نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش های مدرن و فانتزی را شاید بتوان خاص ترین نوع فرش ماشینی دانست. اگر در انتخاب فرش مدرن در مقابل فرش های سنتی تردید دارید، در این مطلب با ما همراه شوید تا با هم چرخی در فضای پر از رنگ و زیبای فرش مدرن و فانتزی بزنیم. درباره این که این نوع فرش چه ویژگی هایی دارد و در چه فضاهایی مناسب است. شاید بتوانیم در تصمیم گیری نهایی به شما کمک کنیم.

فرش مدرن و فانتزی مناسب فضاهای مدرن

اولین ویژگی در انتخاب فرش مدرن این است که این نوع فرش همانطور که از اسمش بر می آید، مناسب فضاهایی با دکوراسیون مدرن است.

اگر عناصر دکوراسیون شما دارای رنگ های محدود و انتخاب شده هستند، فرش مدرن و فانتزی که با رنگ عناصر محیطی شما هماهنگ باشد، می تواند انتخاب مناسبی برای فضای مورد نظر شما باشد.

کاربرد دیگر فرش مدرن در فضاهای کاری است. در این گونه فضاها معمولا عناصر فضا کاملا مدرن است. میزها، کامپیوترها، مبلمان اداری و دیگر عناصر که هماهنگی بهتری با فرش مدرن دارند تا با فرش سنتی. علاوه براین که به دلایل دیگری هم فرش مدرن برای فضاهای کاری مناسب است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

فرش مدرن و فانتزی، انتخابی مقرون به صرفه

در بیشتر فرش های مدرن، طرح های فرش برخلاف فرش های سنتی داری نقوش ریزی نیستند. این ویژگی باعث می شود که در بافت فرش مدرن، نیازی به استفاده از تراکم بالا و تکنولوژی های جدید فرش ماشینی نباشد.

اگر به دنبال فرش ارزان مثلا در اتاق خواب خود یا در محل کارتان هستید، فرشی که با صرف هزینه اندک، فضای شما را زیبا و به روز کند، فرش مدرن و فانتزی انتخاب مناسبی برای شما است.

جنس نخ بدون پرز و حساسیت در فرش مدرن

یکی دیگر از ویژگی هایی که برای برخی از خریداران بسیار مهم است، جنس نخ خاب فرش است. در فرش های مدرن کاشان، نخ خاب معمولا از جنس پلی اوژن یا پلی پروپیلن است. ویژگی بارز این جنس های نخ، بدون پرز و بدون حساسیت بودن آن ها است.

البته در نخ های آکرلیک هیت ست شده هم تلاش شده است که پرزدهی فرش کاهش پیدا کند. اما این فرش ها کم و بیش در ماه های اول استفاده پرز می دهند. این درحالی است که فرش های با جنس نخ خاب پلی پروپیلن و پلی اوژن از همان ابتدا بدون پرز هستند و برای افراد حساس مناسب ترند.

پیش از خرید فرش مدرن و فانتزی کاشان به این نکته توجه نمایید

در بالا به این نکته اشاره کردیم که نخ خاب مورد استفاده در فرش های مدرن، بدون پرز و حساسیت است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که دوام و کیفیت نخ آکرلیک هیت ست شده، نسبت به نخ های پلی اوژن و پلی پروپیلن بیشتر است. با خرید از مجموعه قالی کاشان ، به شما این اطمینان را می دهیم که فرش خریداری شده شما بالاترین کیفیت را دارا خواهد بود . 

اگر با در نظر گرفتن تمامی ویژگی های ذکر شده، فرش مدرن انتخاب نهایی شما است، همین الان از گالری فرش مدرن و فانتزی  قالی کاشان ، یک فرش را انتخاب کنید تا مجموعه قالی کاشان در کمترین زمان ممکن، آن را درب منزل به شما تحویل دهد.



:: برچسب‌ها: فرش مدرن , فرش خاص , فرش فانتزی , فرش زیبا , فرش ماشینی کاشان , فرش باکیفینوقالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو
 

فرش ماشینی 1000 شانه کاشان به فرشی گفته می شود که در هر یک متر در راستای عرض فرش 1000 گره داشته باشد. یا به عبارتی در هر 10 سانتی متر از عرض فرش 100 گره موجود باشد. و شما در هنگام خرید فرش 1000 شانه کاشان به راحتی با قرار دادن یک خط کش ساده در پشت فرش و شمارش تعداد گره های فرش در 10 سانتی متر از آن می توانید متوجه شوید که آیا فرش شما واقعا 1000 شانه است یا نه!

تراکم استاندارد چنین فرشی سه برابر عدد شانه آن یعنی 3000 می باشد. البته این عدد به این معنا نیست که باید در یک متر از طول فرش 3000 گره وجود داشته باشد! چون عدد تراکم نشان دهنده تعداد پود به کار رفته در بافت هر یک متر از طول فرش است و از آنجا که برای بافت هر یک رج از فرش ماشینی 3 پود (پود زیر، پود میانه و پود رو) استفاده می شود، اگر در یک متر از طول فرش 1000 گره وجود داشته باشد یعنی 3000 ردیف پود در بافت آن استفاده شده است.

مزایای فرش ماشینی 1000 شانه کاشان

– قیمت مناسب:

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فرش 1000 شانه از لحاظ قیمت در مقایسه با سایر فرش ها در رده متوسط به حساب می آید. قیمت این فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه و 700 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش های 1200 و 1500 شانه قیمت به مراتب پایین تری دارد! با اینحال فرش 1000 شانه جزو دسته فرش های ماشینی فاخر به حساب می آید.

– زیبایی و ظرافت چشم نواز:

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که فرش 1000 شانه در هر 10 سانتیمتر از طول یا عرض خود 100 گره دارد، پس در مقایسه با فرش 700 شانه کاشان (که در همین مقیاس تنها 70 گره دارد) ، از زیبایی و ظرافت بیشتری برخوردار است تا جایی که اگر دو فرش 700 و 1000 شانه را در کنار هم قرار دهید به وضوح شاهد تفاوت این دو فرش از نظر ظرافت نقش و نگار و زیبایی خواهید بود!

– نرمی و لطافت خوب:

با دقت در ویژگی های فرش 1000 شانه و مقایسه آن با فرش های با تراکم پایین تر و بالاتر از آن متوجه می شوید که از لحاظ ارتفاع خاب هم فرش 1000 شانه، مقدار میانه را به خود اختصاص داده! به این معنا که در حالی که ارتفاع خاب این نوع فرش از فرش های 500 و 700 شانه کمتر است اما باز هم ارتفاع خاب این فرش، از فرش های 1200 و 1500 شانه بیشتر است.

به همین دلیل با اینکه نرمی و لطافت فرش های 1000 شانه کاشان به اندازه نرمی و لطافت فرش های 500 و 700 شانه نیست اما از فرش های با شانه و تراکم بالاتر از خود نرمی و لطافت بیشتری دارد. در حقیقت در طراحی فرش ماشینی 1000 شانه سعی شده ضمن اولویت دادن به زیبایی و ظرافت فرش ماشینی، نرمی و لطافت فرش نیز در حد امکان حفظ شود.

– بازگشت پذیری بیشتر:

 

اگر در چیدمان منزل شما پایه مبل یا میز روی فرش قرار داده می شود، اگر “برگشت پذیری فرش” کم باشد بعد از مدتی چیدمان را عوض می کنید جای پایه های میز و مبل روی فرش باقی می ماند! اما اگر بازگشت پذیری فرش خوب باشد پرزهای فرش پس از برداشته شدن فشار به راحتی به حالت اولیه خود بر می گردند و دیگر اثری از جای پایه مبل و میز و … نخواهد ماند.

چون در بافت فرش 1000 شانه از الیاف نازکتری نسبت به فرش های 500 و 700 شانه استفاده می شود، بازگشت پذیری این نوع فرش از فرش هاب با تراکم پایین تر از خود کمتر است، اما کارشناسان صنعت فرش برای اینکه این ضعف تا حد زیادی برطرف شود ارتفاع خاب پرز های فرش را کاهش داده اند و با اینکار تا حد خوبی ویژگی برگشت پذیری فرش 1000 شانه حفظ شده است. و این فرش در مقایسه با سایر فرش های ماشینی (بالاخص فرشهای با تراکم بالاتر) از بازگشت پذیری نسبتا خوبی برخوردار است.

نکته ای که در زمان خرید فرش 1000 شانه به شما توصیه می کنیم این است که اگر فرش را برای مکان های عمومی و پر رفت و آمد مانند حسینیه و ... می خواهید ، توصیه قالی کاشان خرید فرش با شانه پایین تر یعنی فرش 700 شانه یا 500 شانه کاشان است.

 

 

 


:: برچسب‌ها: فرش 1000 شانه ف فرش دست بافت نما ، فرش زیبا و راحت ، فرش کاشان ، فرش باکیفیت ، قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

چرا فرش 1500 شانه کاشان را خریداری کنم؟

ریزبافتی و زیبایی فرش 1500 شانه کاشان، هر خریداری را شیفته خود می کند. تراکم بالای این فرش های زیبا، آن ها را شبیه به تابلوهای نقاشی که البته با نخ بافته شده اند، کرده است. این ویژگی فوق العاده و شگفت انگیز فرش ماشینی 1500 شانه کاشان، تولیدکنندگان را ترغیب کرده است که طرح های زیبا و ماندگار فرش دستباف ایرانی را بر روی فرش های 1500 شانه ببافند. این را از ما بپذیرید که فرش 1500 شانه از نظر ظرافت و زیبایی، رقیب سرسختی برای فرش های دستباف هستند.

اگر طرفدار پر و پا قرص نقش و نگار های ریزبافت فرش هستید و دوست دارید دنیای رنگین فرش زیر پای خود را واقعی تر و جذاب تر کنید، سراغ فرش 1500 شانه کاشان را از مجموعه قالی کاشان بگیرید. اما پیش از آن بیایید با هم نگاهی به ویژگی های فرش 1500 شانه کاشان بیندازیم. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که انتخاب بهتری در خرید فرش خود داشته باشید.

فرش 1500 شانه، جدیدترین تکنولوژی بافت فرش ماشینی

فرش 1500 شانه کاشان، پیش از ورود فرش 1600 شانه، جدیدترین تکنولوژی تولید فرش ماشینی در جهان بود. البته شما خریدار مشکل پسند، با خرید فرش 1500 شانه می توانید مطمئن باشید که فرش ماشینی زیبا و ریز بافتی خریداری کرده اید. تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان فرش ماشینی اقدام به تولید فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه می کنند. تولیدکنندگانی که کیفیت فرش تولیدی آن ها زبانزد خاص و عام است.

اما آیا با تمام این توضیحات، فرش 1500 شانه بهترین انتخاب برای شما است؟ این مسئله بستگی مستقیم به انتظارات شما از فرش ماشینی که خریده اید، دارد. پس تا انتهای این مقاله را بخوانید تا با دانش کامل، فرش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

فرش 1500 شانه چه ویژگی هایی دارد؟

فرش 1500 شانه دارای تراکم 4500 است. برای این که بدانید شانه و تراکم چه تفاوتی با هم دارند و چگونه باید شانه و تراکم یک فرش را تشخیص داد، مقاله راهنمای جامع خرید فرش ماشینی را در آکادمی فرش مجموعه قالی کاشان مطالعه نمایید تا فرش 1500 شانه واقعی را از فروشنده تحویل بگیرید.

نخ خاب فرش 1500 شانه، به دلیل تراکم بالایی که دارد، باید حتی المقدور نازک باشد، بنابراین از جنس نخ نازک و لطیف برای بافت فرش 1500 شانه استفاده می شود. فرش 1500 شانه تولید یک شرکت معتبر، دارای نخ خاب با کیفیت ممتاز و درجه یک است که آن را به یک فرش خوب و باکیفیت و ماندگار تبدیل می کند.

نخ تار و نخ پود در فرش 1500 شانه از جنس پنبه است که باعث می شود، فرش انعطاف پذیری خوبی داشته باشد. به این مفهوم که اگر فرش را تا بزنید، این فرش به راحتی پس از باز شدن، شکل و ظاهر اولیه خود را به دست می آورد و به اصطلاح شکسته نمی شود. برای آن که بدانید نخ تار و نخ پود در فرش ماشینی چه نقشی دارند، مقاله آموزشی ما را در آکادمی فرش مطالعه نمایید.

به دلیل ویژگی های ممتاز که گفته شد، فرش 1500 شانه کاشان، دارای بیشترین قیمت فرش ماشینی در بین فرش های با تراکم مختلف است. می توانید این فرش های زیبا را از مجموعه قالی کاشان، با کمترین قیمت و بدون واسطه از کارخانه تهیه کنید.

پیش از خرید فرش 1500 شانه، به این نکات توجه نمایید

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، نخ خاب فرش 1500 شانه، از لطیف ترین و نازک ترین جنس نخ خاب در بافت فرش ماشینی است. همین ویژگی باعث می شود که ارتفاع نخ خاب در این نوع فرش، کمتر از دیگر فرش ها با تراکم پایین تر در نظر گرفته شود. دلیل این کار این است که نخ های نازک، اگر با ارتفاع زیاد در نظر گرفته شوند، چون ایستایی نخ های کلفت تر را ندارند، در هم می روند و طرح فرش را به زیبایی نشان نمی دهند.

بنابراین در هنگام خرید فرش 1500 شانه، باید این نکته را در نظر بگیرید که این فرش مثلا به اندازه فرش های 700 شانه، برای نشستن یا دراز کشیدن، نرم نیستند. البته این بستگی مستقیم به سبک زندگی شما دارد که آیا با فرش 1500 شانه در منزل خود راحت هستید یا خیر.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، این است که پیش از مشاهده گالری فرش های 1500 شانه مجموعه قالی کاشان، به بودجه ای که برای خرید فرش در نظر گرفته اید، توجه کنید. بسیاری از خریداران، پس از مشاهده فرش های 1500 شانه بسیار مجذوب می شوند و دیگر نمی توانند بین فرش های با شانه پایین تر، فرش مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس با آگاهی از این که قیمت فرش 1500 شانه تقریبا یک و نیم تا دو برابر فرش 1200 شانه است، اگر نمی خواهید به این اندازه برای فرش خانه هزینه کنید، به سراغ انتخاب فرش 1500 شانه نروید.

اگر با در نظر گرفتن تمام این نکات، قصد دارید فضای اطراف خود را با زیبا ترین و چشم نواز ترین نوع فرش ماشینی موجود در بازار تزیین کنید، همین الان دست به کار شوید و با سفارش دادن یک فرش 1500 شانه منحصر به فرد از مجموعه قالی کاشان، این فرش زیبا را که مستقیم از درب کارخانه و بدون واسطه برای شما ارسال می شود، در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

 


:: برچسب‌ها: فرش ریز بافت ، فرش زیبا ، فرش ماشینی ، فرش 1500 شانه ، فرش کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()