نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش کلاریس کاشان

فرش کلاریس، نسل جدید فرش ماشینی 

فرش کلاریس کاشان ، جدیدترین تکنولوژی فرش ماشینی است که به تازگی راه خود را به بازار فرش ماشینی کاشان باز کرده است. تنوع طرح و نقش، تراکم بالای رنگ های زیبا، شباهت زیاد به فرش های دستباف و قابلیت بالای سفارشی کردن طرح فرش، از ویژگی های منحصر به فرد فرش کلاریس است. با ورود به دنیای فرش کلاریس تجربه متفاوت و جذابی از فرش ماشینی را پیش رو خواهید داشت.
افزایش ظرفیت تولید فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف، باعث کاهش قیمت می شود و افراد بیشتری را قادر می سازد که خانه خود را با طرح ها و نقش های زیبا و منحصر به فرد فرش تزیین کنند. به علاوه اینکه صنعت فرش ماشینی روز به روز در حال تنوع و تکامل است. این ویژگی باعث می شود با دایره انتخاب وسیعی رو به رو باشیم و در نتیجه با هر مدل چیدمان و دکوراسیون منزل، تعداد قابل توجهی قالی وجود داشته باشد تا ما هر کدام را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنیم.
در میان این تنوع طرح و نقش، فرش کلاریس، با خصوصیات منحصر به فرد خود، دنیایی از تنوع و جذابیت را مقابل دیدگان خریداران فرش ماشینی کاشان نمایان می کند و به عنوان رقیبی سفت و سخت در مقابل فرش های دستباف قد علم می کند. فرش ماشینی کلاریس، فرشی مختص نسل امروز برای سلایق درجه یک و ناب است. کلاریس از نظر لغوی به معنای خلاق، باصلاحیت و مدرن است و به لحاظ کاربرد در صنعت فرش ماشینی نیز دارای خلاقیت در نسل جدید فرش بوده است. 

فرش کلاریس کاشان: تکنولوژی چاپ تصویر بر روی فرش 

مهم ترین ویژگی فرش کلاریس نسبت به فرش های دیگر، تکنیک تولید آن است. در روش های بافت غیر کلاریس، فرش با نخ ها و الیافی که از قبل رنگ شده اند، بافت می شود. در هنگام بافت، متناسب با طرح و نقشه فرش ماشینی، نخ ها با رنگ های مختلف وارد فرآیند بافت می شوند. ولی در روش بافت کلاریس اینگونه نیست.
در فرش کلاریس، فرش از ابتدا بدون رنگ و سفید بافت و کامل می گردد و بعد از آن، طرح و نقشه روی فرش بدون رنگ، چاپ می شود. مثالی که می توان در مورد فرش کلاریس به کار برد، پرینتر های رنگی کاغذ است. در هنگام پرینت یک تصویر رنگی، دستگاه پرینتر با توجه به روش چاپ خود، تصویر را با همان طیف رنگی روی کاغذ سفید چاپ می کند.
در دستگاه فرش ماشینی کلاریس نیز همینگونه است. هر تصویری از نقشه فرش دستباف گرفته تا تصویر خود شما با استفاده از تکنولوژی فرش کلاریس قابل چاپ بر روی فرش ماشینی است.
فرش کلاریس ، یک فرش 700 شانه با تراکم 2550 است که همین میزان شانه پایین، در ضخامت بالای فرش نقش مهمی دارد و می توان این موضوع را در نظر گرفت که قابلیت پا خور بودن را دارد. در نتیجه می توان در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز پهن کرد. فرش کلاریس ویژگی هایی دارد که می تواند متناسب با آن ویژگی ها، یکی از بهترین اولویت های شما در خرید فرش کاشان باشد . البته فرش کلاریس 1200 شانه نیز روانه بازار شده است که زیبایی بی نظیری به دلیل بافت ریز و ظریف به نمایش می گذارد . 



:: برچسب‌ها: فرش کلاریس , فرش ماشینی مدرن , فرش جدید , فرش خاص , فرش زیبا , خرید فرش کلاریس , ویژگی های فرش کلاریس , قالی کاشان , فرش کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 فرش 1000 شانه طرح یاشار زمینه سرمه ای کاشان

فرش های ماشینی کاشان دارای تنوع بسیار بالا در طرح های بافته شده هستند . در میان طرح های فرش ، فرش طرح افشان کاشان یکی از پرطرفدارترین طرح های مجموعه قالی کاشان است. این طرح فرش بسیار زیبا، دارای این ویژگی منحصر به فرد است که ترنج وسط فرش از آن حذف شده است. در این مقاله، شما را با ویژگی هایی که فرش طرح افشان را پرطرفدار کرده است، آشنا خواهیم کرد.

فرش طرح افشان، به روز و همه پسند 

یکی از ویژگی های بسیار جالب توجه فرش افشان این است که با وجود اصالت این طرح فرش، باز هم مورد توجه و به روز است. حذف ترنج وسط، طرح افشان را از نظر ظاهری تا حدی به فرش های مدرن نزدیک کرده است. علاوه بر این که گلهای سنتی و اصیل فرش کاشان همچنان در این طرح فرش خودنمایی می کنند.
با این توضیحات، فرش طرح افشان کاشان، هم مورد توجه خریدارانی قرار می گیرد که به طرح های سنتی فرش علاقه دارند و هم مورد پسند کسانی است که تمایل دارند تا حدی به سمت دکوراسیون مدرن حرکت کنند. این ویژگی مخصوصا فرش طرح افشان را مناسب خانه هایی می کند که از عناصر سنتی و مدرن به طور همزمان بهره برده اند.

فرش طرح افشان، خانه را بزرگتر نشان می دهد 

به دلیل حذف ترنج وسط از فرش طرح افشان، این فرش، فضای خانه شما را بزرگتر نشان می دهد. دلیل این امر این است که فرش طرح افشان، فضای زمینه پیوسته بزرگتری با گل های ریزتر نسبت به فرش ترنج دار دارد. همین گلهای ریز در زمینه بزرگ، برای بیننده خطای دید ایجاد می کند و فضا را در نظر او بزرگتر جلوه می دهد. این ویژگی بسیار مطلوب خریدارانی است که در خانه هایی با اتاق هایی نسبتا کوچک زندگی می کنند.
البته اگر باز هم به دنبال بزرگتر نشان دادن فضای اتاق هستید، می توانید به سراغ فرش های افشان با زمینه های روشن، مثل فرش زمینه کرم و فرش زمینه ترمه ای باشید.

فرش طرح افشان، آزادی بیشتری در چیدمان به شما می دهد 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از این که مبلمان را بر روی فرش خانه خود چیده اید، به نظرتان آمده است که تقارن طرح فرش به دلیل این که بخش هایی از آن توسط اثاثیه خانه پوشیده شده است، به هم خورده است. یکی از راه ها برای جلوگیری از این پدیده این است که اول مبلمان را بچینید و سپس فرش ها را در فضاهای خالی بین مبلمان و اثاثیه بیندازید.
این راه حل برای کسانی که می خواهند به قول معروف گوش تا گوش اتاق را فرش پهن کنند، راه حل مناسبی نیست. چرا که بالاخره بخش هایی از کف اتاق بدون فرش باقی خواهند ماند. استفاده از فرش طرح افشان می تواند تا حدی این مشکل را برای افراد مشکل پسند برطرف کند.
از آن جایی که ترنج وسط در این طرح فرش وجود ندارد، شما می توانید بدون نگزانی از این که فاصله مبلمان تا ترنج وسط در چهار جهت فرش متفاوت بشود و تقارن از دست برود، اثاثیه را بر روی فرش خود قرار دهید. با استفاده از فرش طرح افشان، زیبایی و تقارن چیدمان را در دکوراسیون خانه خود چند برابر کنید.

حرف آخر درباره خرید اینترنتی فرش طرح افشان کاشان 

اگر تصمیم به خرید اینترنتی فرش طرح افشان کاشان دارید، همین الان از طرح های موجود در گالری قالی کاشان ، یک فرش را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن و آن را در شهر خودتان و درب منزل تحویل بگیرید. مجموعه قالی کاشان، فرش کاشان را با قیمت ارزان مستقیم از کارخانه برای شما ارسال می کند.



:: برچسب‌ها: فرش طرح افشان , فرش به روز و زیبا , فرش ماشینی بدون ترنج , چیدمان آسان دکوراسیون , قالی کاشان , فرش ماشینی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

جنس فرش ماشینی

 

بهترین جنس فرش ماشینی کدام است ؟

این سوال، یک سوال بسیار کلی و در حقیقت اشتباه است! و دقیقا مثل این می ماند که کسی بپرسد بهترین جنس پارچه لباس کدام است؟! 

همه ما جنس لباس هایمان را با توجه به اینکه در چه شرایطی و برای چه منظوری می پوشیم و حتی اینکه در چه فصلی قصد استفاده از آن را داریم انتخاب می کنیم، و قطعا جنس پارجه لباس زمستانی ما با لباس تابستانی و جنس لباس کاری ما با جنس لباسهای مجلسی ما یکی نیست. و حتی جنس لباس یک کودک و یک فرد بزرگسال با هم متفاوت است. 

در خصوص انتخاب جنس فرش هم باید ابتدا این مساله را در نظر بگیرید که این فرش قرار است در چه محیطی و در چه شرایطی استفاده شود. برای مثال: 

آیا فرش ما در معرض نور مستقیم خورشید خواهد بود؟ 
آیا فرش در محلی قرار دارد که رفت و آمد زیادی وجود دارد (مانند مساجد و اماکن عمومی)، و یا در محلی کم رفت و آمد مانند اتاق شخصی خودتان؟
آیا در دکوراسیون شما اجسام سنگینی مانند مبل یا میز روی فرش قرار می گیرد یا خیر؟ 
و یا حتی مسائلی بسیار حیاتی تر که به سلامتی خانواده شما مرتبط است. برای مثال اگر برای اتاق کودکتان قصد خرید فرش دارید، حتما باید از فرشهای فیلامنتی استفاده کنید که پرزدهی نداشته باشد. 

انواع الیاف خاب فرش کاشان

در تولید فرش ماشینی از جنس نخ های خاب متنوعی از قبیل اکریلیک، پلی استر، پلی اوژن، پلی پروپیلین، ویسکوز و همینطور الیاف جدیدی مانند ابریشم بامبو استفاده می شود. نخ خاب در واقع همان نخ پرز فرش است و نجس این نخ  تاثیر مستقیمی در میزان کیفیت و همینطور قیمت فرش دارد. تا جایی که کیفیت نخ خاب فرش مهمترین عامل تعیین درجه کیفیت فرش ماشینی است. استفاده از هر یک از این الیاف مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم. 

اما قبل از اینکه به تشریح خصوصیات هر یک از این الیاف بپردازیم لازم است با چند اصطلاح آشنا شویم:

برگشت پذیری:  به زبان خیلی ساده برگشت پذیری یعنی اینکه اگر نخ خاب فرش (پرز فرش) در اثر فشار خم شود آیا به راحتی به حالت قبلی خود بر می گردد یا نه! برای مثال فرض کنید پایه مبل شما مدتی روی فرش قرار گرفته و بعد از چند ماه با تغییر دکوراسیون مبل را جابجا می کنید، اگر فرش شما برگشت پذیری کمی داشته باشد جای پایه مبل تقریبا تا همیشه روی فرش باقی می ماند اما اگر الیاف فرش شما برگشت پذیری بالایی داشته باشد به راحتی فرش به حالت اولیه خود بر می گردد و اثری از جای پایه مبل باقی نخواهد ماند! 

علاوه بر این فرشهایی که الیاف آن برگشت پذیری پایینی دارد با راه رفتن روی فرش (یا به اصطلاح پاخور شدن فرش) به مرور زمان نرمی و لطافت خود را از دست می دهد. اما اگر الیاف فرش برگشت پذیری بالای داشته باشد تا سالیان سال همچنان نرم و لطیف باقی می ماند.

ارتفاع خاب: به ارتفاع نخ خاب فرش (پرز فرش) ارتفاع خاب فرش گفته می شود. 

فیلامنت و استیپل: به صورت کلی دو روش برای تبدیل الیاف مصنوعی به نخ وجود دارد. در حالت استیپل (تکه ای) نخ از به هم پیچیده شدن الیاف کوتاه (7 تا 15 سانتی متری) به هم تولید می شود. این شیوه دقیقا همان شیوه ریسندگی است که برای تولید نخ های پنبه ای و پشمی و … هم استفاده می شود. 

اما در حالت فیلامنتی (یکسره) هر یک از نخ از پیچیده شدن رشته های بی انتهای الیاف مصنوعی تولید می شود.

مهمترین مزیت نخ های فیلامنتی نسبت به نخ های استیپل این است که نخ های فیلامتی به هیچ وجه پرزدهی ندارند، چون تمام نخ به صورت تکنواخت و پیوسته می باشد. اما نخ هایی که از تکه های کوتاه الیاف و به سبک استیپل تولید می شوند پرزدهی دارند.

هیت ست شده: در واقع هیت ست کردن (تثبیت حرارتی) به عملیاتی گفته می شود که طی آن با استفاده از حرارت و بخار آب، پرزدهی نخ هایی که به شکل استیپل تولید شده اند را کاهش می دهند. در حقیقت با اینکار الیاف تشکیل دهنده نخ، بیشتر و محکمتر به هم می چسبند، و به همین دلیل پرزدهی نخ کاهش می یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید فرش ماشینی می توانید با همکاران ما در قالی کاشان تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها استفاده کنید و بهترین انتخاب را در خرید فرش ماشینی خود داشته باشید.



:: برچسب‌ها: جنس فرش ماشینی , ویژگی های فرش خوب , ویژگی های فرش با کیفیت , خرید فرش با کیفیت , فرش ماشینی , فرش کاشان , قالی کاشان , فرش بدون حساسیت , فرش هیت ست شده ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

ویژگی های فرش اکریلیک کاشان

 

برای خرید فرش ماشینی فاکتورهای مهم و اساسی را باید در نظر داشته باشید . نکات قبل از خرید فرش ماشینی شامل مواردی از قبیل شانه فرش ، تراکم فرش ، متراژ ، طرح ، رنگ زمینه و ... می باشد . یکی از این موارد که اهمیت زیادی نیز دارد جنس فرش است . بیش از 70 درصد از فرش های تولیدی کاشان ، از جنس آکریلیک می باشند.  فرش آکریلیک مشتریان زیادی دارد . این فرش ماشینی نیز مزا یا و معایب خاص خود را دارد . آکریلیک از الیاف مصنوعی است . ولی با این وجود مزایای زیادی دارد . این فرش ماشینی از محصولات پر فروش است و یه دلیل ویژگی های مثبت که دارد توانسته رضایت مشتریان را جلب کند . 

مزایای خرید فرش ماشینی اکریلیک کاشان 


اکریلیک جزو الیاف مصنوعی است و از نظر بازگشت پذیری هیچ یک از انواع دیگر الیاف (چه طبیعی و چه مصنوعی) به پای فرش اکریلیک نمی رسد! پس اگر در چیدمان دکوراسیون شما اجسام سنگینی مانند میز و مبل و کمد و … روی فرش قرار می گیرد و یا فرش در محلی با رفت و آمد زیاد قرار دارد، این جنس از فرش تا سالیان طولانی همچنان نرمی و لطافت خود را حفظ می کند و با تغییر دکوراسیون جای پایه مبل و میز روی فرش شما به جا نخواهد ماند.

بعلاوه، این نوع فرش عایق حرارتی خوبی است و به همین دلیل جایگزین بسیار خوبی برای فرشهای پشمی است. تا جایی که به این اکریلیک پشم مصنوعی هم گفته می شود.

این دو ویژگی اکریلیک (بازگشت پذیری بالا و عایق حراتی خوب) در بین تمامی الیاف منحصر به فرد است و تقریبا هیچ یک از الیاف طبیعی یا مصنوعی این دو ویژگی را به صورت همزمان ندارد!

استحکام این نوع نخ در حد متوسط و وزن آن از تمامی الیاف دیگر (به جز پلی پروپیلن) سبکتر است. 

جذب رطوبت این نخ بسیار کم و در حدود 1% است. پس خیلی نگران خیس شدن فرش خود نباشید چون به این جنس از فرش به راحتی خشک می شود.

این جنس از نخ  نقطه ذوب ندارد و مقاومت آن در  مقابل حرارت بالاست، پس اگر شما یک شی داغ مانند اتو یا کتری را روی این فرش قرار دهید فرش شما هیچ آسیبی نمی بیند!

مقاومت این نوع نخ در برابر اشعه UV نور خورشید بالاست، پس اگر فرش شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید است با انتخاب این جنس از فرش خیالتان از رنگ پریدگی و آسیب دیدن فرشتان راحت خواهد بود.

معایب خرید فرش های اکریلیک کاشان


پرز دهی نخ خاب فرش به عنوان یک نکته و امتیاز منفی برای این فرش به شمار می رود چرا که این پرزها می تواند برای ریه افراد به ویژه سالمندان و کودکان مضر و دارای عوارض باشد. پس به استفاده از فرش اکریلیک را برای اتاق کودک پیشنهاد نمی شود.

البته فرش های از جنس اکریلیک هیت ست شده پرز دهی بسیار کمتری دارند، اما حتی با این روش هم فرشی کاملا بدون پرز نخواهیم داشت.

یکی دیگر از معایب فرش های اکریلیک، عدم تجزیه پذیری این نوع از الیاف است که باعث آسیب به محیط زیست می شود.

شاید جالب باشد بدانید که فرش های اکریلیک در ایران، ترکیه، مصر و عربستان پر طرفدار است اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل مسائل بهداشتی و زیست محیطی که در بالا به آن اشاره شد استفاده از نخ آکریلیک در خاب فرش مرسوم نبوده و حتی ممنوع شده است.

به طور کلی نخ آکریلیک نسبت به سایر الیاف متداول گرانتر بوده و به تبع آن، فرش های اکریلیک نیز جزو گرانترین نوع فرش در صنعت فرش ماشینی ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش اکریلیک , فرش کاشان , خرید فرش , فرش با کیفیت , فرش بادوام , قالی کاشان , فرش ماشینی , فرش بدون پرز ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

مزایا و معایب فرش ماشینی پلی استر  


فرش های ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی ، جنس های متنوعی دارند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند . با داشتن شناخت کافی در مورد جنس نخ و الیاف به کار رفته در فرش  می توانید مناسب ترین فرش را برای محیط منزل خود انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد فرش پلی استر مطالبی را با شما در میان بگذاریم.

مزایای خرید فرش ماشینی پلی استر کاشان :

شاید مهمترین مزیت خرید فرش های ماشینی پلی استر این (خصوصا برای طبیعت دوستان) این موضوع است که پلی استر پر کاربردترین و مهمترین لیف در بین تمام الیاف طبیعی و مصنوعی دنیاست. تا جایی که بیش از 50% تولید الیاف در دنیا را به خود اختصاص داده است. در برخی از منابع پلی استر را با نام اختصاصی PES نیز نمایش می دهند. از الیاف پلی استر در صنایع بسیار متنوعی (از پوشاک و فرش گرفته تا خودرو و…) استفاده می شود.

البته این نوع فرش ها یک مزیت ویژه دیگر نیز دارند که باعث می شود خانواده هایی که فرزند کوچک دارند در هنگام خرید فرش ماشینی این نوع فرش را مورد توجه داشته باشند و آن مزیت ویژه این است که فرش های پلی استر، جزو فرش های بدون پرز و ضد حساسیت محسوب می شوند. به همین دلیل به ویژه برای اتاق کودک و یا برای افرادی که به پرز فرشهای اکریلیک حساسیت دارند استفاده از فرش های پلی استر پیشنهاد می شود.

این نوع نخ در بین سایر الیاف مورد استفاده در صنعت فرش ماشینی از چگالی متوسطی برخوردار است. چگالی پلی استر تقریبا برابر چگالی پشم طبیعی است. پلی استر از الیاف پنبه و ویسکوز سبک تر و از الیاف اکریلیک و پلی پروپیلن سنگین تر است.

از نظر استحکام، پلی استر جزو الیاف نسبتا محکم به شمار می رود. جذب رطوبت پلی استر به 1% هم نمی رسد و می توان گفت که تقریبا جذب آب این نوع نخ صفر است.

فرش های پلی استر از لحاظ مقاومت در برابر حرارت چندان ضعیف نیست، چون دمای ذوب الیاف پلی استر بین 250 تا 260 درجه است، البته این میزان مقاومت حرارتی برای اینکه فرش شما با قرار گرفتن کتری یا قابلمه داغ آسیب نبیند مناسب است، اما اگر اتوی داغ روی فرش قرار بگیرد فرش دچار سوختگی می شود.

الیاف پلی استر به خوبی در طبیعت تجزیه می شوند و هیچگونه آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

جالب است بدانید که در صنعت فرش ماشینی جهان (بالاخص در کشورهای جهان اول) استفاده از نخ پلی استر (برخلاف نخ آکریلیک) در تمامی اجزای فرش به ویژه نخ خاب، امری متداول است .

اما فرش های پلی استر با تمام مزایایی که در بالا به آن اشاره شد معایبی هم دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

معایب خرید فرش های پلی استر کاشان:

قبل از خرید فرش های ماشینی پلی استر کاشان لازم است بدانید که این جنس از فرش، عایق حرارتی چندان مناسبی نیستند و در برابر نور مستقیم خورشید نیز مقاومت کمی دارند اما از الیاف پلی پروپیلن مقاومترند.

عدم بازگشت پذیری فرش های پلی استر، یکی دیگر از خصوصیاتی است که قبل از خرید این جنس از فرش ماشینی باید به فکر کنید! زیرا بازگشت پذیری فرش های پلی استر (خصوصا اگر به علت فشار ناشی از اعمال بار و به مدت طولانی باشد) ضعیف است . پس اگر دکوراسیون منزل خود را به صورت مداوم عوض می کنید، نباید اجسام سنگین مانند مبل و میز را روی این نوع فرش قرار دهید .

این مساله را نیز در نظر بگیرید که فرش های پلی استر به مرور زمان و پس از چند سال پا خوری، نرمی و لطافت اولیه خود را از دست می دهد. البته گاهی برای کاهش ضعف بازگشت پذیری، میزان ارتفاع خاب این نوع فرش ها را کاهش می دهند تا ضعف برگشت پذیری پلی استر، کمتر خودنمایی کند.

 


:: برچسب‌ها: فرش بدون پرز , فرش ماشيني باكيفيت , فرش كاشان , الياف تجزيه پذير در فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()