارسال محصولات قالی کاشان به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان+قالی کاشان+فرش ارزان+فرش باکیفیت+فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                              

فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون محسوب می شود. چنانچه به طور مناسب انتخاب نشود. باعث از بین رفتن زیبایی دکوراسیون و آشفته شدن فضا می شود. برای این منظور باید متناسب با هر فضا فرش مناسبی را درنظربگیریم. یکی از عوامل مهم که در انتخاب فرش مناسب تاثیر بسزایی دارد، ابعاد فرش است. ابعاد فرش با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب می شود.

اصولا فرش های ماشینی و دستباف دارای ابعاد استاندارد هستند. ابعاد استاندارد و رایج که بین فرش ماشینی و دستباف مشترک است عبارت است از فرش 6 متری و فرش 9 متری و فرش 12 متری . این ابعاد فرش جزو پرفروش ترین سایزهای فرش محسوب می شوند. در این مقاله شما به شما خواهیم گفت که چگونه برای هر مکان سایز مناسبی را برای فرشتان انتخاب کنید.

ابعاد مناسب برای فرش پذیرایی

فرش پذیرایی جزو فرش هایی ست که انتخاب آن برای اکثر مردم به خصوص ایرانی ها دارای اهمیت زیادی است. انتخاب طرح و رنگ فرش پذیرایی با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ اجزای آن انجام می گیرد. اما سایز مناسب فرش پذیرایی باید متناسب با ابعاد سالن پذیرایی انتخاب شود.اندازه این فرش ها باید به گونه ای باشد که از دیوارها حداقل نیم متر فاصله داشته باشد. مبل ها به گونه ای روی فرش پذیرایی چیده شوند که پایه جلویی مبل روی فرش قرارگیرد. یعنی هنگامی که شخص روی مبل می نشیند پاهایش روی فرش قرار گیرد.

انتخاب فرش های خیلی بزرگ برای سالن پذیرایی اصلا زیبایی ندارد. اگر ابعاد سالن پذیرایی شما بزرگ است سعی کنید از چند فرش استفاده کنید. به عنوان مثال بجای استفاده از 2 فرش 12 متری از سه تا فرش 9 متری استفاده کنید. یا بجای انتخاب یک فرش 12 متری ، 2 فرش 6 متری انتخاب کنید. این امر باعث می شود چیدمان شما زیباتر و جذاب تر شود.

استفاده از فرش های خیلی کوچک برای سال پذیرایی مناسب نیست. چون فضا را کوچک نشان می دهد. از طرفی قرارگرفتن پاها به روی زمین هنگام نشستن روی مبل حس قشنگی ندارد. اگر ابعاد پذیرای شما کوچک است. از فرش خیلی بزرگ و فرش خیلی کوچک استفاده نکنید.زیرا فضای شما را کوچکتر نشان خواهد داد.

دربعضی از خانه های امروزی بخصوص خانه های آپارتمانی سالن پذیرایی و نشیمن یکی است. برای این خانه ها بهتر است بجای استفاده از یک فرش از چند فرش استفاده کنید. و به کمک فرش قسمت های مختلف را از هم جدا کنید. برای مثال برای مبلمان یک فرش جدا و برای زیرمیزناهارخوری نیز یک فرش مجزا درنظر بگیرید. یا حداقل برای تلویزیون و فضای رویروی آن فرش جداگانه ای را انتخاب کنید.

ابعاد فرش مناسب برای فضای نشیمن

فضای نشیمن یا به اصلاح عامیانه حال در خانه های امروزی دارای اهمیت خاصی است. ابعاد این فرش ها معمولا باید به گونه ای در نظر گرفته شود که نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ باشد. اگر برای فضای نشیمن از مبل استفاده نمی کنید . در این صورت می توانید کف را کاملا با فرش بپوشانید. اما حتی اگر از یک مبل هم استفاده می کنید بهتر است از همان روشی که برای فرش پذیرایی توضیح دادیم برای ابعاد فرشتان استفاده کنید.

ابعاد فرش آشپزخانه

انتخاب ابعاد فرش آشپزخانه سلیقه ای است. آشپزخانه تنها فضایی ست که می توان فرش آن را کوچک تا بزرگ درنظرگرفت. می توانید از یک قالیچه کوچک در وسط آشپزخانه استفاده کنید. یا کل فضای آشپزخانه را فرش کنید. همچنین می توانید فقط برای زیرمیزناهارخوری از فرش استفاده کنید. در این صورت اندازه فرش باید به گونه ای باشد که پایه هایی صندلی هنگام نشستن از فرش خارج نشود.

ابعاد فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب معمولا باید اطراف تخت را فراگیرد تاهنگام بیدار شدن از خواب پاها روی زمین قرارنگیرد. می توان اندازه فرش را طوری انتخاب کرد که کاملا زیر تخت و اطراف آن را فراگیرد. و یا می توانید از چند فرش کوچک در اطراف تخت خواب خود استفاده کنید.

اندازه فرش اتاق خواب کودکان دارای اهمیت خاصی  است. از آن جا که کودکان بیشتر وقت خود را در اتاق به بازی مشغول هستند. بهتر است اندازه فرش را به گونه ای انتخاب کنید که اطراف تخت خواب کودک را بپوشاند. همچنین کودک بتواند به راحتی روی آن بازی کند و یا به استراحت بپردازد.استفاده ازفرش های کوچک برای اتاق کودکان بخصوص کودکان نوپا اصلا توصیه نمی شود.

ابعاد فرش راهرو و ورودی

ابعادی که برای  فرش راهروها درنظر می گیرید نیز دارای اهمیت است. بهتر است ابعاد این فرش ها به گونه ای انتخاب شود که از دیوارها فاصله داشته باشد. همچنین فضای خالی زیادی حس نشود. برای ورودی ها و پاگرد ها می توانید از قالیچه های کوچک استفاده کنید. در این مکان ها خالی بود بخشی از کف بلامانع است.

 خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان، فرش 6 متری ، فرش طرح افشان، فرش پذیرایی، فرش 1200 شانه ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

سه نوع الیاف در تشکیل فرش نقش مهمی را دارند. نخ تار و پود و نخ خاب که در برای هر فرش الیاف مخصوص به خود به کار می رود. اگر با فرش ماشینی و ویژگی های آن آشنا باشید قطعا از الیاف موجود در خاب فرش نیز مطلع هستید. اما الیافی در خاب فرش موجود است که اسم و مشخصات زیادی از آن استفاده نشده است مانند الیاف ویسکوز که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

ویژگی الیاف ویسکوز

در صنعت نساجی نام کامل الیاف ویسکوز "ویسکوز ریون" می باشد. این الیاف نوعی الیاف بازیافتی سلولزی بوده که در شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در بعضی از محصولات به کار برده می شود. منظور از الیاف بازیافتی سلولزی مواد اولیه ای است که در فضای طبیعت موجود می باشد. برای مثال می توان برای تولید این الیاف از چوب درختان استفاده کرد. و در کل پروسه ای طولانی برای تولید آن به کار می رود. از آنجایی که ویسکوز با چوب درختان تولید می شود دارای قیمتی بالاتر از الیاف پلی استر و پلی پروپیلن می باشد. لازم به ذکر است این الیاف در ایران و حتی در اکثر کشور های دنیا تولید نمی شود. زیرا الیاف وسکوز برای تولید به آب بسیار زیاد و وب فراوان نیاز دارد. که طبق محاسبه شرکت های تولید کننده میزان آب مصرفی برای تولید ویسکوز به 1500 لیتر برای یک کیلوگرم استفاده می شود. به همین دلیل کشور هایی که از این دو منبع طبیعی غنی هستند می توانند الیاف ویسکوز را تولید کنند. همچنین وزن این الیاف نسبت به دیگر الیاف موجود مانند پلی استر، اکریلیک، پلی پروپیلن و... بسیار بالا می باشد. لازم به ذکر است طبق نظر کارشناسان استحکام الیاف ویسکوز از سایر الیاف ذکر شدن کمتر می باشد. همچنین اگر در مواجه با آب قرار بگیرد و مرطوب شود بیسترین استحکام خود را از دست خواهد داد. این محصول در فرش های ماشینی نقش بسیار کم رنگ تری نسبت به دیگر الیاف موجود در صنعت نساجی دنیا دارد اما اگر در فرش به کار برده شود دارای درخشندگی بالایی خواهد بود.
در گاهی اوقات برای استفاده از الیاف ویسکوز آن را با الیافی همانند پلی استر ترکیب کرده و نخ به وجود آمده را در فرش استفاده می کنند. کشور هایی که از الیاف ویسکوز در محصولات فرش ماشینی خود استفاده میکنند از جمله بلژیک و ترکیه می باشند. این کشور ها ارتفاع نخ خاب را در فرش کاهش می دهند تا در اثر اتفاقاتی از جمله پاخوردگی بالا فرش زیبایی خود را از دست نداده و دیر تر از بین برود.
همان گونه که ذکر شد الیاف ویسکوز دارای استحکام کمی در کنار دیگر الیاف مانند پلی استر را دارند. به همین دلیل صنعت بافندگی ایران ترجیح داده است تا از الیاف با کیفیت در فرش خود استفاده کند تا عمر طولانی تری را داشته باشد. همچنین به دلیل قیمت بالای ویسکوز ترجیح مشتریان ایرانی خرید یک محصول ارزان و با دوام می باشد.

کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده از آنجایی که الیاف ویسکوز قابلیت های لازم برای به کار رفتن در نخ خاب فرش های ماشینی را نداشت از به سرعت از دور خارج شد و الیاف دیگر جایگزین آن شدند که امروزه شاهد آن می باشید.

فرش کاشان

طبق توضیحاتی که خدمت شما دوستان گرامی داده شد امروزه در ایران از الایف ویسکوز استفاده نمی شود اما الیاف ها باکیفیت دیگری موجود بوده که ما نتیجه آن را در پوشش منازل خود می بینیم. اگر به دنبال فرشی با الیاف با کیفیت می باشید لازم است به سایت معتبر قالی کاشان مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی تنوع بسیاری در محوصلات خود داشته و قیمت آن به صورت درب کارخانه در زیر هر محصول لحاظ شده است. ارسال محصولات مجموعه قالی کاشان به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , الیاف باکیفیت , جنس فرش , قالی کاشان , فرش کاشان , فرش ارزان , فرش جدید , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                                     

گسترش صنعت فرش ماشینی باعث بوجود آمدن طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی شده است. در گذشته بیشتر فرش ها زمینه قرمز یا به اصلاح بوم گلی بودند. اما امروزه تنوع در رنگ های فرش به اندازه ای شده که بسیاری از خریداران فرش را سردرگم کرده است. فرش زمینه طوسی یکی از جدیدترین رنگ ها در زمینه فرش است. که در سال های اخیر طرفدارن بیشماری را پیدا کرده است.

فرش زمینه طوسی دارای طیف های مختلفی است. فرش زمینه فیلی، فرش زمینه نقره ای یا سیلور وفرش دلفینی و فرش ذغالی از طیف های این فرش زیبا هستند. که از روش تا تیره در بازار فرش ماشینی موجود هستند. این فرش ها جدیدترین رنگ فرش به شمار می روند. رنگ فرش سال 99 و 1400 طیف های مختلف رنگ طوسی انتخاب شده است.

دراین مقاله پیرامون این فرش زیبا بحث خواهیم کرد. و اطلاعات لازم را قبل از خرید فرش زمینه طوسی دراختیار شما قرارخواهیم داد .

ویزگی های فرش زمینه طوسی

فرش زمینه طوسی از فرش های جدیدی است که در سال های اخیردر طیف های مختلف از روشن تا تیره بافت شده و به بازار عرضه می شود. این فرش جزو یکی از فرش های پرفروش ماشینی محسوب می شود. که چندسالی ست که به عنوان رنگ ترند برای فرش شناخته می شود. می توان گفت یکی ازعلت های پرطرفداربودن فرش زمینه طوسی این است که طوسی یک رنگ خنثی است که با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود.

فرش زمینه طوسی دارای طیف های مختلفی از روشن تا تیره است. طیف های مختلف این فرش شامل : نقره ای یا سیلور، فیلی، دلفینی، طوسی، دودی وذغالی است.

فرش زمینه طوسی در دکوراسیون

رنگ طوسی در دکوراسیون یکی از پرطرفدارترین رنگ هاست. از آن جا که این رنگ جزو رنگ های خنثی است با اکثر رنگ ها در دکوراسیین هماهنگ می شود لذا درسبک های مختلف دکوراسیون کاربرد دارد. در دکوراسیون های مدرن بیشتر از طرح های مدرن و رنگ های روشن استفاده می شود. لذا فرش زمینه نقره ای و طوسی روشن برای این دکوراسیون ها بسیار مناسب است.

از طرح های اصیل با رنگ های طوسی روشن و نقره ای می توان در سبک مدرن و مدرن – کلاسیک نیز استفاده نمود. فرش های زمینه فیلی و دلفینی و ذغالی با طرح های اصیل در دکوراسیون های کلاسیک و مجلل کاربرد دارد. در نظر گرفتن ابعاد منزل و میزان نورگیری آن در انتخاب طیف های رنگ فرش طوسی دارای اهمیت است.

اگر فضایی که برای ان فرش طوسی درنظرگرفته اید. دارای ابعاد کوچکی است یا نورگیری کمی دارد. بهتر است از فرش زمینه نقره ای و طوسی روشن استفاده کنید. اگر ابعاد فضای موردنظرتان بزرگ است و نور گیری خوبی هم دارد. می توانید از فرش های زمینه فیلی و ذغالی به راحتی استفاده کنید.

انتخاب فرش زمینه طوسی برای آشپزخانه انتخاب هوشمندانه ایست. بخصوص اگر وسایل برقی مثل یخچال و ماشین لباسشویی و ... رنگ استیل یا سیلور داشته باشند. ازطیف های تیره این فرش می توان برای راهروها و مکان های شلوغ و پررفت و آمد مثل نشمین نیز استفاده نمود.

فرش زمینه طوسی با طرح های ویژه کودک برای اتاق خواب کودکان انتخاب خوبی است. چون دیرتر کثیف می شود. طیف های مختلف فرش زمینه طوسی را می توان برای اتاق خواب انتخاب کرد. اما رنگ های روشن تراین فرش آرامش بخش تر خواهند بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: جدیدترین رنگ فرش، فرش زمینه نقره ای، فرش 1500 شانه ، تراکم فرشخرید اینترنتی فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

کیفیت فرش های ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از مهمترین این عوامل الیاف یا نخ هایی ست که برای بافت فرش بکار می رود. مسلما هر چه کیفیت نخ های بکار رفته در بافت فرش بیشتر باشد. کیفیت فرش و دوام آن نیز افزایش خواهد یافت. در بسیاری از مواقع یک طرح فرش ممکن است با نخ های مختلفی بافته شود.

 در نگاه اول این فرش ها ممکن است شباهت زیادی بهم داشته باشند. اما آنچه این فرش ها را از هم متمایز می کند . کیفیت فرش بافته شده است. که این کیفیت نیز به جنس نخ مورد استفاده در بافت این فرش ها بستگی دارد.

از بین نخ هایی که برای بافت فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. نخ اکریلیک هیت ست شده از کیفیت و مرغوبیت بسیار زیادی برخوردار است.در این مقاله شما را با ویژگی های این نخ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های نخ اکریلیک هیت ست شده

نخ های اکریلیک از الیاف مصنوعی هستند که از مشتقات نفتی محسوب می شوند. این نخ ها دارای مقاومت زیادی می باشند. لذا فرش هایی که با این نخ ها بافته می شوند کیفیت بالایی دارند. در فرایند هیت ست شدن نخ ها توسط دستگاه های مخصوص طی عملیاتی در اثر گرما و بخار تثبیت و ریسیده می شوند. از ویژگی این نخ ها مشخص بودن سرنخ ها یا به اصلاح دانه اناری بودن این نخ ها در بافت می باشد.

در عملیات هیت ست کردن، نخ های اکریلیک مقاومت بسیار زیادی نسبت به گرما و نور و رطوبت پیدا می کنند. از طرفی میزان پرزدهی به حداقل میزان خود می رسد. همینطور میزان رنگ پذیری این نخ ها نیز افزایش می یابد. در حال حاضر بیشترتولیدکنندگان فرش های ماشینی از نخ اکریلیک هیت ست شده برای بافت فرش های خود استفاده می کنند.

ویژگی فرش های اکریلیک

فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده تولید می شوند. در برابر رطوبت و نور مقاومت زیادی دارند. در اثر شستشو تغییر شکل نمی دهند. حشراتی مثل بید که از آفات فرش هستند. به ندرت می توانند به این فرش ها آسیب برسانند. پرزدهی در این فرش ها به کمترین میزان خود رسیده است. لذا به راحتی می توان از این فرش برای اتاق کودکان استفاده نمود. الیاف این فرش ها به ندرت آلودگی و گرد و غبار را بخود جذب می کند.

این فرش ها به سبب مقاومت بالایی که دارند در اثر کشیدگی پاره نمی شوند. الیاف مقام اکریلیک دچار ساییدگی و خمیدگی نمی شوند. فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند بسیار نرم و لطیف هستند. در اثر رفت و آمد زیاد دچار کوبیدگی و سایش هم نمی شوند. این فرش ها از جذابیت و درخشندگی خاصی نسبت به فرش های دیگر برخوردارند.

جمع بندی نهایی

به طور کلی می توان گفت که فرش های ماشینی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند. نسبت به فرش های ماشینی دیگر ارجعیت دارند. چرا که فرش یکی از کالاهای گران قیمت می باشد. درست است که فرش هایی که با نخ های ارزان تر مثل پلی استر بافته می شوند. ارزان تر هستند. اما این فرش ها دوام و کیفیت پایینی دارند. و ممکن است خیلی زود خراب شده و از بین بروند. بنابراین هوشمندانه ترین و بهترین انتخاب خرید فرش های ماشینی اکریلیک است.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , فرش 1500 شانه , طرح افشان , فرش زمینه طوسی , تراکم فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

روش های مراقبت از فرش ماشینی قالی کاشان

هر وسیله ای در خانه نیاز به مراقبت دارد. چرا که با یک مراقبت درست از محصول مورد نظر عمر آن وسیله افزایش پیدا می کند. در مراقبت از هر کالا فرش در اولویت قرار دارد. چرا که با توجه به قیمت بالای فرش تعویض مجدد آن کار بسیار دشواری است. افراد و به خصوص خانم ها با توجه به تجربیاتشان، از روش های بسیاری برای مراقبت از فرش آگاه هستند اما گاهی یک روش اشتباه باعث از بین رفتن الیاف فرش می شود. در ادامه این مقاله شما را با روش های مراقبت از فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد.

مراقبت از فرش ماشینی

از مهم ترین موارد مراقبت از فرش ماشینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جاروبرقی کشیدن به صورت اصولی بر روی فرش

2. مراقبت از فرسوده نشدن ریشه های فرش ماشینی

3. جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به داخل الیاف فرش ماشینی

4. نحوه صحیح قرار دادن فرش به گونه ای که هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

5. از بین بردن لکه های به وجود آمده از روی فرش ماشینی

6. مراقبت جدی در صورت حمل و نقل فرش ماشینی

7. ترمیم شکستی یا تاخوردگی در فرش ماشینی

اصول تا کردن فرش

امروزه به دلیل وجود درصد کمی از الیاف پنبه در فرش، از شکستگی و تاخوردگی در فرش جلوگیری می شود. اما اگر نیاز به انبار کردن یا حمل و نقل فرش بود لازم است فرش را لول یا به اصطلاح لوله کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. برای فرش های دستباف در صورت تا کردن مشکلی ایجاد نمی شود چرا که به صورت دستی بافت شده و کیفیت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار می باشد. اما فرش های ماشینی در صورت تاکردن دچار آسیب جدی می شوند و موج هایی در بافت فرش ایجاد می شود. که لازم است فرش را لول کنید. اگر فرش ابعاد بزرگی دارد با کمک چند نفر به لول کردن آن بپردازید. هرچه لوله کردن فرش محکم تر باشد، سالم تر خواهد ماند.

نحوه پهن کردن فرش

اگر مایل هستید برای فضای 12 متری، پوششی را خریداری کنید لازم است فرش را طبق همان سایز یا کمی کوچک تر انتخاب کنید. خرید یک فرش بزرگ تر از ابعاد فضای موجود باعث شده تا به لبه های جمع شده فرش آسیب وارد شده و الیاف به مرور از بین برود. در جهت دیگر فرش را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در مکان های پر رفت و آمد استفاده نکنید. در صورت جلوگیری از نفوذ آلودگی پیشنهاد می شود از یک فرشینه یا به اصطلاح رو فرشی برای پوشش فرش اصلی خود استفاده کنید تا عمر فرش طولانی شود.

جلوگیری از رطوبت

در فضاهایی مانند آشپزخانه فرش رطوبت بیشتری را به خود جذب می کند و در نتیجه باعث پوسیدگی آن می شود. برای جلوگیری از این مسئله فرش را در مرکز آشپزخانه و با فاصله از کابینت ها قرار دهید تا رطوبت کمتری را به خود جذب کند. نکته دیگر برای جلوگیری از این مسئله قرار ندادن گلدان بر روی فرش می باشد. در هنگام آبیاری گلدان، آب به الیاف فرش راه یافته و به مرور زمان باعث فرسوده شدن فرش می گردد.

عدم هوارسانی به فرش

الیاف فرش ماشینی برای سالم ماندن نیاز به عبور جریان هوا دارند. گاهی اوقات برای سالم ماندن از ریشه فرش از چسب استفاده می کنند. که این مسئله جدای از نفوذ مواد شیمیایی چسب به داخل ریشه، به دلیل نرسیدن هوا باعث پوسیدگی ریشه ها می گردد. در موارد دیگر مانند وجود اجسام سنگین بر روی فرش مانع از هوارسانی به فرش شده و برای جلوگیری از آن مکان فرش را در یک مدت زمان مشخصی تغییر دهید. لازم به ذکر است در صورت کاور کردن فرش و قرار دادن آن در داخل انبار، در یک تایم زمانی مشخصی محصول را از کاور بیرون اورده و اجازه دهید در بافت آن هوا جریان داشته باشد.

فرش ماشینی کاشان

اگر مایل به خرید فرش کاشان هستید با مراجعه به سایت قالی کاشان تنوع محصولات را ملاحظه بفرمایید و فرش مورد پسندتان را طبق قیمت کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات فروشگاه قالی کاشان به سراسر ایران رایگان است.



:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , خرید فرش , فرش کاشان , فرش باکیفیت , خرید فرش ارزان , خرید فرش ماشینی , قیمت فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                                   

همانطور که می دانیم انتخاب فرش برای منزل یکی از مهمترین دغدغه های مردم در هنگام خرید فرش است.  فرش مناسب فرشی ست که از نظر طرح فرش و رنگبندی متناسب با سلیقه فرد و سبک دکوراسیون فضای مورد نظر باشد. پس از طرح و رنگ فرش مهمترین عامل در هنگام خرید فرش توجه به ابعاد فضایی ست که می خواهیم برای آن فرش تهیه کنیم. در این مقاله شما را با فرش 9 متری در دکوراسیون و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد.

امروزه ابعاد در فرش ماشینی دارای تنوع بسیار زیادی است. ابعاد استاندارد فرش های ماشینی از 2 تا 12 متری می باشد. یکی از ابعادی که امروزه دارای طرفداران زیادی است. فرش 9 متری می باشد.

ویژگی های فرش 9 متری

فرش 9 متری یکی از سایزهای پرطرفدار و رایج فرش در بین مردم می باشد. علت محبوبیت این فرش ابعاد ویژه ای آن است.  عرض این فرش 2.5 متر و طول آن 3.5 متر می باشد. ابعاد این فرش به صورتی ست که به راحتی می توان از آن برای اکثر مکان ها استفاده نمود. این فرش نه به بزرگی فرش 12 متری است. و نه به کوچکی فرش 6 متری . همین اندازه متعادل و بینابینی این فرش است که علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است.

فرش 9 متری در دکوراسیون

از فرش های 9متری می توان برای اکثرقسمت های منزل استفاده نمود. اما معمولا این فرش برای قسمت پذیرایی و نشیمن منزل مناسب تر است. اگر ابعاد پذیرایی منزلتان خیلی بزرگ است. بجای استفاده از دو یا چند فرش 12 متری می توانید از چند فرش 9 متری استفاده کنید. مسلما چنین چیدمانی بسیار جذاب تر خواهد بود.

اگر فضای پذیرایی منزلتان کوچک است. بهتر است از یک فرش 9متری استفاده کنید. زیرا اگر فرش 12 متری انتخاب کنید بیشتر فضا را با فرش خواهید پوشاند. و از طرفی استفاده از یک فرش 6 متری نیز زیبایی چندانی نخواهد داشت. چرا که مهمترین اصل در چیدمان این است که فرش مورد نظر مقداری از اطراف فاصله داشته باشد. به گونه ای که پایه جلویی مبل روی فرش باشد. انتخاب فرش 6و 12 متری برای فضاهای کوچک باعث کوچکتر نشان دادن ابعاد پذیرایی خواهد شد.

فرش 9 متری مرغوب

مرغوب بودن فرش ماشینی به عوامل مهمی بستگی دارد که مهمترین آن شانه و تراکم فرش است. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد فرش ریزبافت تر و ظریف تر و بادوام تر خواهد بود. استفاده از نخ های مرغوب در بافت فرش ماشینی یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کیفیت فرش است. مرغوبتری فرش های ماشینی 9 متری با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند.

قیمت فرش 9 متری

قیمت فرش ماشینی به شانه و تراکم و جنس نخ مورد استفاده در بافت آن بستگی دارد. هرچه شانه و تراکم فرش زیاد شود. قیمت آن نیز افزایش می یابد. فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند از فرش هایی که با نخ پلی استر گرانتر می باشند.

 به طور کلی فرش های 9 متری از سایر ابعاد استاندارد فرش گرانتر است. زیرا عرض دستگاه های بافنده فرش ماشینی 3 متر است. فرش 9 متری در عرض 2.5 متری بافته می شود. لذا مقداری از عرض فرش به صورت ضایعات درمی آید. به همین علت معمولا تولیدکنندگان فرش ماشینی مبلغی را به خاطر این موضوع به مبلغ فرش 9 متری اضافه می کنند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , فرش طرح افشان , ترامک فرش , فرش شانه , خرید فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش زمینه قرمز، لاکی و روناسی قالی کاشان

رنگ فرش از مهم ترین ویژگی ها در خرید فرش محسوب می شود. رنگ های زیادی در بوم فرش به کار برده می شوند ولی اصلی ترین آنها رنگ سرمه ای، کرم، آبی، سبز و... می باشد که رنگ زمینه را تشکیل می دهد. یکی از اصلی ترین زمینه ها رنگ قرمز می باشد که در صنعت تولید فرش آن را به روناسی و لاکی نیز می شناسند. در این مقاله شما را با ویژگی های این رنگ زمینه آشنا کرده و امید داریم این مقاله بتواند به شما در هنگام خرید فرش ماشینی کمک کند.

فرش زمینه لاکی

رنگ زمینه لاکی یکی از قدیمی ترین و پرفروش ترین رنگ زمینه در اوایل تولید فرش ماشینی می باشد. فرش زمینه لاکی در خانه های قدیمی همانند پدربزرگ و مادر بزرگ هایمان بسیار دیده می شد. رنگ خاص این محصولات باعث شده تا با گذشت زمان همچنان این رنگ در ذهن و خاطر ما باقی بماند. اگر قصد دارید از یک دکوراسیون سنتی در خانه خود استفاده کنید انتخاب رنگ فرش با زمینه لاکی در اولویت شما باشد چرا که یک حس نوستالژی را به مخاطبان القا می کند.

این محصول در دکوراسیون های وسیع مانند سفره خانه و رستوران های سنتی کاربرد بسیار زیادی داشته و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کند. رنگ های لاکی ابتدا بر روی گلیم های دستباف بافته می شد. سپس الیاف لاکی در تولید فرش دستباف نیز به کار برده شد. اما امروزه مخاطبان زیادی در داخل و خارج از ایران به دنبال فرشی با زمینه لاکی می باشند چرا که این محصول حال و هوای خانه و دکوراسیون را به شکل خانه های قدیمی تغییر خواهد داد.

فرش زمینه روناسی

فرش های زمینه روناسی تیره تر از رنگ لاکی در فرش می باشند. که حدود آن رنگی ما بین زرشکی و لاکی می باشد. رنگ روناسی نیز همانند رنگ لاکی از همان ویژگی ها برخوردار می باشد. یعنی به همان اندازه انرژی و روح را به دکوراسیون مورد نظر شما القا می کند. استفاده از رنگ روناسی در انواع فرش های ماشینی، طرح فرش را کمی امروزی تر و مدرن تر به نمایش می گذارد. اگر از علاقه مندان به رنگ تند و گرم هستید رنگ روناسی را در اولویت برای خرید رنگ فرش قرار دهید چرا که هیچ محصولی با این رنگ زیبا پیدا نخواهید کرد.

فرش زمینه قرمز

رنگ قرمز یکی از رنگ های اصلی کی باشد. که تاثیر بسیار بالایی در زندگی تمام افراد در سراسر دنیا دارد. استفاده از این رنگ جذاب در دکوراسیون منزل چشم همگان را به سمت خود خیره می کند. شاید بسیاری از افراد رنگ هایی مانند روناسی و لاکی را برای بوم فرش خود بیشتر ترجیح دهند اما شادابی موجود در رنگ قرمز تاثیر بالایی در دکوراسیون شما قرار خواهد داد. رنگ قرمز بیشتر در محصولاتی همچون فرش های مدرن و فانتزی به کار برده می شود و همین مسئله باعث شده امروزه استقبال زیادی از فرش های مدرن و فانتزی شود.

برای ست کردن این محصول با رنگ های دیگر در دکوراسیونتان  میتوانید از رنگ های سفید، کرم، مشکی، طلایی و بسیاری از رنگ های دیگر استفاده کنید چرا که رنگ قرمز به راحتی با دیگر رنگ ها هماهنگ خواهد شد.

کلام آخر

این سه رنگ علاقه مندان و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. از ویژگی های این رنگ می توان به حس گرما و صمیمیت به وجود آمده در افراد و همچنین به کار بردن آن به عنوان فرش سالن غذا خوری برای افزایش اشتها اشاره کرد.

قالی کاشان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به رنگ های تند همانند طیف رنگ های قرمز علاقه مند هستید و تنوع در این محصولات برای شما کم می باشد پیشنهاد می کنم از فروشگاه اینترنتی قالی کاشان حتما دیدن کنید. این فروشگاه با تنوع محصولات و همچنین کیفیت های درجه یک باعث می شود خرید رضایت بخشی را داشته باشید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش روناسی , فرش قرمز , فرش لاکی , فرش ماشینی , فرش مدرن و فانتزی , فرش کاشان , قالی کاشان , فرش ارزان , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

یکی از نقشه های اصیل در فرش ایرانی فرش طرح خشتی است. این طرح دارای قدمت زیادی است و از گذشته ی دور تا کنون بافت آن رواج داشته است . این طرح همچنان طرفداران زیادی دارد و امروزه به صورت دستباف و ماشینی بافت میشود. چنانچه فرش ماشینی خشتی با شانه وتراکم بالا بافت شود به فرش دستبافت خشتی بسیار شبیه خواهد بود.

فرش های خشتی 1200شانه با تراکم 3600 و 1500شانه با تراکم 4500 به فرش خشتی دستبافت گونه نیز معروف هستند.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های این نقشه ی زیبا واصیل آشنا کنیم.

ویژگی های فرش خشتی

نام فرش خشتی از خشت گرفته شده است. در قدیم خشت ها به شکل چهارگوش واز خاک رس ساخته می شدند. به همین دلیل این نوع فرش ازتعداد زیادی چهارگوش های مربع، مستطیل یا لوزی تشکیل شده است. معمولا درون هریک از این خشت ها نقوش زیبای اصیل مثل گل های شاه عباسی و گل فرنگ و شاخ و برگهای اسلیمی  و گلدان و نقوش پرندگان و حیوانات بافت می شود. معمولا در انواع دستبافت نقش داخل هر خشت تکرارنشدنی ست و در سرتاسر فرش دیده نمی شود واین ویژگی منحصر به فرد باعث شده که این نوع فرش خشتی جزو اصیل ترین فرش های خشتی محسوب شود.از آنجا که هر خشت یک تصویر را نشان می دهد این فرش ها به فرش های قابی نیز معروف هستند.

از نقوش معروف این فرش میتوان به قاب قرآنی، قاب بختیاری، قاب تصویری، قاب اسلیمی و... اشاره نمود.

فرش خشتی در دکوراسیون داخلی

از ان جا که فرش خشتی جزو نقشه های اصیل و کلاسیک است برای دکوراسیون های کلاسیک و لوکس انتخاب ایده آلی می باشد. دقت کنید این فرش از آن جا که جزو فرش ها نقشه شلوغ است نباید مبلمانی که برای ست کردن با ان استفاده می شود از پارچه های طرحدار باشد. بنابراین اگر مبلمان شما طرحدار است این فرش اصلا انتخاب مناسبی نیست چون فضا را آشفته میکند.

از طرفی این فرش برای دکوراسیون های مدرن به این علت که اجزای این سبک از دکوراسیون معمولا ساده و مینیمال هستند به خاطر تضادی که ایجاد میکند انتخاب جذابی است. پس چنانچه دکوراسیون منزلتان مدرن است ومی خواهید فرش خشتی انتخاب کنید بهتر است از رنگهای روشن مثل کرم استفاده کنید و از بکاربردن فرش خشتی زمینه قرمز خودداری کنید.

دقت کنید اگر فضایی که این فرش را برای آن انتخاب می کنید ابعاد بزرگی ندارد حتما فرشی با ابعاد کوچکتر تهیه کنید به گونه ای که مبلمان دور آن چیده شود و اگر از چندین فرش برای پوشاندن کف استفاده میکنید حتما با فاصله از هم روی زمین پهن کنید. چرا که این فرش به خاطر طرح خانه خانه ای که دارد ابعاد فضا را نشان میدهد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش 1200شانه , تراکم فرش , طرح خشتی , فرش 1500شانه , خرید فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش ترکیه ای یا فرش ترک

 

امروزه فرش ترکیه ای یا فرش ترک یکی از پرطرفدارترین فرش های مدرن محسوب میشود که به دلیل رنگ وطرح خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرارگرفته است.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های فرش ترک که یکی از فرش های پرفروش و جذاب در دکوراسیون داخلی منازل میباشد، آشنا کنیم.

طرح و رنگ فرش ترک

رنگ فرش یکی از ویژگی هایی ست که این نوع فرش را از سایر فرش ها متمایز کرده است. فرش های ترکیه ای دارای رنگهای روشن وبراقی هستند که ظاهری زیبا و خاص به دکوراسیون های مدرن و اروپایی میدهند.

این فرش ها معمولا تک رنگ هستند ویا در ترکیب آن چند رنگ ملایم ولایت بکار رفته است. بیشترین رنگ بکار رفته در نوع فرش : رنگ صورتی روشن، آبی، طوسی روشن،کرم و قهوه ای میباشد. به ندرت در ترکیب رنگ این نوع فرش رنگ های گرم مثل قرمزو نارنجی وزرد دیده میشود.

طرح فرش در اکثر این فرش ها ساده و دارای نقوش هندسی هستند. از آنجا که ترک ها در همسایگی با اقوام ایرانی هستند بسیاری از نقوشی که از طبیعت در این نوع فرش دیده میشود الهام گرفته از هنر ایرانیان در بافت فرش می باشند.

در این فرش نقوش برجسته در کنار سادگی در طرح و رنگ بسیار به چشم می خورد.

سایر ویژگی ها

فرش ترک به علت عدم پرزدهی جزو فرش های بدون حساسیت هستند. به خاطر داشتن ضخامت مناسب بسیار نرم لطیف بوده و از نظر وزن فرش جزو فرش های سنگین هستند که لیز نمیخورند.

همانطور که اشاره شد به خاطر نرم و لطیف بودن این نوع فرش ها، برای اتلق خواب و اتاق کودک مناسب هستند.

این نوع فرش در ابعاد مختلف از 2 تا 12 متر بافت میشود.ودر بافت آن از نخ های مرغوب ترک و نخ اکریلیک  مرغوب استفاده می شود.

مزایا و معایب فرش ترک

هامانطور که پیش تر گفته شد فرش ترک به خاطر سادگی در طرح و رنگ و داشتن رنگ های ملایم در دکوراسیون های مدرن وشیک امروزی به ویژه در منزل نوعروسان بسیار کاربرد دارد و همواره مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی بوده و هست.

استفاده از  فرش ترک به خاطر داشتن رنگ های روشن، در فضاهایی که دارای ابعاد کوچکی هستند گزینه ی بسیار مناسبی است. چرا که باعث میشود فضا بزرگتر به نظر بیاید.همچنین برای فضاهایی که دارای دیوارها یا کفپوش تیره هستند نیز به خاطر جلوگیری از کوچک نشان دادن فضا و کم نوری و تیره بودن آن نیز بسیار مناسب خواهدبود.

از معایب فرش ترک میتوان گفت که این نوع فرش به علت رنگ های روشنی که دارد چنانچه در مکان های پررفت و آمد استفاده شود یا اگر کودک داشته باشید به علت اینکه زود کثیف میشوند مناسب نمی باشند.

این نوع فرش به خاطر داشتن طرح و رنگ ساده برای دکوراسیون های کلاسیک و اصیل مناسب نیست و بیشتر با مبلمان راحتی و ال ست می شود.

تفاوت فرش ترک با فرش ایرانی

فرش های ترک دارای طرح های ساده و رنگ های ملایم هستند. در این نوع فرش نقشه های اسلیمی و ختایی با رنگ های پرشور و گرم دیده نمی شود. نقش گل ها در این نوع فرش گلفرنگ است، که بسیار شیک و چشم نواز است.

برجستگی در این نوع فرش با فرش های ایرانی متفاوت است.

قیمت فرش ترک

این نوع فرش ها اگرچه طرح و رنگ ساده ای دارند اما به لحاظ کیفیت بالا و اینکه جزو پرطرفدارترین فرش ها در دکوراسیون های مدرن و امروزی میباشند از قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر فرش های ماشینی برخوردارند.

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , خرید مستقیم فرش , طرح فرش , فرش لایت , فرش ترکیه ای , فرش مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش اتاق خواب از کارخانه فرش کاشان

در پست های قبلی در این وبلاگ درباره فرش مناسب آشپزخانه و فرش مناسب اتاق کودک صحبت کردیم. اگر این مطالب قلبی را مطالعه کرده باشید به خوبی با ویژگی های این دسته از فرش ها آشنا شده اید. در این متن نیز به بررسی ویژگی هایی که یک فرش اتاق خواب باید داشته باشد می پردازیم. اتاق خواب نیز یکی از بخش های مهم هر خانه است. این فضا به گونه ای شخصی بوده و هر کس طبق سیلقه ای که دارد به چیدمان اتاق خواب می پردازد. یکی از قسمت های مهم دکوراسیون نیز فرش محسوب می شود. در خانه های ایرانی استفاده از انواع فرش به عناون کف پوش امری مرسوم است. در اتاق خواب هر فرد با توجه به علایق خود ممکن است از طرحی خاص استفاده کند. اما جدای از طرح، یک فرش خوب باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد تا در این فضا به خوبی جلوه کند. در ادامه متن در این وبلاگ به بررسی ویژگی های یک فرش خوب اتاق خواب می پردازیم و شما را در خرید این فرش به بهترین شکل راهنمایی می کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه شوید. 

فرش اتاق خواب و ویژگی های آن

همان طور که گفته شد استفاده از انواع فرش در دکوراسیون های ایرانی امری عادی است. امروزه بیش تر از فرش های ماشینی کاشان در خانه های ایرانی استفاده می شود. علت این موضوع در درجه اول قیمت ارزن تر این فرش نسبت به فرش دستباف است. در درجه بعدی نیز  فرش ماشینی کاشان کیفیتی عالی و طرح هایی متنوع دارد. این تنوع بالای طرح سبب شده هر سلیقه ای به راحتی فرش مد نظر خود را انتخاب و خرید کند. در خرید یک فرش اتاق خواب باید نکات زیادی را در نظر گرفت. از جمله این نکات می توان به کیفیت فرش، ضحامت فرش، ضخیم یا نازک بودن فرش، قیمت فرش و ... اشاره کرد. در ادامه این ویژگی ها را بیش تر بررسی می کنیم.

شانه و تراکم فرش و تاثیر آن در ضخامت فرش

اولین مورد در خرید یک فرش ماشینی در نظر گرفتن شانه و تراکم مورد نظر است. در فرش ماشینی به تعداد گره های موجود در یک متر از طول یا عرض فرش شانه و تراکم گفته می شود. شانه فرش چیزی مانند رج در فرش دستباف است. با زیاد شدن شانه یا تراکم فرش بافت آن ظریف تر شده و تعداد گره های بافت بیش تر می شود. بنابراین فرش های با تراکم بالا تر ریزبافت تر و زیبا تر دیده می شوند. این ویژگی در زیبایی ظاهری فرش تاثیری بسیار زیادی دارد. در سوی دیگر با زیاد شدن ظرافت بافت از ضخامت آن کاسته می شود. در نتیجه باید گفت اگر به دنبال خرید فرشی هستید که بافتی ضخیم و نرم داشته باشد بهتر است فرش 700 شانه یا فرش 500 شانه کاشان را خرید کنید. در غیر این صورت اگر زیبایی فرش برای شما مهم تر است می توانید فرش های 1000، 1200 یا 1500 شانه کاشان را برای خرید انتخاب کنید. از طرفی نیز باید گفت فرش های ریزبافت تر گرچه زیبا تر هستند اما قیمت بالاتری نیز دارند. 

جنس نخ فرش 

در درجه باید باید به حنس نخ فرش دقت داشته باشید. امروزه فرش های ماشینی کاشان با تنوع بالایی در جنس الیاف بافته می شوند. تفاوت جنس نخ فرش هم در کیفیت فرش و هم در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. در حال حاضر بهترین نوع نخ در فرش ماشینی نخ اکریلیک هیت ست شده است. این نوع الیاف مانند نخ های طبیعی بوده و مقاومت بسیار بالایی دارند. در برخی از محصولات مانند فرش فانتزی و مدرن، فرش فریز، فرش کودک، فرش آشپزخانه یا فرش های سه بعدی بیش تر از الیاف پلی استر استفاده می شود. این نخ ها قیمت بسیار ارزان تری دارند. از طرفی نیز رنگ های فوق العاده زیبا و براقی دارند. به همین دلیل است که در فرش های فانتزی و رنگارنگ از این الیاف استفاده بیش تری می شود. در مورد جنس نخ فرش نیز انتخاب با شما خواهد بود. 

طرح و نقش فرش اتاق خواب 

در حال حاضر فرش ماشینی کاشان با تنوع بی نظیری از طرح و نقش بافته و روانه بازار می شود. به همین دلیل در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت. با توجه به این موضوع به راحتی می توانید فرش مورد نظر خود را خرید کنید. در اتاق خواب از طرح های متنوعی می توان استفاده کرد. انواع طرح های سه بعدی و فانتزی یا طرح های اصیل و قشقایی در این زمینه استفاده بالایی دارند. در رنگ بندی فرش نیز باید به روحیه خود توجه کنید. اگر می خواهید فضایی آرام داشته باشید می توانید از رنگ های سرد مانند آبی و سرمه ای استفاده کنید.اما در صورتی که دوست دارید فضای اتاق خواب شما پرانرژی و شاد باشید نیز می توانید از طیف رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید.

خرید فرش اتاق خواب مستقیم از کارخانه فرش کاشان

برای خرید بهترین و باکیفیت ترین فرش اتاق خواب کاشان فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم. در این فروشگاه اینترنتی انواع فرش های ماشینی از فرش کلاسیک و سنتی تا فرش های فانتزی و مدرن به قیمت کارخانه به فروش رسیده است. این ویژگی در کنار ارسال رایگان و ضمانت نامه 5 ساله از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی فرش از این مجموعه است.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان, قالی کاشان, خرید فرش, قیمت فرش, فرش اتاق خواب, فرش کلاسیک, کارخانه فرش کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

تفاوت فرش 700 شانه و 1000 شانه قالی کاشان

فرش یکی از اصیل ترین هنر های ایرانیان از زمان قدیم تا کنون می باشد. با تولید فرش های 350 شانه محبوبیت فرش ماشینی در بین مردم چندین برابر شد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و بافندگی شانه فرش ها تا 1600 شانه افزایش داشته است. در این مقاله ویژگی ها و تفاوت فرش های 700 شانه و 1000 شانه را برای شما توضیح خواهیم داد.

ویژگی فرش 700 شانه

فرش 700 شانه با تراکم 2550 در بازار فرش یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات می باشد. با توجه به کیفیت بالا در فرش های 700 شانه و همچنین تنوع در طرح باعث شده طرفداران زیادی را داشته باشد. این فرش به دلیل شانه و تراکم پایین دارای قیمت مناسب تری نسبت به فرش های دیگر می باشد. یکی از الیاف های با کیفیت به کار رفته در فرش های 700 شانه، اکریلیک می باشد. الیاف اکریلیک دارای دوام و مقاومت بالا بوده و مناسب برای تمامی فضا ها می باشد. البته از الیاف دیگری هم برای بافت فرش استفاده می شود که باعث می شود قیمت فرش کاهش پیدا کند. خاب فرش های 700 شانه 11 میلی متر می باشد. ضخامت مناسب فرش باعث شده است که از آن در فضا های پر رفت و آمد استفاده شود.

هرچه شانه و تراکم فرش افزایش پیدا کند، ظرافت فرش بیشتر خواهد شد. در نتیجه فرش های 700 شانه نسبت به فرش هایی با شانه های بالاتر دارای ظرافت کمتری می باشد. این فرش ها در دو دسته کف ساده و برجسته بافته می شود. به روز ترین دستگاهی که برای بافت فرش های 700 شانه استفاده می شود به نام hcpx2 می باشد. این دستگاه قادر به بافت فرش های 700 شانه 8 و 10 رنگ می باشد.

ویژگی فرش 1000 شانه

پس از عرضه شدن فرش های 700 شانه در بازار، با مرور زمان فرش های 1000 شانه تولید و روانه بازار شد. خاب فرش های 1000 شانه 9 الی 10 میلی متر می باشد. بارزترین تراکم فرش های 1000 شانه، 3000 می باشد. فرش های 1000 شانه همانند فرش های 700 شانه در دو دسته 8 و 10 رنگ بافته می شود. بافت فشرده شده در فرش به دلیل شانه و تراکم بالا باعث شده ات که فرش ظرافت بیشتری را نسبت به فرش 700 شانه داشته باشد و دستباف گونه تر به نظر بیاید.

شانه و تراکم در فرش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هرچه شانه و تراکم در فرش افزایش پیدا کند به ترتیب قیمت فرش نیز افزایش می یابد. پیشنهاد می شود از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در محل های پر رفت و آمد استفاده نکنید. چرا که به دلیل ظرافت بیشتر در بافت، الیاف آسیب پذیر تر می شود. پس سعی کنید با خرید فرش 1000 شانه، آن را در محل های کم رفت و آمد قرار دهید.

کلام آخر

با توضیح درباره ویژگی های فرش 700 شانه و 1000 شانه متوجه شدیم که این دو نمونه چه تفاوت هایی را با یک دیگر داشته و مناسب برای چه محل هایی می باشد. اگر به دنبال کیفیت و دوام فرش در مدت زمان طولانی هستید فرش های 700 شانه یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما می باشد. و اما اگر به دنبال یک فرش با جنبه تزیینی و دستباف گونه هستید، فرش هایی که از تراکم بالایی برخوردار می باشند را از قلم نیندازید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می توانید انواع فرش ها با شانه های متفاوت را پیدا کرده و خریداری کنید. این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را در اختیار مشتریان خود قرارداده است. با خرید از این فروشگاه، محصول تا درب منزلتان به صورت رایگان ارسال می گردد.



:: برچسب‌ها: فرش 700 شانه , فرش 1000 شانه , فرش بادوام , فرش باکیفت , فرش ماشینی کاشان , فرش نرم و راحت , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

تفاوت فرش 700 شانه و 1000 شانه قالی کاشان

فرش یکی از اصیل ترین هنر های ایرانیان از زمان قدیم تا کنون می باشد. با تولید فرش های 350 شانه محبوبیت فرش ماشینی در بین مردم چندین برابر شد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و بافندگی شانه فرش ها تا 1600 شانه افزایش داشته است. در این مقاله ویژگی ها و تفاوت فرش های 700 شانه و 1000 شانه را برای شما توضیح خواهیم داد.

ویژگی فرش 700 شانه

فرش 700 شانه با تراکم 2550 در بازار فرش یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات می باشد. با توجه به کیفیت بالا در فرش های 700 شانه و همچنین تنوع در طرح باعث شده طرفداران زیادی را داشته باشد. این فرش به دلیل شانه و تراکم پایین دارای قیمت مناسب تری نسبت به فرش های دیگر می باشد. یکی از الیاف های با کیفیت به کار رفته در فرش های 700 شانه، اکریلیک می باشد. الیاف اکریلیک دارای دوام و مقاومت بالا بوده و مناسب برای تمامی فضا ها می باشد. البته از الیاف دیگری هم برای بافت فرش استفاده می شود که باعث می شود قیمت فرش کاهش پیدا کند. خاب فرش های 700 شانه 11 میلی متر می باشد. ضخامت مناسب فرش باعث شده است که از آن در فضا های پر رفت و آمد استفاده شود.

هرچه شانه و تراکم فرش افزایش پیدا کند، ظرافت فرش بیشتر خواهد شد. در نتیجه فرش های 700 شانه نسبت به فرش هایی با شانه های بالاتر دارای ظرافت کمتری می باشد. این فرش ها در دو دسته کف ساده و برجسته بافته می شود. به روز ترین دستگاهی که برای بافت فرش های 700 شانه استفاده می شود به نام hcpx2 می باشد. این دستگاه قادر به بافت فرش های 700 شانه 8 و 10 رنگ می باشد.

ویژگی فرش 1000 شانه

پس از عرضه شدن فرش های 700 شانه در بازار، با مرور زمان فرش های 1000 شانه تولید و روانه بازار شد. خاب فرش های 1000 شانه 9 الی 10 میلی متر می باشد. بارزترین تراکم فرش های 1000 شانه، 3000 می باشد. فرش های 1000 شانه همانند فرش های 700 شانه در دو دسته 8 و 10 رنگ بافته می شود. بافت فشرده شده در فرش به دلیل شانه و تراکم بالا باعث شده ات که فرش ظرافت بیشتری را نسبت به فرش 700 شانه داشته باشد و دستباف گونه تر به نظر بیاید.

شانه و تراکم در فرش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هرچه شانه و تراکم در فرش افزایش پیدا کند به ترتیب قیمت فرش نیز افزایش می یابد. پیشنهاد می شود از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در محل های پر رفت و آمد استفاده نکنید. چرا که به دلیل ظرافت بیشتر در بافت، الیاف آسیب پذیر تر می شود. پس سعی کنید با خرید فرش 1000 شانه، آن را در محل های کم رفت و آمد قرار دهید.

کلام آخر

با توضیح درباره ویژگی های فرش 700 شانه و 1000 شانه متوجه شدیم که این دو نمونه چه تفاوت هایی را با یک دیگر داشته و مناسب برای چه محل هایی می باشد. اگر به دنبال کیفیت و دوام فرش در مدت زمان طولانی هستید فرش های 700 شانه یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما می باشد. و اما اگر به دنبال یک فرش با جنبه تزیینی و دستباف گونه هستید، فرش هایی که از تراکم بالایی برخوردار می باشند را از قلم نیندازید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می توانید انواع فرش ها با شانه های متفاوت را پیدا کرده و خریداری کنید. این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را در اختیار مشتریان خود قرارداده است. با خرید از این فروشگاه، محصول تا درب منزلتان به صورت رایگان ارسال می گردد.



:: برچسب‌ها: فرش 700 شانه , فرش 1000 شانه , فرش بادوام , فرش باکیفت , فرش ماشینی کاشان , فرش نرم و راحت , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

تفاوت فرش 700 شانه و 1000 شانه قالی کاشان

فرش یکی از اصیل ترین هنر های ایرانیان از زمان قدیم تا کنون می باشد. با تولید فرش های 350 شانه محبوبیت فرش ماشینی در بین مردم چندین برابر شد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و بافندگی شانه فرش ها تا 1600 شانه افزایش داشته است. در این مقاله ویژگی ها و تفاوت فرش های 700 شانه و 1000 شانه را برای شما توضیح خواهیم داد.

ویژگی فرش 700 شانه

فرش 700 شانه با تراکم 2550 در بازار فرش یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات می باشد. با توجه به کیفیت بالا در فرش های 700 شانه و همچنین تنوع در طرح باعث شده طرفداران زیادی را داشته باشد. این فرش به دلیل شانه و تراکم پایین دارای قیمت مناسب تری نسبت به فرش های دیگر می باشد. یکی از الیاف های با کیفیت به کار رفته در فرش های 700 شانه، اکریلیک می باشد. الیاف اکریلیک دارای دوام و مقاومت بالا بوده و مناسب برای تمامی فضا ها می باشد. البته از الیاف دیگری هم برای بافت فرش استفاده می شود که باعث می شود قیمت فرش کاهش پیدا کند. خاب فرش های 700 شانه 11 میلی متر می باشد. ضخامت مناسب فرش باعث شده است که از آن در فضا های پر رفت و آمد استفاده شود.

هرچه شانه و تراکم فرش افزایش پیدا کند، ظرافت فرش بیشتر خواهد شد. در نتیجه فرش های 700 شانه نسبت به فرش هایی با شانه های بالاتر دارای ظرافت کمتری می باشد. این فرش ها در دو دسته کف ساده و برجسته بافته می شود. به روز ترین دستگاهی که برای بافت فرش های 700 شانه استفاده می شود به نام hcpx2 می باشد. این دستگاه قادر به بافت فرش های 700 شانه 8 و 10 رنگ می باشد.

ویژگی فرش 1000 شانه

پس از عرضه شدن فرش های 700 شانه در بازار، با مرور زمان فرش های 1000 شانه تولید و روانه بازار شد. خاب فرش های 1000 شانه 9 الی 10 میلی متر می باشد. بارزترین تراکم فرش های 1000 شانه، 3000 می باشد. فرش های 1000 شانه همانند فرش های 700 شانه در دو دسته 8 و 10 رنگ بافته می شود. بافت فشرده شده در فرش به دلیل شانه و تراکم بالا باعث شده ات که فرش ظرافت بیشتری را نسبت به فرش 700 شانه داشته باشد و دستباف گونه تر به نظر بیاید.

شانه و تراکم در فرش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هرچه شانه و تراکم در فرش افزایش پیدا کند به ترتیب قیمت فرش نیز افزایش می یابد. پیشنهاد می شود از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در محل های پر رفت و آمد استفاده نکنید. چرا که به دلیل ظرافت بیشتر در بافت، الیاف آسیب پذیر تر می شود. پس سعی کنید با خرید فرش 1000 شانه، آن را در محل های کم رفت و آمد قرار دهید.

کلام آخر

با توضیح درباره ویژگی های فرش 700 شانه و 1000 شانه متوجه شدیم که این دو نمونه چه تفاوت هایی را با یک دیگر داشته و مناسب برای چه محل هایی می باشد. اگر به دنبال کیفیت و دوام فرش در مدت زمان طولانی هستید فرش های 700 شانه یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما می باشد. و اما اگر به دنبال یک فرش با جنبه تزیینی و دستباف گونه هستید، فرش هایی که از تراکم بالایی برخوردار می باشند را از قلم نیندازید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می توانید انواع فرش ها با شانه های متفاوت را پیدا کرده و خریداری کنید. این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را در اختیار مشتریان خود قرارداده است. با خرید از این فروشگاه، محصول تا درب منزلتان به صورت رایگان ارسال می گردد.



:: برچسب‌ها: فرش 700 شانه , فرش 1000 شانه , فرش بادوام , فرش باکیفت , فرش ماشینی کاشان , فرش نرم و راحت , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

اگر قصد خرید فرش ماشینی کاشان را داشته و در مورد ویژگی های فرش های ماشینی اطلاعات زیادی ندارید احتمالا در خرید فرش دچار مشکل می شوید. امروزه فرش های ماشینی با تنوع بسیار بالایی بافته شده و ویژگی های خاص خود را دارند. با دانستن ویژگی های فرش و مزایا و معایب ان می توانید خریدی عالی داشته باشید . در غیر این صورت ممکن است در خرید دچار اشتباه شده ای از خرید فرش پیشیمان شوید. در این متن قصد داریم به بررسی تفاوت های بین فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه کاشان بپردازیم. مطمئنا اگر قصد خرید فرش ریزبافت و دستباف نما را داشته باشید به فکر خرید یکی از این فرش ها خواهید بود. فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه بهترین رقیب برای فرش های دستباف اصیل ایرانی محسوب می شوند. در ادامه متن با ما همراه شوید تا به طور کامل با این دسته از فرش های ماشینی کاشان آشنا شوید.

فرش 1200 شانه و فرش 1500 چه ویژگی هایی دارند؟

در مورد فرش های ماشینی کاشان  باید گفت همان طور که می دانید به خاطر کیفیت بسیار بالایی که دارند در سراسر دنیا مشهور هستند. در فرش کاشان از بهترین و زیبا ترین طرح و نقش ها استفاده می شود. این مورد در کنار کیفیت بسیار بالای بافت باعث شده تا این حد مشهور و محبوب باشند. در کارخانه های فرش ماشینی کاشان بهترین و زیبا ترین فرش های ماشینی بافته شده و به سراسر دنیا صادر می شود. به همین خاطر کاشان را قطب تولید فرش ایران نامیده اند. در فرش های ماشینی تنوع بسیار بالایی وجود دارد. فرش ها از نظر شانه به دسته های مختلفی تقسیم شده اند. جدید ترین فرش های ماشینی کاشان را می توان فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه دانست. این دو فرش با جدید ترین دستگاه های امروزی بافته شده و از این نظر فوق العاده هستند.

ویژگی مشترک این دو فرش بافت بسیار ظریف و دستباف گونه است. فرش 1200 شانه تراکم 3600 و فرش 1500 شانه تراکم 4500 دارد. این به این معنا است که فرش 1500 شانه در هر متر از عرض دارای 1500 گره و فرش 1200 شانه در هر متر دارای 1200 گره است. با نگاه کردن به پشت فرش متوجه این بافت بسیار ظریف خواهید شد. تعداد بسیار بالای گره که در این فرش ها به کار فته است این اجازه را فراهم کرده که طرح های بسیار پر نقش با گل های ریز و کوچک را در فرش استفاده کرد. این دسته از فرش ها دارای طرحی هایی بسیار زیبا هستند که در فرش های ارزان قیمت تر دیده نمی شود.

از دیگر ویژگی های فرش های 1200 و 1500 شانه کیفیت بسیار بالای الیاف است. این فرش ها با بهترین نخ های موجود بافته می شوند. در بافت این فرش ها از نخ های اکریلیک مدرن استفاده می شود. این الیاف از نظر کیفیت و دوام بی مانند هستند . به همین دلیل طول عمر این فرش ها بسیار زیاد است و با ضمانت نامه کتبی تضمین شده است. کی از ویژگی های فرش های جدید کاشان استفاده از نخ های سوپر برایت است. در این فرش ها از نخ هایی استفاده می شود که براقیت بسیار بالایی داشته و روشن تر به نظر می رسند. این ویژکی سبب شده فرش های مدرن رنگ بندی لایت و ترکیه ای داشته باشند. در فرش های جدید کاشان از رنگ بندی بسیار مدرنی استفاده می شود که در فرش های قدیمی و ارزان تر دیده نمی شود.

تفاوت های فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه

اولین تفاوتی که با دیدن این دو فرش متوجه می شوید ظاهر بسیار زیبا تر فرش 1500 شانه است. این فرش به دلیل بافت بسیار ظریف و پرتراکمی که دارد نقش ها را مانند یک تابلوی نقاشی نشان می دهد. اگر به زیبایی فرش توجه عمیقی دارید مظمئنا این فرش بهترین گزینه برای شماخواهد بود. البته باید گفت فرش 1200 شانه نیز بافتی بسیار ظریف داشته و دارای ظاهری خیره کننده است. مورد بعدی که باید به آن اشاره کرد ضخامت و خاب فرش است. با بررسی این دو فرش متوجه تفاوت در خاب و ضخامت آنها خواهید شد. فرش 1500 شانه به دلیل بافت ظریف تر دارای الیاف نارک تر و خاب کم تری است. در مقابل فرش 1200 شانه ریزبافتی کم تری دارد اما ضخامت و خاب آن بیش تر است. تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره کرد قیمت فرش است. فرش 1500 شانه به دلیل بافت ظریف تر و ظاهر زیبا تر قیمت بالا تری دارد.

خرید فرش ماشینی کاشان 

برای خرید فرش ماشینی کاشان راه های زیادی پیش روی شما خواهد بود. بهترین راه برای خرید فرش فروشگاه اینترنتی قالی کاشان است. در این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش های تولید شده در کارخانه فرش کاشان به فروش رسیده است. انواع فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه با زیبا ترین طرح ها در این فروشگاه قابل مشاهده است. 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش 1200 شانه , فرش 1500 شانه , قیمت فرش , خرید فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش اتاق خواب قالی کاشان

ما یک سوم از عمرمان را در اتاق خواب میگذرانیم، نوع چیدمان و انتخاب فرش باید به صورتی باشد که حس آرامش را به مخاطب بدهد. فرش عضو مهمی در هر خانه محسوب می شود. در این مقاله چند ویژگی فرش اتاق خواب ذکر شده تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید آن داشته باشید.

 

فرش اتاق خواب

در اکثر خانه های ایرانی، فرشی را برای کفپوش اتاق خواب در نظر می گیرند. فرش مناسب اتاق خواب باید به گونه ای باشد که با فضای آن همخوانی داشته باشد. وجود یک فرش در اتاق خواب میتواند به دکوراسیون اتاق خواب روح ببخشد. با این حال از آنجایی که محیط اتاق خواب یک فضای شخصی می باشد شما می توانید از هیچ کدام از این قانون ها استفاده نکرده و طبق سلیقه خود اتاقتان را طراحی کنید.

سعی کنید فرش پهن شده در وسط اتاق خواب کوچک 13 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد و در اتاق خواب های بزرگ 20 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد.

 

پهن کردن فرش در اطراف تخت خواب

ممکن است گاهی اوقات کفپوش زیبایی برای اتاق خواب استفاده باشد و نیازی به فرش نباشد. اما در فصول سرد سال کف اتاق سرد بوده و هنگامی که مخاطب از تخت خود پایین می آید، در اثر گذاشتن پاهایش روی زمین اذیت شود. پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل از فرش هایی که برای دو طرف تخت طراحی شده است استفاده کنید. این فرش ها باید در بین تخت و دیوار پهن شود و طول آن تا ابتدای تخت باشد.

الیاف فرش اتاق خواب

برای خرید فرش هایی که مناسب اتاق خواب هستند پیشنهاد می شود از فرش های نرم و لطیف استفاده کنید تا هنگام راه رفتن بر روی الیاف لطیف فرش، حس آرامش به شما القا بشود. اما اگر به دنبال فرشی هستنید که در هنگام جذب آلودگی به سرعت تمیز شود فرشی را تهیه کنید که دارای الیاف پلی استر و پشم می باشد. فرش تشکیل شده با الیاف پلی استر مقاوم تر از فرش های سنتی می باشند.

فرش فانتزی و مدرن

یکی از انتخاب های درست فرش برای اتاق خواب استفاده از فرش های فانتزی و مدرن می باشد. با توجه به تنوع بسیار بالا در سبک فانتزی میتوانید یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب خود داشته باشید. فرش های فانتزی شامل فرش شنل، فرش پرزبلند ، فرش فریز و... می باشد.

رنگ فرش اتاق خواب

خرید فرش هایی با رنگ بندی ساده و یا خنثی آرامش بیشتری را به مخاطب خود القا می کنند. رنگ های خنثی شامل رنگ بژ، خاکستری، کرم و ... می باشند. با خرید اینگونه رنگ ها دیگر لازم نیست در مدت زمان کمی فرش خود را تعویض کنید. این رنگ ها همیشه مد بوده و تا زمانی که لازم نبود، نیازی به تعویض آن نمی باشد.

خرید فرش از کارخانه

امروزه خرید اینترنتی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه اینترنتی فرش بوده و بسیار معتبر است. با مراجعه به سایت قالی کاشان میتوانید از قسمت فرش های مدرن و فانتزی یا فرش کودک، فرش مناسب اتاق خود یا کودک خود را تهیه کنید.



:: برچسب‌ها: فرش اتاق خواب , فرش فانتزی , فرش مدرن , قالی کاشان , فرش عروس , خرید فرش , قیمت فرش , فرش ماشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش شگی پرزبلند کاشان قیمت و خرید فرش شگی فلوکاتی قالی کاشان - فرش فانتزی و مدرن 

فرش شگی یا فرش پرزبلند یکی از فرش های جدید و مدرن ماشینی است که فروش بسیار بالایی در سال های اخیر داشته است. این فرش فانتزی و مدرن هر روز با استقبال بیش تر ی نیز رو برو می شود و در طرح های متنوع تری به بازار فرش عرضه می شود. در بین فرش های ماشینی فرش شگی به دلیل نوع خاص بافتی که دارد بسیار محبوب و شناخته شده است. در این متن قصد داریم با ویژگی های فرش های شگی آشنا شده و با انواع فرش های شگی ماشینی به خوبی آشنا شویم . اگر قصد خرید فرش شگی یا پرزبلند دارید قبل از خرید پیشهاد می کنیم این متن را به خوبی مطالعه نمایید.

ویژگی های فرش شگی ماشینی چیست؟

فرش شگی که به فرش پرزبلند نیز معروف است دارای بافت بسیار خاصی است. نخ های خاب این فرش یا همان پرز های فرش ارتفاع بسیار زیادی دارند. به همین دلیل این فرش پرزبلند نامیده شده است. در فرش های معمولی بافت فرش دارای پرز هایی با ارتفاع حداکثر 12 میلی متر است. اما در فرش شگی خاب فرش به 60 میلی متر نیز رسیده است. این خاب بلند در فرش سبب شده ضخامت بسیار بالایی در فرش را شاهد باشیم. فرش شگی به همین بافت ضخیم و خاب بلند معروف است. هم چنین در این فرش از نخ های ضخیمی نیز استفاده می شود. تمامی این موارد باعث شده فرش شگی بسیار نرم و راحت باشد. خیلی از خانواده ها فرش شگی را به دلیل نرمی و لطافت بالا در اتاق کودک نیز استفاده می کنند. 

در مورد جنس نخ فرذش شگی باید گفت در بافت فرش شگی اغلب از نخ های پلی استر استفاده می شود. این نخ ها دوام و ساتحاکم بسیار بالایی دارند. وزن سبک و رنگ های زیبا تر نیز از دیگر ویژگی های نخ پلی استر است. نخ های هیت ست شده پلی استر که در فرش شگی استفاده می شود با وجود ضخامت زیاد برخلاف نخ اکریلیک پرزدهی ندارند. ازدیگر مزایای نخ های پلی استر نیز قیمت بسیار ارزان تر و شستشوی آسان تر است. 

ویژگی دیگری که فرش پرزبلند دارد طرح های بسیار متنوع و فانتزی است. استفاده از این طرح ها در فرش شگی سبب شده این فرش برای تزیین دکوراسیون گزینه ای عالی باشد. فرش شگی در قالب های مختلفی مانند قلب، دایره ای، بیضی، مثلثی شکل، پروانه ای و ... بافته می شود. از آنجا که این فرش بیش تر برای تزیین در دکوراسیون استفاده می شود سایز های خیلی بزرگی ندارد. فرش شگی بیش تر در سایز های کوچک مانند فرش 6 متری ( 2 متر در 3 متر ) بافته می شود. فرش های شگی در اندازه های بزرگ تر از نه متری اغلب به صورت سفارشی و جفتی بافته می شوند. 

فرش شگی در دکوراسیون

همان طور که در بالا نیز اشاره شد فرش شگی برای تزیین دکوراسیون استفاده بسیار زیادی دارد. فرش های پرزبلند تنوع رنگی بسیار بالایی دارند. جدید ترین نوع فرش پرزبلند که فرش شگی فلوکاتی نام دارد با نخ هایی به همین اسم تولید می شود. این فرش رنگ های بسیار براق و خاصی دارد که سبب فروش بسیار زیاد آن شده است. فرش های شگی به دلیل پرز های بلندی که دارند بهتر است در فضایی خلوت و کم رفت و آمد استفاده شوند. گرد و غبار و ذرات کوچک به راحتی در بافت این فرش جمع می شوند . به همین دلیل فرش شگی در فضای شلوغ به سرعت کثیف می شود. رنگ های متنوع و طرح های مختلف در انواع فرش شگی سبب شده این فرش به راحتی در هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده باشد.

خرید فرش شگی یا پرزبلند 

فرش شگی یا سایر فرش های فانتزی و مدرن مانند فرش وینتیج، فرش کودک، فرش شنل، فرش آشپزخانه و ... در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. در این مجموعه بهترین، با کیفیت ترین و شیک ترین فرش های ماشینی با کم ترین قیمت به فروش رسیده است. تنوع بسیار بالای طرح و نقش در قالی کاشان که همه سیلقه ها را در بر می گیرد انتخاب فرش را بسیار راحت تر کرده است. در این مجموعه بهترین برند های فرش مانند فرش عقیق کاشان قابل خرید است.

 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , خرید فرش , قیمت فرش , فرش شگی پرزبلند کاشان , فرش شگی فلوکاتی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان فرش طرح اصفهان و نایین قیمت و خرید فرش

در این مقاله قصد داریم با یکی از اصیل ترین و پرفروش ترین طرح های فرش آشنا شویم. طرح اصفهان و طرح نایین که در قالی های دستباف معروف و مشهور هستند و در فرش های ماشینی نیز به دلیل طرفداران زیادی که دارد بافته شده است. فرش های ماشینی طرح اصفهان و نایین معمولا با تراکم های بالا بافته شده و دستباف نما هستند. 

تاریخچه فرش اصفهان

اشرافیان دوره صفویه اواسط قرن شانزهم افرادی با مهارتهای مختلف را از سراسر ایران جمع کرده و در جلفای اصفهان مستقر کردند. آنها در کاخها و معابد کارگاههای تولید فرش را راه اندازی کردند که در کنار دیگر کارگاهها صنعت نویی به شمار میرفت علاوه بر استفاده داخلی تولیدات بافندگان فرش بوسیله آن مالیات هم پرداخت می شد . در دوران شاه عباس صنعت بافندگی برای دربار بسیار گستره شد که صاحب اصلی ثروت آن خود شاه بود . پادشاهان صفوی مثل شاه اسماعیل ، شاه طهماسب و شاه عباس به هنر قالیبافی علاقه داشتند و به آن اهمیت می دادند از این رو قالیهای ابریشمی و زربافت نفیسی با طرحهای بسیار زیبا توسط هنرمندان اصفهانی بافته شد. به همین خاطر  عصر شکوه قالی ایران را در این دوره می دانند

ویژگیهای طرح اصفهان

قالی اصفهان به دلیل داشتن تنوع بالای طرح و رنگ از اصیل ترین قالی های ایران به شمار میرود. این قالی همانند طرح های اصیل اسلیمی ، شاه عباسی و ختایی روی گنبد مساجد شیخ لطف الله و امام و آثار طلایی عباسی روی دیواره های چهل ستون ، هشت بهشت و عالی قاپو ، نشان دهنده تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی است. از جمله طرح هایی معروف فرش اصفهان  میتوان به لچک و ترنج، طرح سجاده ای اصفهان، طرح محرابی ستوندار، درختی شاه عباسی، درختی حیواندار، اسلیمی لچک و ترنج، شاه عباسی افشان و هندسی لچک و ترنج و طرح‌های صورت و منظره و ... اشاره کرد.

رنگ های خاص و متنوع استفاده شده در فرش اصفهان که اکثر آنها رنگ گرم می باشد باعث جداشن از سایر فرش ها می شود رنگ هایی نظیر سورمه ای، سبز، لاکی و فیروزه ای  که زیبایی خاصی را به این فرش بخشیده است. در این فرش معمولا رنگ حاشیه و ترنج از یک خانواده هستند و رنگ زمینه هارمونی با حاشیه و لچک فرش دارد . فرش اصفهان علاوه بر رنگ ، دارای طرح های خاص و جذابی است 

بر خلاف بعضی از موارد تاریخی و فرهنگی ایرانیان ، طرحهای قالی اصفهان بدون اثر پذیری از نقشهای بیگانه بوده و به میزان قابل توجهی تحت تاثیر طرحهای کاشی کاری بناهای تاریخی مانند عمارت چهل ستون ، مدرسه چهار باغ و اماکن مذهبی مانند مدارس شیخ لطف الله و امام بوده است و نقش و نگار های این ابنیه براحتی در طرحهای مختلف فرش اصفهان به چشم میخورد.  یکی از موارد ارزشمند فرش اصفهان ، استفاده از طرحهای اصیل و سنتی توسط طراحان حرفه ای و صاحب سبک است. از دیگر ویژگی های فرش اصفهان ریزنقش بودن و ریز بافت بودن هم در طرح و هم در خود فرش می باشد بکارگیری رنگ های بسیار ملایم در فرش دستبافت اصفهان باعث شده تا طراحان فرش ماشینی برای تولید فرش دستبافت گونه از این طرحهای زیبا و با اصالت استفاده کرده و طرحهای بی نظیری را ارائه کرده اند هماهنگی، تناسب و تنوع رنگ به خصوص رنگهای شاد در طیفهای تیره و روشن از ویژگی‌های قالی اصفهان است.

ویژگی های فرش طرح نایین

نایین یکی از شهرهای استان اصفهان است که در زمینه تولید فرش دستباف ایرانی معروف است و تولیدات ظریف و زیبایی را می توان در این شهر دید. به علت نزدیکی جغرافیایی بین نایین و اصفهان از لحاظ طرح و نقشه فرش هم  بسیار به هم نزدیک هستند فرش طرح نایین یک فرش با نقشه طرح سنتی است که به صورت ماشینی بافته می شود. در واقع این طرح همانند بسیاری از طرح و نقشه های دستباف گونه با الهام از فرش های دستباف نایین طراحی و تولید شده است.

سبک طراحی نقشه فرش ماشینی نایین لچک و ترنج است و با دقت به فرشهای دستبافت نایین در مرکز آن ترنجی دایره ای شکل و در چهار گوشه متن اصلی فرش لچک دیده می شود که به گلدان های پر از گل شبیه هستند . بخاطر باریک و دراز بودن کتیبه فاصله کلاله از طرح ترنج زیاد شده است و برخلاف فرش دستبافت دیگر شهرها که دارای کتیبه ای با طرح پهن و بزرگ هستند و طرح کلاله و ترنج به هم نزدیک می باشند . از بارزترین ویژگی متن اصلی این فرش استفاده از گل ها و نقش های درشت ماری و اژدهایی به هم پیوسته می باشد . استفاده از گل ها و نقش های درشت ماری و اژدهایی ( به هم پیوسته ) در این طرح از اصلی ترین و بارزترین ویژگی متن اصلی این فرش است. فرش ماشینی نایین معمولا در رنگ هایی همچون کرم، سرمه ای و گردویی تولید میشود.

خرید اینترنتی فرش ماشینی طرح اصفهان و نایین

برای خرید اینترنتی فرش های ماشینی با طرح اصفهان و نایین راه های مختلفی وجود دارد. اما در صورتی که قصد خرید فرش ماشینی با بهترین کیفیت  وارزان ترین قیمت را دارید بهترین انتخاب فروشگاه قالی کاشان است. در مجموعه قالی کاشان انواع فرش های ماشینی از 500 شانه گرفته تا 1500 شانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت قابل خرید است.

 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , خرید فرش , قیمت فرش , فرش طرح اصفهان و نائین , فرش کلاسیک ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

تخفیف واقعی فروش فرش با خرید از کارخانه های فرش کاشان

با افزایش چندبرابری قیمت فروش فرش کاشان طی یک سال گذشته، افراد زیادی به دنبال یافتن فروشگاه هایی هستند که دارای طرح های تخفیف فروش فرش هستند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام قالی کاشان، یک راه دیگر هم برای خرید ارزان و با تخفیف بالای فرش وجود دارد، و آن خرید مستقیم فرش از کارخانه تولید کننده فرش کاشان می باشد. با مطالعه این متن می توانید فرش خود را با بالاترین تخفیف ممکن خریداری کنید.

تخفیف های تقلبی در بازار فروش فرش کاشان!

حتما شما هم شنیدید که هیچ ارزونی بی علت نیست! در بازار فروش فرش کاشان هم همین مطلب صادقه و هیچ تخفیف فرشی بی علت نیست! متاسفانه بسیاری از تخفیف هایی که در فروش فرش می بینید تقلبی هستند! اما منظور ما از تخفیف تقلبی چیست؟!

در بازار چند نوع تقلب در تخفیف فرش مشاهده می شود. یکی از رایج ترین انواع تقلب اعلام قیمت غیر واقعی است. برای مثال فرض کنید که قیمت یک فرش خاص در اصل تنها ۲ میلیون تومان باشد.فروشنده متقلب قیمت فرش را ۳ میلیون تومان اعلام می کند و بعد به شما می گوید که این فرش ۵۰۰ هزار تومان تخفیف ویژه دارد! در چنین حالتی فرشی را که تنها ۲ میلیون تومان قیمت داشته با این تخفیف تقلبی به شما ۲ میلیون و پانصد هزار تومان می فروشد!

نوع دیگری از تخفیف فرش مربوط به فروش فرش های قدیمی (ته انباری) به عنوان فرش نو می باشد. برخی از فروشندگان فرش هایی که سالها در انبار یک شرکت مانده و فروش نرفته را با قیمت بسیار پایین خریداری می کنند و به عنوان فرش نو و ضمانت دار به مشتریان می فروشند ولی متاسفانه این نوع فرش ها هیچ گونه ضمانتی از طرف کارخانه های فرش کاشان ندارند و اگر فرش مشکلی داشته باشد و یا طی مدتی دچار مشکل شود (مثل پوسیدگی به علت فرسوده شدن در انبار که معمولا بعد از شستشوی فرش مشخص می شود) به هیچ وجه قابل  تعویض کردن نیست! و چون فروشنده از این مطلب اطلاع دارد بعد از فروش فرش تمام مشکلات را به خریدار مرتبط کرده و زیر بار ضمانت تعویض فرش نمی روند!

ضمن اینکه چون طرح فرش های ته انباری قدیمی است و مجددا توسط کارخانه های فرش کاشان بافته نمی شود به قول معروف بدون پشتوانه هستند! به این معنا که اگر شما در آینده قصد داشته باشید که فرشی مثل فرش قبلی خریداری کنید تا با دکوراسیون منزلتان ست باشد نمی توانید همان طرح و نقش فرش را در بازار پیدا کنید.

نوع دیگری از تقلب در تخفیف فرش مربوط به فروش فرش های با تراکم پایین تر به جای فرش اصلی می باشد! که متاسفانه این نوع تقلب در بازار فروش فرش بسیار مشاهده می شود! در این حالت فروشنده با استفاده از مارک های تقلبی مثلا فرش ۷۰۰ شانه را به جای فرش ۱۰۰۰ شانه به مشتری می فروشد! که البته راه تشخیص این نوع تقلب بسیار آسان است!

برای تشخیص شانه فرش کافی است یک خط کش ساده را در پشت فرش قرار دهید و تعداد گره های موجود در عرض فرش را بشمارید. یک فرش ۷۰۰ شانه باشد در هر متر از عرض فرش ۷۰۰ گره (یا در هر ۱۰ سانتی متر ۷۰ گره) داشته باشد.

به همین ترتیب در هر متر از عرض فرش ۱۰۰۰ شانه ۱۰۰۰ گره و ۱۲۰۰ شانه ۱۲۰۰ گره باید وجود داشته باشد. پس پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید فرش ماشینی یک خط کش همراه خود داشته باشید!

کجا می توان فرش را با تخفیف واقعی خرید؟!

در بازار فروش فرش هم مثل هر بازار دیگری اگر شما بتوانید فرش را مستقیما از کارخانه های فرش کاشان خریداری کنید بیشترین تخفیف واقعی را به دست آورده اید! در برخی موارد مشاهده شده که قیمت فرش در بازار نسبت به قیمت کارخانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر است! ضمن اینکه وقتی شما فرش را مستقیما از کارخانه خریداری کرده باشید از اصالت و کیفیت فرش و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش آن اطمینان کامل دارید.

اما سفر به کاشان آن هم با وجود محدودیت های خاصی که به خاطر بیماری کرونا در رفت و آمد و سفرهای بین شهری وجود دارد کار راحتی نیست! و البته شاید برای برخی از دوستانی که در فاصله های بسیار دوری از شهر کاشان زندگی می کنند اصلا امکان پذیر نباشد! اما نکته مهم اینجاست که شما برای خرید مستقیم فرش از کارخانه های کاشان نیازی به سفر به کاشان ندارید!

سایت قالی کاشان که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان صنعت و معدن و تجارت می باشد، این امکان را فراهم کرده تا هر فرد از هر جای ایران بتواند فرش مورد نیاز خود را از برترین و معتبرترین کارخانه های فرش کاشان خریداری کرده و پس از خرید فرش به قیمت درب کارخانه، فرش خود را به صورت مستقیم با باربری از کارخانه بافنده فرش در شهر محل سکونت خود دریافت کند.

اگر از قیمت فرش در بازار اطلاع داشته باشید با یک نگاه کوتاه به قیمت های درج شده در سایت قالی کاشان به راحتی متوجه تفاوت بالای قیمت فرش از کارخانه تا بازار می شوید!

همچنین در این سایت این امکان جالب فراهم شده تا شما بتوانید فرش خود را به صورت اختصاصی در طرح و اندازه دلخواه به کارخانه فرش سفارش داده و فرشی خریداری کنید که هیچ نمونه دیگری در جهان ندارد و تنها برای شما بافته شده است!



:: برچسب‌ها: فرش کاشان، قالی کاشان، خرید فرش ، قیمت فرش، فرش 1200 شانه ، فرش 1500 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 700 شانه ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

انواع فرش دستباف ایرانی - فرش کاشان - خرید فرش - فرش دستباف گونه ماشینی کاشان - قیمت فرش دستباف - خرید قالی دستباف - قالی کاشان

فرش های دستباف یا قالی های دستباف ایرانی از شاخص ترین و مشهور ترین نماد های فرهنگی و هنری ایرانی در سراسر دنیا هستند. قالی های دستباف سنتی قدمتی فوق العاده بالا دارند و برخی از آن ها در موزه هایی در سراسر دنیا نگه داری می شود. قالی های دستباف بر خلاف فرش ماشینی با گذشت زمان با ارزش تر و نفیش تر می شوند. از این رو قالی های دستباف قدیمی نفیس و گران بها محسوب می شوند. در این متن به بررسی انواع فرش های دستباف ایرانی خواهیم پرداخت و با آن ها به خوبی آشنا خواهیم شد.

فرش های دستباف کهن ایرانی 

قالی های دستباف اصیل ایرانی قدمت بسیار بالایی دارند. معروف ترین و شناخته شده ترین فرش دستباف کهن ایران را می توان فرش پازیریک دانست. این فرش که از دوره هخامنشیان است قدمتی بالغ بر 2500 سال داشته و در موزه نگه داری می شود. از دیگر فرش های مشهور و دیرینه دستباف می توان قالی چلسی و قالی بهارستان را نام برد که به فرش بهار خسرو نیز معروف است. این فرش مربوط به عصر خسرو پرویز است و ظاهری فوق العاده زیبا نسبت به فرش های زمان خود دارد.

 

در دوره بعد از اسلام با تسلط اعراب بر ایران هنر قالی بافی ایران نیز دستخوش تغییراتی شد. از آن جا که اعراب تنها در سفال گری مشهور بودند توجهی به قالی و نساجی نداشته و از این رو هنر قالی بافی در آن زمان رو به زوال می رفت. اما با ورود تیمور لنگ به ایران هنر قالیبافی بار دیگر به اوج خود می رسد. در این زمان نقش های هندسی در نقشه فرش جای خود را به نقوش منحنی و دایره ای می دهد و نقش گل ها و عناصر گیاهی یا حیوانات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در دوران صفویان نیز نبوغ هنرمندان در طرح و نقش قالی های دستباف نیز نمایش داده شده است. از این دوره حدود 1500 تخته قالی به یادگار مانده است که فوق العاده گران بها و با ارزش هستند.

انواع فرش های دستباف ایرانی 

قالی های دستباف ایرانی بر اساس طرح و نقشه و منطق ای که در آن بافته می شوند مشهور هستند. از مشهور ترین فرش های دستبافت می توان به فرش های زیر اشاره کرد.

فرش دستباف کاشان

قالی های دستباف کاشان از مشهور ترین فرش های ایرانی در سراسر دنیا محسوب می شود. قالی های کاشان در طرح های بسیار متنوع با رنگ های جذاب و گرم بافته می شوند. بیش تر طرح های فرش کاشان دارای لچک و ترنج بوده و با رنگ های زمینه کرم بافته می شوند. شهر کاشان هم اکنون نیز مهد تولید فرش دستباف و ماشینی در ایران محسوب می شود.

فرش دستباف تبریز

پس از کاشان شهر تبریز را می توان مشهور ترین منطقه در تولید فرش و قالی دستباف نامید. قالی های دستباف تبریز با نقوش خاصی که دارند در سراسر دنیا مشهور هستند. هنرمندان تبریزی نقش های خاص و فوق العاده جذابی را برای بافت قالی طراحی کرده اند. نقش های قالی دستباف تبریز معمولا پر از گل ها . گلدان های ریز است که در سراسر فرش تکرار شده اند. فرش های تبریز با قلاب و به شکلی فوق العاده متقلرن بافته می شوند و از این رو کیفیت و دوام بی نظیری دارند. فرش نقش خطیبی تبریز از مشهور ترین قالی های دستباف تبریز است.

فرش قشقایی

فرش قشقایی از دیگر بافته های مشهور ایرانی است. طرح های زیبای قشقایی که بیش تر با رنگ های سرمه ای و قرمز بافته می شوند ظاهری منحصر به فرد دارند. این فرش های دستباف بدون نقشه و به صورت ذهنی بافته می شود. فرش های ایل قشقایی معمولا با دار های افقی بافته می شوند. علت این موضوع نیز به خاطر کوچ های پی در پی ایل های قشقایی است.

فرش بلوچ

فرش یا قالی بلوچ نیز همانند فرش های قشقایی بوده و دارای همان ویژگی های هستند. فرش های بلوچ متعلق به عشایر بلوچ بوده و با پشم گوسفندان بافته شده است.

فرش اصفهان

قالی های دستباف اصفهان و نایین از دیگر فرش های اصیل ایرانی هستند که در سال های اخیر با استقبال زیادی رو به رو شده اند. طرح های فرش اصفهان نیز همانند فرش های کاشان دارای ترنج و لچک های به هم پیوسته بوده و با رنگ های روشن زینت یافته اند.

فرش هریز(هریس)

فرش های هریس متعلق به منظقه هریس در آذربایجان بوده و دارای نقوش هندسی با خطوطی شکسته است. فرش های هریس سنتی به صورت ذهنی و بدون نقشه بافته شده اند. برخی معتقدند نقوش این فرش برگرفته از کوهستان های منظقه هریس است. فرش های دستباف هریس سنتی دارای رنگ های تیره مانند سرمه ای ، روناسی ، قهوه ای و .. می باشند.

گلیم

گلیم از دیگر بافته های اصیل ایرانی است که در مناطق زیادی بافت می شود. گلیم ها طرح و نقش های فوق العاده متنوعی داشته و با رنگ های جذابی بافته می شوند. گلیم در کشور های دیگر مانند عثمانی و کشور های ترکی مانند آذربایجان مشاهده می شود.

فرش های ماشینی دستباف گونه کاشان

فرش ماشینی دستباف گونه کاشان محصولاتی هستند که با دستگاه های قالی بافی مدرن بافته شده و ظرافت بافت بسیار بالایی دارند. در فرش های ماشینی دستباف گونه از طرح های سنتی و کلاسیک استفاده شده است تا ظاهری همانند قالی های دستباف را داشته باشند. فرش های دستباف گونه کاشان در شانه های مختلف با تراکم های بالای گره مانند فرش 700 شانه تراکم 2550 ، فرش 1000 شانه تراکم 3000 ، فرش 1200 شانه تراکم 3600 و فرش 1500 شانه تراکم 4500 بافته می شوند. این فرش های از نظر ریز بافتی و دوام فوق العاده عالی هستند. اما ار نظر قیمت بسیار ارزان تر از قالی های دستباف خواهند بود.

پیشنهاد می کنیم برای خرید فرش دستباف گونه ماشینی به سایت قالی کاشان مراجعه فرمایید. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های ماشینی کلاسیک و مدرن با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به نمایش گذاشته شده است. قیمت فرش دستباف گونه ماشینی کاشان در فروشگاه قالی کاشان به دلیل فروش مستقیم از کارخانه  ارزان تر از هر فروشگاهی است . انواع فرش 9 متری ، فرش 6 متری ، فرش 4 متری ، فرش 12 متری در این فروشگاه قابل خرید است.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , قالی دستباف , فرش دستباف , فرش دستباف گونه , انواع فرش سنتی ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان گلیم فرش کاشان فرش فریز کاشان قیمت و خرید فرش فانتزی و مدرن کاشان

 

 

فرش های ماشینی از نظر طرح و نقشه به دو گروه فرش های کلاسیک سنتی یا فرش های مدرن و فانتزی تقسیم می شوند. در فرش های کلاسیک طرح های معروف و شناخته شده اصیل ایرانی استفاده می شود و ظاهر فرش شکوه و اصالت خاصی را به نمایش گذاشته است. از معروف ترین طرح های فرش کلاسیک ایرانی می توان فرش های طرح افشان ، فرش طرح خشتی ، فرش های طرح گبه و قالیچه را نام برد. با گذشت زمان و حرکت به سمت سبک مدرن طرح های کلاسیک تغییراتی یافته و فرش های جدیدی وارد بازار شده اند. فرش های مدرن و فانتزی انواع مختلفی داشته و با طرح های متنوعی بافته می شوند . فرش های فانتزی مانند فرش شنل و فریز ، فرش شگی ، فرش کلاریس ، فرش وینتیج و ... ویژگی هایی دارند که برای استفاده در سبک زندگی مدرن بسیار مناسب هستند. در این متن به بررسی ویژگی های فرش فریز پرداخته و مزایای و معیب آن را بررسی می کنیم.

فرش فریز چیست ؟

فرش فریز گروهی از فرش های ماشینی مدرن هستند که همانند فرش های ماشینی کلاسیک دارای ارتفاع خاب نسبتا بالایی هستند. فرش های فریز به صورت دوتایی بافته شده و پس از بافت به وسیله برش از هم جدا می شوند. در فرش فریز از نخ های پلی استر و پلی اوژن در بافت فرش استفاده می شود. به همین دلیل شستشوی فرش بسیار آسان است. یکی از دلایل محبوبیت بالای فرش فریز جابجایی آسان بخاطر وزن سبک و شستشوی راحت آن است. در فرش فریز از الیاف با کیفیتی استفاده می شود که بدون پرز و حساسیت هستند. این الیاف مقاومت بالایی داشته و برای استفاده در فضا های پر رفت و آمد مانند راه پله ها یا راه رو ها بسیار مناسب هستند. 

فرش های فریز ماشینی با طرح های بسیار متنوعی بافته می شوند و برای هر نوع فضا و دکوراسیونی مناسب هستند. فرش فریز قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سایر فرش های ماشینی داشته و از این نظر انتخاب مناسبی می باشد. استفاده از طرح های مدرن و ساده و یا طرح های فانتزی و سه بعدی در فرش فریز باعث می شود برای استفاده در دکوراسیون های مدرن گزینه ای عالی باشد .

تفاوت فرش فریز و گلیم فرش 

گلیم فرش و فرش فریز بافته هایی هستند که در دکوراسیون های مدرن امروزی استفاده بالایی دارند. این دو نوع بافته تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که به آنها اشاره می کنیم. اولین تفاوت گلیم و فرش فریز در ارتفاع خاب و ضخامت آن ها است. فرش فریز همان گونه که در بالا اشاره شد دارای خاب نسبتا بلندی است. هم چنین سطح فرش دارای برجستگی بوده و یکنواخت نمی باشد. در بافت فرش فریز به دلیل تراکم پایین بافت از الیاف ضخیمی استفاده می شود تا این تراکم کم به چشم نیاید. از این رو فرش فریز دارای بافتی نرم است که با لمس بافت آن به راحتی قابل تشخیص است. در گلیم اما از نخ خاب استفاده نمی شود. به همین دلیل گلیم ها دارای سطحی یکنواخت و مسطح هستند که ضخامت بسیار کم تری هم دارد.

فرش های فریز به دلیل دارا بودن نخ خاب مقاومت بالا تری نسبت به گلیم ها دارند. ضخامت بیش تر در فرش فریز سبب می شود مقاومت بیش تری در برابر وسایلی که روی آن قرار می گیرد داشته باشد. برگشت پذیزی بالا و مقاومت بهتر فرش فریز باعث می شود این فرش را در فضاهایی مانند راهرو ، آشپزخانه ، راه پله ، اتاق کودک و ... استفاده کنند.

از طرفی باید گفت گلیم ظاهر جذاب تر و زیبا تری دارد. گلیم به دلیل براقیت بالاتری که در ظاهر خود دارد زیبایی بیش تری نسبت به فرش فریز دارد. اما از طرفی در فرش فریز از طرح های مدرنی استفاده می شود که ممکن است جلوه بهتری نسبت به گلیم ها داشته باشند.

خرید فرش فریز و گلیم ماشینی کاشان

برای خرید انواع فرش فریز و گلیم فرش فروشگاه قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم . برای خرید فرش ماشینی کاشان در شانه ها و تراکم های مختلف مانند فرش 1500 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 700 شانه و ... با بهترین کیفیت به سایت قالی کاشان (www.ghaliekashan.com ) مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش فریز , گلیم , انواع فرش , فرش فانتزی و مدرن , خرید فرش , قیمت فرش , طرح فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد