فرش طرح افشان کاشان و ویژگی های آن
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش طرح افشان کاشان خرید فرش افشان قالی کشاان انواع طرح افشان

فرش طرح افشان کاشان از سنتی ترین و دیرینه ترین فرش های کاشان محسوب می شود . طرح افشان طرحی بسیار خاص و اصیل است که در دسته طرح های کلاسیک قرار می گیرد . این طرح از فرش های طرح ترنج الهام گرفته شده است . در قالی های دستباف طرح ترنج طرحی پر استفاده و مرسوم محسوب می شود . در طرح افشان نقش ترنج از میانه فرش حذف شده و ظاهری جدید و متفاوت شکل گرفته است . طرح های افشان کاشان انواع بسیار مختلفی داشته و در طرح و رنگ های مختلفی بافته می شوند . در فرش های ماشینی کاشان نیز به دلیل پرطرفدار بودن طرح افشان انواع مختلفی از آن شکل گرفته است . در ادامه ویژگی های طرح پرفروش و پرطرفدار افشان را مورد بررسی قرار می دهیم .

ویژگی های طرح افشان 

در طرح افشان همان گونه که گفته شد از ترنج در میانه فرش استفاده نشده است . از این رو این فرش ظاهری خاص و متفاوت با سایر فرش های سنتی دارد . حذف ترنج در این فرش سبب شده برای استفاده در فضا های کوچک بسیار مناسب باشد . زیرا فضای اطراف فرش به دلیل ظاهر ساده و یکنواخت فرش بزرگ تر به نظر می رسد . ویژگی دیگر فرش های طرح افشان عدم قرینگی در نقش های آن است . هر قسمت از طرح فرش افشان نقوش خاص خود را دارد . یکی از دلایل زیبایی بی نظیر این طرح همین مورد است . 

همان گونه که گفته شد طرح افشان از طرح های ترنج دار الهام گرفته شده است . در طرح افشان انسجام و یکپارچگی خاصی بین نقوش دیده می شود . طرح افشان از عناصر گیاهی تشکیل شده و بیش تر قسمت های آن را شاخ و برگ هایی شکل داده که به گل هایی طبیعی یا فانتزی همراه شده اند . افشان در لغت به معنی پراکنده و اشفته است . در این طرح نیز گل ها و شاخ وبرگ های زیبا در سراسر فرش پراکنده شده اند . فرش های طرح افشان انواع مختلفی دارند . اما بیش تر آن ها از نقوش اصیل ختایی و اسلیمی شکل گرفته اند . انواع جدیدی از طرح های افشان نیز با گذشت زمان روانه بازار شده است . این طرح ها تلفیقی از نقش های افشان با نقش های دیگر مانند نقوش خشتی هستند . در برخی طرح های افشان از نقش ترنج نیز استفاده شده است .

انواع فرش طرح افشان ماشینی کاشان

فرش طرح افشان ماشینی کاشان به دلیل فروش بالا در شانه و تراکم های مختلفی مانند فرش 500 شانه ، فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه بافته می شود . هم چنین ابعاد مختلف مانند فرش 9 متری و فرش 4 متری از طرح افشان بافته شده است . یکی از ویژگی های طرح افشان پر نقش و نگار بودن آن است از این رو بیش تر در شانه و تراکم های بالا مانند فرش 1500 شانه تراکم 4500 باقته می شود . فرش طرح افشان انواع مختلفی داشته و از همین رو برای استفاده در انواع دکوراسیون مناسب هستند . فرش های طرح افشان طرحی سنتی داشته و در فرش های تراکم بالا و ریز بافت مانند فرش 1500 شانه زیبایی خیره کننده ای دارند . فرش های افشان دستباف نما بیش تر طرح های افشان و اسلیمی دارند .

طرح های افشان معروف ایرانی عبارتند از : طرح افشان اسلیمی ، طرح افشان ترنج دار ، طرح افشان ختایی ، طرح افشان بندی ، طرح افشان حیوانات ، طرح افشان شاه عباسی و طرح افشان سلطنتی 

خرید فرش طرح افشان کاشان

برای خرید فرش طرح افشان ماشینی کاشان بهترین گزینه فروشگاه قالی کاشان است . این فروشگاه اینترنتی انواع مختلفی از طرح های افشان را با شانه و تراکم های مختلف مانند فرش افشان 500 شانه تا فرش افشان 1500 شانه با ابعاد مختلف مثل فرش 6 متری ، فرش 9 متری و فرش 12 متری را به نمایش گداشته است . در این فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های مدرن و فانتزی ، فرش های آشپزخانه ، فرش های وینتیج ، فرش های کلاریس و فرش های کودک قابل مشاهده و خرید است . فروش فرش به قیمت کارخانه سبب کاهش بسیار زیاد قیمت محصولات قالی کاشان شده است . از این رو برای خرید فرش ارزان قیمت و با کیفیت پیشنهاد می کینم به سایت قالی کاشان ( WWWGHALIEKASHAN.COM )  مراجعه کنید .

 





:: برچسب‌ها: فرش طرح افشان کاشان , فرش کاشان , قالی کاشان , خرید فرش طرح افشان کاشان , انواع طرح افشان , فرش افشان چیست ؟ , قیمت فرش افشان ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: