نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

یکی از اجزا و رکن های اصلی در هر خانه فرش محسوب می شود. امروزه فرش های ماشینی برای تمام فضا های خانه طراحی و در حال تولید می باشد. به دلیل افزایش تولیدات فرش ماشینی و تنوع بالا در طرح و رنگ آن ها انتخاب برای خریداران فرش بسیار دشوار شده است. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و به شما کمک می کنیم تا یک انتخاب مناسب را برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

قیمت فرش

فرش های ماشینی کاشان به دلیل تولیدات متنوع و بالا، با توجه به انواع کیفیت های متفاوت دارای قیمت های گوناگون و مناسبی نسبت به فرش های دستباف می باشد. الیاف گوناگون به کار رفته در فرش ماشینی یکی از ویژگی های اصلی برای تعیین قیمت فرش ماشینی می باشد. تولید کنندگان برای آن که قیمت فرش ماشینی را کاهش دهند آن را از الیاف پلی استر تولید می کنند. الیاف پلی استر نسبت به الیاف اکریلیک قیمت مناسب تری داشته و در فرش های مدرن و فانتزی بیشتر به کار برده می شود. ویژگی های دیگر در تعیین کننده قیمت فرش ماشینی شانه و تراکم، ابعاد، نوع دستگاه بافنده و ... می باشد.

تفاوت الیاف پلی استر و اکریلیک

*تفاوت اصلی در این دو الیاف قیمت بالاتر اکریلیک می باشد.

*الیاف اکریلیک خاصیت تجزیه پذیری پایینی نسبت به پلی استر دارد.

*از لحاظ مقاومت و استحکام الیاف الکریلیک دوام بالاتری نسبت به الیاف پلی استر دارد.

*الیاف اکریلیک ثبات رنگی بالاتری در برابر پلی استر دارد.

*نرمی و لطافت موجود در الیاف اکریلیک نسبت به پلی استر بالا تر می باشد.

*درخشندگی اکریلیک نسبت به پلی استر افزایش داشته و برای همین موضوع فرش های ماشینی با الیاف اکریلیک به چشم مخاطب جلوه ی بیشتری را دارد.

* اکریلیک هنگام شستشوی فرش ماشینی مقاومت بالا تری را داشته و همچنین شما می توانید این محصول را در محل های پر رفت و آمد قرار داده و مطمئن باشید به دلیل طول عمر بالای الیاف، مشکلی برای فرش ماشینی شما ایجاد نخواهد شد.

*اگر شما دو فرش اکریلیک و پلی استر را در کنار یک دیگر قرار دهید به سرعت متوجه زیبایی بین دو محصول خواهید شد. الیاف اکریلیک در فرش های ماشینی باعث افزایش جلوه فرش نسبت به پلی استر می گردد.

قیمت فرش ماشینی از لحاظ شانه و تراکم

اصولا در فرش های لوکس و مجلل از تعداد شانه و تراکم بالایی در بافت محصول استفاده شده است. به طوری که هرچه شانه و تراکم در فرش ماشینی افزایش یابد زیبایی آن دو چندان شده و همچنین فرش ماشینی ظاهری دستباف گونه را پیدا می کند. در صنعت فرش ماشینی به تعداد شانه های موجود در یک متر عرض فرش شانه و به تعداد گره های موجود در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

در تمام شهر های ایران امروزه فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش بزرگی در حال فعالیت می باشند. یکی از عوامل افزایش قیمت در فرش ماشینی خرید از فروشگاه های سطح شهر می باشد. چرا که شما فرش مورد پسند خود را به واسطه فروشگاه خریداری می کنید. شما می توانید با مراجعه به کارخانجات تولید فرش ماشینی محصول مورد نظر خود را ارزان تر از هر جای دیگر خریداری کنید.

فرش کاشان

امروزه کاشان یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران را دارد. اگر شرایط طی کردن یک مسافت طولانی تا کاشان را ندارید می توانید با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان محصول خود را با کم ترین قیمت و تنوع در طرح و رنگ بالا ملاحظه کرده و خریداری کنید. ارسال محصولات قالی کاشان به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش کاشان+قالی کاشان+فرش ارزان+فرش باکیفیت+فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                              

فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون محسوب می شود. چنانچه به طور مناسب انتخاب نشود. باعث از بین رفتن زیبایی دکوراسیون و آشفته شدن فضا می شود. برای این منظور باید متناسب با هر فضا فرش مناسبی را درنظربگیریم. یکی از عوامل مهم که در انتخاب فرش مناسب تاثیر بسزایی دارد، ابعاد فرش است. ابعاد فرش با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب می شود.

اصولا فرش های ماشینی و دستباف دارای ابعاد استاندارد هستند. ابعاد استاندارد و رایج که بین فرش ماشینی و دستباف مشترک است عبارت است از فرش 6 متری و فرش 9 متری و فرش 12 متری . این ابعاد فرش جزو پرفروش ترین سایزهای فرش محسوب می شوند. در این مقاله شما به شما خواهیم گفت که چگونه برای هر مکان سایز مناسبی را برای فرشتان انتخاب کنید.

ابعاد مناسب برای فرش پذیرایی

فرش پذیرایی جزو فرش هایی ست که انتخاب آن برای اکثر مردم به خصوص ایرانی ها دارای اهمیت زیادی است. انتخاب طرح و رنگ فرش پذیرایی با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ اجزای آن انجام می گیرد. اما سایز مناسب فرش پذیرایی باید متناسب با ابعاد سالن پذیرایی انتخاب شود.اندازه این فرش ها باید به گونه ای باشد که از دیوارها حداقل نیم متر فاصله داشته باشد. مبل ها به گونه ای روی فرش پذیرایی چیده شوند که پایه جلویی مبل روی فرش قرارگیرد. یعنی هنگامی که شخص روی مبل می نشیند پاهایش روی فرش قرار گیرد.

انتخاب فرش های خیلی بزرگ برای سالن پذیرایی اصلا زیبایی ندارد. اگر ابعاد سالن پذیرایی شما بزرگ است سعی کنید از چند فرش استفاده کنید. به عنوان مثال بجای استفاده از 2 فرش 12 متری از سه تا فرش 9 متری استفاده کنید. یا بجای انتخاب یک فرش 12 متری ، 2 فرش 6 متری انتخاب کنید. این امر باعث می شود چیدمان شما زیباتر و جذاب تر شود.

استفاده از فرش های خیلی کوچک برای سال پذیرایی مناسب نیست. چون فضا را کوچک نشان می دهد. از طرفی قرارگرفتن پاها به روی زمین هنگام نشستن روی مبل حس قشنگی ندارد. اگر ابعاد پذیرای شما کوچک است. از فرش خیلی بزرگ و فرش خیلی کوچک استفاده نکنید.زیرا فضای شما را کوچکتر نشان خواهد داد.

دربعضی از خانه های امروزی بخصوص خانه های آپارتمانی سالن پذیرایی و نشیمن یکی است. برای این خانه ها بهتر است بجای استفاده از یک فرش از چند فرش استفاده کنید. و به کمک فرش قسمت های مختلف را از هم جدا کنید. برای مثال برای مبلمان یک فرش جدا و برای زیرمیزناهارخوری نیز یک فرش مجزا درنظر بگیرید. یا حداقل برای تلویزیون و فضای رویروی آن فرش جداگانه ای را انتخاب کنید.

ابعاد فرش مناسب برای فضای نشیمن

فضای نشیمن یا به اصلاح عامیانه حال در خانه های امروزی دارای اهمیت خاصی است. ابعاد این فرش ها معمولا باید به گونه ای در نظر گرفته شود که نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ باشد. اگر برای فضای نشیمن از مبل استفاده نمی کنید . در این صورت می توانید کف را کاملا با فرش بپوشانید. اما حتی اگر از یک مبل هم استفاده می کنید بهتر است از همان روشی که برای فرش پذیرایی توضیح دادیم برای ابعاد فرشتان استفاده کنید.

ابعاد فرش آشپزخانه

انتخاب ابعاد فرش آشپزخانه سلیقه ای است. آشپزخانه تنها فضایی ست که می توان فرش آن را کوچک تا بزرگ درنظرگرفت. می توانید از یک قالیچه کوچک در وسط آشپزخانه استفاده کنید. یا کل فضای آشپزخانه را فرش کنید. همچنین می توانید فقط برای زیرمیزناهارخوری از فرش استفاده کنید. در این صورت اندازه فرش باید به گونه ای باشد که پایه هایی صندلی هنگام نشستن از فرش خارج نشود.

ابعاد فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب معمولا باید اطراف تخت را فراگیرد تاهنگام بیدار شدن از خواب پاها روی زمین قرارنگیرد. می توان اندازه فرش را طوری انتخاب کرد که کاملا زیر تخت و اطراف آن را فراگیرد. و یا می توانید از چند فرش کوچک در اطراف تخت خواب خود استفاده کنید.

اندازه فرش اتاق خواب کودکان دارای اهمیت خاصی  است. از آن جا که کودکان بیشتر وقت خود را در اتاق به بازی مشغول هستند. بهتر است اندازه فرش را به گونه ای انتخاب کنید که اطراف تخت خواب کودک را بپوشاند. همچنین کودک بتواند به راحتی روی آن بازی کند و یا به استراحت بپردازد.استفاده ازفرش های کوچک برای اتاق کودکان بخصوص کودکان نوپا اصلا توصیه نمی شود.

ابعاد فرش راهرو و ورودی

ابعادی که برای  فرش راهروها درنظر می گیرید نیز دارای اهمیت است. بهتر است ابعاد این فرش ها به گونه ای انتخاب شود که از دیوارها فاصله داشته باشد. همچنین فضای خالی زیادی حس نشود. برای ورودی ها و پاگرد ها می توانید از قالیچه های کوچک استفاده کنید. در این مکان ها خالی بود بخشی از کف بلامانع است.

 خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان، فرش 6 متری ، فرش طرح افشان، فرش پذیرایی، فرش 1200 شانه ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

سه نوع الیاف در تشکیل فرش نقش مهمی را دارند. نخ تار و پود و نخ خاب که در برای هر فرش الیاف مخصوص به خود به کار می رود. اگر با فرش ماشینی و ویژگی های آن آشنا باشید قطعا از الیاف موجود در خاب فرش نیز مطلع هستید. اما الیافی در خاب فرش موجود است که اسم و مشخصات زیادی از آن استفاده نشده است مانند الیاف ویسکوز که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

ویژگی الیاف ویسکوز

در صنعت نساجی نام کامل الیاف ویسکوز "ویسکوز ریون" می باشد. این الیاف نوعی الیاف بازیافتی سلولزی بوده که در شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در بعضی از محصولات به کار برده می شود. منظور از الیاف بازیافتی سلولزی مواد اولیه ای است که در فضای طبیعت موجود می باشد. برای مثال می توان برای تولید این الیاف از چوب درختان استفاده کرد. و در کل پروسه ای طولانی برای تولید آن به کار می رود. از آنجایی که ویسکوز با چوب درختان تولید می شود دارای قیمتی بالاتر از الیاف پلی استر و پلی پروپیلن می باشد. لازم به ذکر است این الیاف در ایران و حتی در اکثر کشور های دنیا تولید نمی شود. زیرا الیاف وسکوز برای تولید به آب بسیار زیاد و وب فراوان نیاز دارد. که طبق محاسبه شرکت های تولید کننده میزان آب مصرفی برای تولید ویسکوز به 1500 لیتر برای یک کیلوگرم استفاده می شود. به همین دلیل کشور هایی که از این دو منبع طبیعی غنی هستند می توانند الیاف ویسکوز را تولید کنند. همچنین وزن این الیاف نسبت به دیگر الیاف موجود مانند پلی استر، اکریلیک، پلی پروپیلن و... بسیار بالا می باشد. لازم به ذکر است طبق نظر کارشناسان استحکام الیاف ویسکوز از سایر الیاف ذکر شدن کمتر می باشد. همچنین اگر در مواجه با آب قرار بگیرد و مرطوب شود بیسترین استحکام خود را از دست خواهد داد. این محصول در فرش های ماشینی نقش بسیار کم رنگ تری نسبت به دیگر الیاف موجود در صنعت نساجی دنیا دارد اما اگر در فرش به کار برده شود دارای درخشندگی بالایی خواهد بود.
در گاهی اوقات برای استفاده از الیاف ویسکوز آن را با الیافی همانند پلی استر ترکیب کرده و نخ به وجود آمده را در فرش استفاده می کنند. کشور هایی که از الیاف ویسکوز در محصولات فرش ماشینی خود استفاده میکنند از جمله بلژیک و ترکیه می باشند. این کشور ها ارتفاع نخ خاب را در فرش کاهش می دهند تا در اثر اتفاقاتی از جمله پاخوردگی بالا فرش زیبایی خود را از دست نداده و دیر تر از بین برود.
همان گونه که ذکر شد الیاف ویسکوز دارای استحکام کمی در کنار دیگر الیاف مانند پلی استر را دارند. به همین دلیل صنعت بافندگی ایران ترجیح داده است تا از الیاف با کیفیت در فرش خود استفاده کند تا عمر طولانی تری را داشته باشد. همچنین به دلیل قیمت بالای ویسکوز ترجیح مشتریان ایرانی خرید یک محصول ارزان و با دوام می باشد.

کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده از آنجایی که الیاف ویسکوز قابلیت های لازم برای به کار رفتن در نخ خاب فرش های ماشینی را نداشت از به سرعت از دور خارج شد و الیاف دیگر جایگزین آن شدند که امروزه شاهد آن می باشید.

فرش کاشان

طبق توضیحاتی که خدمت شما دوستان گرامی داده شد امروزه در ایران از الایف ویسکوز استفاده نمی شود اما الیاف ها باکیفیت دیگری موجود بوده که ما نتیجه آن را در پوشش منازل خود می بینیم. اگر به دنبال فرشی با الیاف با کیفیت می باشید لازم است به سایت معتبر قالی کاشان مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی تنوع بسیاری در محوصلات خود داشته و قیمت آن به صورت درب کارخانه در زیر هر محصول لحاظ شده است. ارسال محصولات مجموعه قالی کاشان به تمام نقاط ایران به صورت رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , الیاف باکیفیت , جنس فرش , قالی کاشان , فرش کاشان , فرش ارزان , فرش جدید , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                                     

گسترش صنعت فرش ماشینی باعث بوجود آمدن طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی شده است. در گذشته بیشتر فرش ها زمینه قرمز یا به اصلاح بوم گلی بودند. اما امروزه تنوع در رنگ های فرش به اندازه ای شده که بسیاری از خریداران فرش را سردرگم کرده است. فرش زمینه طوسی یکی از جدیدترین رنگ ها در زمینه فرش است. که در سال های اخیر طرفدارن بیشماری را پیدا کرده است.

فرش زمینه طوسی دارای طیف های مختلفی است. فرش زمینه فیلی، فرش زمینه نقره ای یا سیلور وفرش دلفینی و فرش ذغالی از طیف های این فرش زیبا هستند. که از روش تا تیره در بازار فرش ماشینی موجود هستند. این فرش ها جدیدترین رنگ فرش به شمار می روند. رنگ فرش سال 99 و 1400 طیف های مختلف رنگ طوسی انتخاب شده است.

دراین مقاله پیرامون این فرش زیبا بحث خواهیم کرد. و اطلاعات لازم را قبل از خرید فرش زمینه طوسی دراختیار شما قرارخواهیم داد .

ویزگی های فرش زمینه طوسی

فرش زمینه طوسی از فرش های جدیدی است که در سال های اخیردر طیف های مختلف از روشن تا تیره بافت شده و به بازار عرضه می شود. این فرش جزو یکی از فرش های پرفروش ماشینی محسوب می شود. که چندسالی ست که به عنوان رنگ ترند برای فرش شناخته می شود. می توان گفت یکی ازعلت های پرطرفداربودن فرش زمینه طوسی این است که طوسی یک رنگ خنثی است که با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود.

فرش زمینه طوسی دارای طیف های مختلفی از روشن تا تیره است. طیف های مختلف این فرش شامل : نقره ای یا سیلور، فیلی، دلفینی، طوسی، دودی وذغالی است.

فرش زمینه طوسی در دکوراسیون

رنگ طوسی در دکوراسیون یکی از پرطرفدارترین رنگ هاست. از آن جا که این رنگ جزو رنگ های خنثی است با اکثر رنگ ها در دکوراسیین هماهنگ می شود لذا درسبک های مختلف دکوراسیون کاربرد دارد. در دکوراسیون های مدرن بیشتر از طرح های مدرن و رنگ های روشن استفاده می شود. لذا فرش زمینه نقره ای و طوسی روشن برای این دکوراسیون ها بسیار مناسب است.

از طرح های اصیل با رنگ های طوسی روشن و نقره ای می توان در سبک مدرن و مدرن – کلاسیک نیز استفاده نمود. فرش های زمینه فیلی و دلفینی و ذغالی با طرح های اصیل در دکوراسیون های کلاسیک و مجلل کاربرد دارد. در نظر گرفتن ابعاد منزل و میزان نورگیری آن در انتخاب طیف های رنگ فرش طوسی دارای اهمیت است.

اگر فضایی که برای ان فرش طوسی درنظرگرفته اید. دارای ابعاد کوچکی است یا نورگیری کمی دارد. بهتر است از فرش زمینه نقره ای و طوسی روشن استفاده کنید. اگر ابعاد فضای موردنظرتان بزرگ است و نور گیری خوبی هم دارد. می توانید از فرش های زمینه فیلی و ذغالی به راحتی استفاده کنید.

انتخاب فرش زمینه طوسی برای آشپزخانه انتخاب هوشمندانه ایست. بخصوص اگر وسایل برقی مثل یخچال و ماشین لباسشویی و ... رنگ استیل یا سیلور داشته باشند. ازطیف های تیره این فرش می توان برای راهروها و مکان های شلوغ و پررفت و آمد مثل نشمین نیز استفاده نمود.

فرش زمینه طوسی با طرح های ویژه کودک برای اتاق خواب کودکان انتخاب خوبی است. چون دیرتر کثیف می شود. طیف های مختلف فرش زمینه طوسی را می توان برای اتاق خواب انتخاب کرد. اما رنگ های روشن تراین فرش آرامش بخش تر خواهند بود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: جدیدترین رنگ فرش، فرش زمینه نقره ای، فرش 1500 شانه ، تراکم فرشخرید اینترنتی فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

کیفیت فرش های ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از مهمترین این عوامل الیاف یا نخ هایی ست که برای بافت فرش بکار می رود. مسلما هر چه کیفیت نخ های بکار رفته در بافت فرش بیشتر باشد. کیفیت فرش و دوام آن نیز افزایش خواهد یافت. در بسیاری از مواقع یک طرح فرش ممکن است با نخ های مختلفی بافته شود.

 در نگاه اول این فرش ها ممکن است شباهت زیادی بهم داشته باشند. اما آنچه این فرش ها را از هم متمایز می کند . کیفیت فرش بافته شده است. که این کیفیت نیز به جنس نخ مورد استفاده در بافت این فرش ها بستگی دارد.

از بین نخ هایی که برای بافت فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد. نخ اکریلیک هیت ست شده از کیفیت و مرغوبیت بسیار زیادی برخوردار است.در این مقاله شما را با ویژگی های این نخ بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های نخ اکریلیک هیت ست شده

نخ های اکریلیک از الیاف مصنوعی هستند که از مشتقات نفتی محسوب می شوند. این نخ ها دارای مقاومت زیادی می باشند. لذا فرش هایی که با این نخ ها بافته می شوند کیفیت بالایی دارند. در فرایند هیت ست شدن نخ ها توسط دستگاه های مخصوص طی عملیاتی در اثر گرما و بخار تثبیت و ریسیده می شوند. از ویژگی این نخ ها مشخص بودن سرنخ ها یا به اصلاح دانه اناری بودن این نخ ها در بافت می باشد.

در عملیات هیت ست کردن، نخ های اکریلیک مقاومت بسیار زیادی نسبت به گرما و نور و رطوبت پیدا می کنند. از طرفی میزان پرزدهی به حداقل میزان خود می رسد. همینطور میزان رنگ پذیری این نخ ها نیز افزایش می یابد. در حال حاضر بیشترتولیدکنندگان فرش های ماشینی از نخ اکریلیک هیت ست شده برای بافت فرش های خود استفاده می کنند.

ویژگی فرش های اکریلیک

فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده تولید می شوند. در برابر رطوبت و نور مقاومت زیادی دارند. در اثر شستشو تغییر شکل نمی دهند. حشراتی مثل بید که از آفات فرش هستند. به ندرت می توانند به این فرش ها آسیب برسانند. پرزدهی در این فرش ها به کمترین میزان خود رسیده است. لذا به راحتی می توان از این فرش برای اتاق کودکان استفاده نمود. الیاف این فرش ها به ندرت آلودگی و گرد و غبار را بخود جذب می کند.

این فرش ها به سبب مقاومت بالایی که دارند در اثر کشیدگی پاره نمی شوند. الیاف مقام اکریلیک دچار ساییدگی و خمیدگی نمی شوند. فرش هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند بسیار نرم و لطیف هستند. در اثر رفت و آمد زیاد دچار کوبیدگی و سایش هم نمی شوند. این فرش ها از جذابیت و درخشندگی خاصی نسبت به فرش های دیگر برخوردارند.

جمع بندی نهایی

به طور کلی می توان گفت که فرش های ماشینی که با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند. نسبت به فرش های ماشینی دیگر ارجعیت دارند. چرا که فرش یکی از کالاهای گران قیمت می باشد. درست است که فرش هایی که با نخ های ارزان تر مثل پلی استر بافته می شوند. ارزان تر هستند. اما این فرش ها دوام و کیفیت پایینی دارند. و ممکن است خیلی زود خراب شده و از بین بروند. بنابراین هوشمندانه ترین و بهترین انتخاب خرید فرش های ماشینی اکریلیک است.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , فرش 1500 شانه , طرح افشان , فرش زمینه طوسی , تراکم فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

روش های مراقبت از فرش ماشینی قالی کاشان

هر وسیله ای در خانه نیاز به مراقبت دارد. چرا که با یک مراقبت درست از محصول مورد نظر عمر آن وسیله افزایش پیدا می کند. در مراقبت از هر کالا فرش در اولویت قرار دارد. چرا که با توجه به قیمت بالای فرش تعویض مجدد آن کار بسیار دشواری است. افراد و به خصوص خانم ها با توجه به تجربیاتشان، از روش های بسیاری برای مراقبت از فرش آگاه هستند اما گاهی یک روش اشتباه باعث از بین رفتن الیاف فرش می شود. در ادامه این مقاله شما را با روش های مراقبت از فرش ماشینی آشنا خواهیم کرد.

مراقبت از فرش ماشینی

از مهم ترین موارد مراقبت از فرش ماشینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جاروبرقی کشیدن به صورت اصولی بر روی فرش

2. مراقبت از فرسوده نشدن ریشه های فرش ماشینی

3. جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به داخل الیاف فرش ماشینی

4. نحوه صحیح قرار دادن فرش به گونه ای که هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

5. از بین بردن لکه های به وجود آمده از روی فرش ماشینی

6. مراقبت جدی در صورت حمل و نقل فرش ماشینی

7. ترمیم شکستی یا تاخوردگی در فرش ماشینی

اصول تا کردن فرش

امروزه به دلیل وجود درصد کمی از الیاف پنبه در فرش، از شکستگی و تاخوردگی در فرش جلوگیری می شود. اما اگر نیاز به انبار کردن یا حمل و نقل فرش بود لازم است فرش را لول یا به اصطلاح لوله کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. برای فرش های دستباف در صورت تا کردن مشکلی ایجاد نمی شود چرا که به صورت دستی بافت شده و کیفیت بالاتری نسبت به فرش های ماشینی برخوردار می باشد. اما فرش های ماشینی در صورت تاکردن دچار آسیب جدی می شوند و موج هایی در بافت فرش ایجاد می شود. که لازم است فرش را لول کنید. اگر فرش ابعاد بزرگی دارد با کمک چند نفر به لول کردن آن بپردازید. هرچه لوله کردن فرش محکم تر باشد، سالم تر خواهد ماند.

نحوه پهن کردن فرش

اگر مایل هستید برای فضای 12 متری، پوششی را خریداری کنید لازم است فرش را طبق همان سایز یا کمی کوچک تر انتخاب کنید. خرید یک فرش بزرگ تر از ابعاد فضای موجود باعث شده تا به لبه های جمع شده فرش آسیب وارد شده و الیاف به مرور از بین برود. در جهت دیگر فرش را در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در مکان های پر رفت و آمد استفاده نکنید. در صورت جلوگیری از نفوذ آلودگی پیشنهاد می شود از یک فرشینه یا به اصطلاح رو فرشی برای پوشش فرش اصلی خود استفاده کنید تا عمر فرش طولانی شود.

جلوگیری از رطوبت

در فضاهایی مانند آشپزخانه فرش رطوبت بیشتری را به خود جذب می کند و در نتیجه باعث پوسیدگی آن می شود. برای جلوگیری از این مسئله فرش را در مرکز آشپزخانه و با فاصله از کابینت ها قرار دهید تا رطوبت کمتری را به خود جذب کند. نکته دیگر برای جلوگیری از این مسئله قرار ندادن گلدان بر روی فرش می باشد. در هنگام آبیاری گلدان، آب به الیاف فرش راه یافته و به مرور زمان باعث فرسوده شدن فرش می گردد.

عدم هوارسانی به فرش

الیاف فرش ماشینی برای سالم ماندن نیاز به عبور جریان هوا دارند. گاهی اوقات برای سالم ماندن از ریشه فرش از چسب استفاده می کنند. که این مسئله جدای از نفوذ مواد شیمیایی چسب به داخل ریشه، به دلیل نرسیدن هوا باعث پوسیدگی ریشه ها می گردد. در موارد دیگر مانند وجود اجسام سنگین بر روی فرش مانع از هوارسانی به فرش شده و برای جلوگیری از آن مکان فرش را در یک مدت زمان مشخصی تغییر دهید. لازم به ذکر است در صورت کاور کردن فرش و قرار دادن آن در داخل انبار، در یک تایم زمانی مشخصی محصول را از کاور بیرون اورده و اجازه دهید در بافت آن هوا جریان داشته باشد.

فرش ماشینی کاشان

اگر مایل به خرید فرش کاشان هستید با مراجعه به سایت قالی کاشان تنوع محصولات را ملاحظه بفرمایید و فرش مورد پسندتان را طبق قیمت کارخانه خریداری کنید. ارسال محصولات فروشگاه قالی کاشان به سراسر ایران رایگان است.



:: برچسب‌ها: فرش ماشینی , خرید فرش , فرش کاشان , فرش باکیفیت , خرید فرش ارزان , خرید فرش ماشینی , قیمت فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()