نوشته شده توسط : الهام مهرجو

یکی از مسائل مهم فرش ماشینی که بر قیمت آن نیز تاثیر مستقیم می گذارد ، شانه فرش ماشینی است. در کنار ویژگی های فرش ماشینی باید بدانید ، شانه فرش نیز از عوامل تاثیرگذار است . شما هم بارها و بارها در کنار نام یک فرش ماشینی تعداد شانه آن را هم شنیده اید اما شاید شما هم مانند خیلی ار مردم شانه فرش ماشینی را فقط در حد یک عدد در ذهن خود داشته باشید و از چگونگی محاسبه آن و این که  در زمان تولید فر ش ماشینی شانه فرش ماشینی را میتوانند کم کنند نمی دانید. در این مقاله می خواهیم به شما روشی ساده و بسیار کاربردی را به  شما آموزش دهیم تا در زمان خرید فرش ماشینی مانند یک متخصص فرش ماشینی خرید کنید.

تعریف شانه فرش ماشینی


در تعریف تخصصی که در کتابهای رسمی و آموزشی فرش ماشینی آمده است از شانه فرش به عنوان ” تراکم عرضی ” فرش ماشینی یاد شده است. در توضیح این اصطلاح تخصصی برای روشن شدن و ساده شدن مطلب باید بگوییم که به تعداد نخهای خاب و یا همان گره های موجود در یک متر عرض فرش ماشینی، شانه فرش گفته می شود. اینکه به تراکم عرضی فرش، شانه اطلاق می شود به این دلیل است که در فرش ماشینی برای اعلام تراکم عرضی، تعداد دنده های شانه را در یک متر عرض فرش اعلام می کنند.

چگونه شانه فرش ماشینی را تشخیص دهیم؟


برای تشخیص شانه فرش ماشینی ما ساده ترین روش را برای شما در اینجا توضیح می هیم تا به راحتی بتوانید همیشه و هرجا هر فرشی را می بینید در عرض کمتر از 1دقیقه شانه آن را تشخیص دهید. برای انجام این کار کافی است شما یک خط کش یا متر داشته باشید که بتوانید نهایتا تا 10 سانتی متر را با آن مشخص کنید. وقتی می گوییم یک فرش 1000 شانه است یعنی در یک متر عرض فرش 1000 گره وجود دارد. پس با یک محاسبه ریاضی ساده می توانیم نتیجه بگیریم که در 10 سانتیمتر عرض فرش باید 100 گره و در 5 سانتی متر عرض فرش 50 گره و در 2.5 سانتی متر عرض فرش باید 25 گره وجود داشته باشد. پس شما به راحتی می توانید با یک خط کش و یا یک متر 10 یا 5 سانتی متر پشت فرش را در عرض اندازه بگیرید و شانه فرش را به دست آورید.

با توجه به این مطلب می توانیم به راحتی دریابیم که در یک متر عرض فرش 440 شانه تنها 440 گره، در یک متر فرش 500 شانه تنها 500 گره ، در یک متر عرض فرش 1200 شانه 1200 گره و در یک متر فرش 1500 شانه نیز 1500 گره وجود دارد. بنابراین برای محاسبه تعداد گره های هر یک از این فرش ها در 10 سانتی متر، عدد شانه را تقسیم بر 10 نموده و برای محاسبه تعداد گره های موجود در 5 سانتی متر عرض فرش، تعداد شانه را تقسیم بر 20 میکنیم تا به درستی یا نادرستی شانه درج شده روی فرش پی ببریم.

اما یک نکته! اگر دقت کرده باشید در موارد بالا من نامی از فرش 700 شانه نیاوردم. علت آن این است فرش 700 شانه از ابتدای ورودش به بازار فرش ماشینی دچار تغییر و تحولاتی بوده و به اصطلاح ارتقا یافته است. بنابراین بدون اینکه بخواهیم در اینجا توضیحات گنگ به شما بدهیم به شما عرض می کنیم که برای فرش های 700 شانه ای که با تراکم 2550 به فروش می رسند، باید توجه داشته باشید که در حقیقت شانه این گونه فرش ها 850 است. به عبارت دیگر در یک متر عرض فرش 700 شانه تراکم 2550 واقعی باید 850 گره وجود داشته باشد و در 10 سانتی متر آن 85 گره. علت این امر را در مقاله مربوط به ” تراکم فرش ماشینی ” به صورت مفصل و روشن توضیح خواهیم داد

برای محاسبه شانه فرش ماشینی به این نکات نوجه نمایید

توجه داشته باشید که هیچگاه برای محاسبه تعداد گره ها و شانه فرش زیر 2.5 سانت را در نظر نگیرید اما پیشنهاد ما این است که حداقل 5 سانتی متر را شمارش کنید. این امر به دلیل این است که ممکن است به دلیل خطای چشم یک گره شمارش نشود. اگر شما مثلا 1 سانتی متر فرش 1000 شانه را شمارش کنید و یک گره از چشم شما پنهان بماند، با خطای 10 درصدی مواجه می شوید در حالیکه اگر در 5 سانتی متر شمارش کنید مقدار درصد خطا و احتمال آن کاهش می یابد.


:: برچسب‌ها: شانه فرش ماشینی , ویژگی های فرش با کیفیت , نحوه محاسبه شانه فرش ماشینی , فرش ماشینی کاشان , قای کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش طرح 700 شانه، در حقیقت فرش 700 شانه نیست. فرش های طرح 700 شانه، با شانه 500 و تراکم 1800 تا نهایتا 2400 بافته می شوند. شاید همین الان به این فکر افتاده اید که با این توضیح، فرش طرح 700 شانه کاشان، همان فرش 500 شانه است. بله درست است. اما فراموش نکنید که اگر چه فرش طرح 700 شانه با همان دستگاه های تولید فرش شانه 500 بافته می شود، اما تکنولوژی ماشین های بافت فرش طرح 700 شانه، بالاتر است، به طوری که می توانند فرش ها را با تراکم بیشتری نسبت به فرش 500 شانه ببافند. تراکم رایج برای تولید فرش 500 شانه به صورت عادی 1400 تا 1500 است در حالیکه فرشهای طرح 700 شانه با تراکم 1800 تا 2400 بافته می شوند.

چرا فرش طرح 700 شانه کاشان بخرم؟

در بافت و تولید فرش های طرح 700 شانه کاشان، به طور معمول از همان طرح و نقشه های فرش 700 شانه استفاده می شود. این که فرش های طرح 700 شانه، دارای قابلیت بافت با تراکم طولی بیشتری است، تولیدکنندگان را قادر میسازد که طرح های پرطرفدار فرش 700 شانه را با تراکم پایین تر و البته قیمت ارزانتر و به شکل طرح 700 شانه تولید کرده و به خریداران فرش کاشان عرضه کنند. 

فرش های طرح 700 شانه از فرش های 700 شانه ارزان تر هستند، بنابراین اگر فرش 700 شانه ای را پسندیده اید، ولی نمی خواهید هزینه زیادی برای خریداری فرش خود بپردازید، می توانید به سراغ فرش طرح 700 شانه بروید.  مقرون به صرفه بودن را می توان یکی از دلایل اصلی خرید فرش طرح 700 شانه دانست.

آیا فرش طرح 700 شانه همیشه از فرش 700 شانه ارزان تر است؟

قیمت تمام شده فرش ماشینی به عوامل و فاکتورهای زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل تعیین کننده قیمت، جنس نخ خاب فرش ماشینی است. جنس نخ خاب علاوه بر این که بر روی قیمت فرش ماشینی بسیار موثر است، بر روی نرمی و لطافت و ماندگاری فرش هم تاثیر زیادی دارد.

فرش های 700 شانه چنانچه توسط نخ هایی با کیفیت پایین بافته شوند، ممکن است از فرش های طرح 700 شانه ای که با نخ صددرصد آکرلیک بافته می شود، ارزان تر باشند. و البته ماندگاری کمتری هم داشته باشند. اگر به دنبال یک فرش خوب و باکیفیت هستید که برای آن هزینه کمتری هم پرداخت کنید، می توانید برای خرید اینترنتی فرش از طریق شماره های درج شده در بالا و پایین این صفحه، با همکاران ما تماس بگیرید.

هنگام خرید مراقب سودجویان باشید

برخی از سودجویان، فرش طرح 700 شانه کاشان را به عنوان فرش 700 شانه به خریداران معرفی می کنند و ادعا می کنند که فرش 700 شانه را ارزان تر از همه جا، حتی ارزان تر از مجموعه قالی کاشان ! به فروش می رسانند. این ادعا البته درست نیست. زیرا فرشی را که آنها به شما می فروشند، در مجموعه قالی کاشان می توانید بسیار ارزان تر خریداری کنید. 

 


:: برچسب‌ها: فرش طرح 700 شانه ، خرید فرش ماشینی ارزان ، فرش ماشینی باکیفیت ، فرش ماشینی کاشان ، قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش های گرد و بیضی از فرش های پرطرفدار در بین محصولات کاشان هستند.  بسیاری از مشتری های باسلیقه فرش کاشان ، علاقه دارند که مبلمان منزل خود را به صورت گرد بچینند. علاوه بر اینکه برخی از مبلمان ها اساسا برای گرد چیده شدن طراحی شده اند.

اگر از این دسته افراد هستید، پیشنهاد مجموعه قالی کاشان این است که از فرش های گرد و بیضی برای پهن کردن در وسط مبلمان خود استفاده کنید. مطمئن باشید از این که فرش گرد و بیضی چه جذابیتی به مبلمان و دکوراسیون شما می بخشد، متعجب خواهید شد.

فرش گرد و بیضی، فضاهای با ابعاد غیراستاندارد را می پوشاند

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که فضایی در خانه داشته باشید که با هیچ یک از ابعاد استاندارد فرش پوشانده نشود. در این موارد، اگر فرش مستطیلی بیندازید که قسمتی از فضا را پوشانده و قسمتی خالی بماند، نمای زیبایی به فضای شما نمی دهد.

البته اگر از جمله کسانی هستید که می خواهید به اصطلاح گوش تا گوش خانه را فرش کنید، می توانید فرش با ابعاد دلخواه خود را به مجموعه قالی کاشان سفارش دهید. مشاوره در جهت انتخاب مناسب ترین فرش برای فضای شما و تهیه سفارشی فرش مورد نظرتان در کمترین زمان ممکن از ویژگی های خرید فرش با اندازه سفارشی از مجموعه قالی کاشان است.

یک راه دیگر برای کسانی که با سیستم کمتر سنتی زندگی می کنند، برای پوشاندن فضاهایی با ابعاد غیراستاندارد، همان طور که گفتیم، استفاده از فرش گرد و بیضی است. تفاوت فاصله دیوارها از طرفین فرش، در فضاهایی که از فرش گرد و بیضی استفاده می کنند، چندان به چشم نمی آید. همین ویژگی، این فرش ها را برای فضاهای با ابعاد غیراستاندارد، مناسب تر می کند.

این ویژگی مثبت در فضاهایی که به شکل مستطیل یا مربع نیستند، بیشتر به چشم می آید. هرچند شما در این موارد هم می توانید با سفارش فرش یکپارچه از مجموعه قالی کاشان، کل فضا را به صورت گوش تا گوش فرش کنید، اما فرش گرد و بیضی هم انتخاب مناسبی برای چنین فضاهایی است.

توجه داشته باشید که در هر دو مورد، این که شما کدام راهکار را انتخاب کنید، بستگی به سبک زندگی و سلیقه شما دارد و هیچ کدام از راهکارها (فرش سفارشی یا فرش گرد) نسبت به دیگری برتری ندارد.

فرش گرد و بیضی، متفاوت و به روز

حتما با ما هم عقیده هستید که فرش گرد و بیضی، نسبت به شکل مستطیلی فرش، به روز تر است. بنابراین، این فرش های زیبا، چه فضای خانه شما شرایط خاصی داشته باشد، یا خیر، خانه شما را شیک و امروزی می کند.

حتی اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمام خانه را فرش کردن، مناسب سبک زندگی شما است، باز هم می توانید از فرش های گرد و بیضی استفاده کنید. کافی است کف اتاق مورد نظر خود را موکت کنید و در وسط آن یک فرش گرد زیبا و چشم نواز پهن کنید.

پیش از خرید فرش گرد و بیضی به نکات زیر توجه نمایید


مسئله ای که باید در نظر گرفت، این است که برای تمامی طرح های فرش ماشینی کاشان، فرش گرد و بیضی وجود ندارد. اما جای نگرانی نیست. اگر فرشی مستطیلی شکلی را برای فضای خانه خود انتخاب کرده اید و حالا می خواهید یک فرش گرد هماهنگ با آن سفارش دهید، با مجموعه قالی کاشان در میان بگذارید.

این مجموعه، فرش سفارشی شما را در صورت نیاز طراحی می کند و می بافد. اگر کمی خوش شانس باشید، این طرح پیش از این توسط دیگر مشتری های وفادار قالی کاشان سفارش داده شده و طراحی آن موجود است که این امر می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

هم اکنون فرش مورد نظر خود را به ما سفارش دهید تا ما دست به کار شویم. مجموعه قالی کاشان آرزو دارد بهترین خاطره را از خرید اینترنتی فرش برای شما خریدار محترم و مشکل پسند بسازد.

 


:: برچسب‌ها: فرش گرد , فرش بیضی , فرش خاص , فرش ماشینی باکیفیت , فرش ماشینی کاشان , فرش متفوات , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 ارديبهشت 1399 | نظرات ()