نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش اتاق خواب قالی کاشان

ما یک سوم از عمرمان را در اتاق خواب میگذرانیم، نوع چیدمان و انتخاب فرش باید به صورتی باشد که حس آرامش را به مخاطب بدهد. فرش عضو مهمی در هر خانه محسوب می شود. در این مقاله چند ویژگی فرش اتاق خواب ذکر شده تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید آن داشته باشید.

 

فرش اتاق خواب

در اکثر خانه های ایرانی، فرشی را برای کفپوش اتاق خواب در نظر می گیرند. فرش مناسب اتاق خواب باید به گونه ای باشد که با فضای آن همخوانی داشته باشد. وجود یک فرش در اتاق خواب میتواند به دکوراسیون اتاق خواب روح ببخشد. با این حال از آنجایی که محیط اتاق خواب یک فضای شخصی می باشد شما می توانید از هیچ کدام از این قانون ها استفاده نکرده و طبق سلیقه خود اتاقتان را طراحی کنید.

سعی کنید فرش پهن شده در وسط اتاق خواب کوچک 13 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد و در اتاق خواب های بزرگ 20 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد.

 

پهن کردن فرش در اطراف تخت خواب

ممکن است گاهی اوقات کفپوش زیبایی برای اتاق خواب استفاده باشد و نیازی به فرش نباشد. اما در فصول سرد سال کف اتاق سرد بوده و هنگامی که مخاطب از تخت خود پایین می آید، در اثر گذاشتن پاهایش روی زمین اذیت شود. پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل از فرش هایی که برای دو طرف تخت طراحی شده است استفاده کنید. این فرش ها باید در بین تخت و دیوار پهن شود و طول آن تا ابتدای تخت باشد.

الیاف فرش اتاق خواب

برای خرید فرش هایی که مناسب اتاق خواب هستند پیشنهاد می شود از فرش های نرم و لطیف استفاده کنید تا هنگام راه رفتن بر روی الیاف لطیف فرش، حس آرامش به شما القا بشود. اما اگر به دنبال فرشی هستنید که در هنگام جذب آلودگی به سرعت تمیز شود فرشی را تهیه کنید که دارای الیاف پلی استر و پشم می باشد. فرش تشکیل شده با الیاف پلی استر مقاوم تر از فرش های سنتی می باشند.

فرش فانتزی و مدرن

یکی از انتخاب های درست فرش برای اتاق خواب استفاده از فرش های فانتزی و مدرن می باشد. با توجه به تنوع بسیار بالا در سبک فانتزی میتوانید یک انتخاب مناسب برای اتاق خواب خود داشته باشید. فرش های فانتزی شامل فرش شنل، فرش پرزبلند ، فرش فریز و... می باشد.

رنگ فرش اتاق خواب

خرید فرش هایی با رنگ بندی ساده و یا خنثی آرامش بیشتری را به مخاطب خود القا می کنند. رنگ های خنثی شامل رنگ بژ، خاکستری، کرم و ... می باشند. با خرید اینگونه رنگ ها دیگر لازم نیست در مدت زمان کمی فرش خود را تعویض کنید. این رنگ ها همیشه مد بوده و تا زمانی که لازم نبود، نیازی به تعویض آن نمی باشد.

خرید فرش از کارخانه

امروزه خرید اینترنتی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یک فروشگاه اینترنتی فرش بوده و بسیار معتبر است. با مراجعه به سایت قالی کاشان میتوانید از قسمت فرش های مدرن و فانتزی یا فرش کودک، فرش مناسب اتاق خود یا کودک خود را تهیه کنید.



:: برچسب‌ها: فرش اتاق خواب , فرش فانتزی , فرش مدرن , قالی کاشان , فرش عروس , خرید فرش , قیمت فرش , فرش ماشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش شگی پرزبلند کاشان قیمت و خرید فرش شگی فلوکاتی قالی کاشان - فرش فانتزی و مدرن 

فرش شگی یا فرش پرزبلند یکی از فرش های جدید و مدرن ماشینی است که فروش بسیار بالایی در سال های اخیر داشته است. این فرش فانتزی و مدرن هر روز با استقبال بیش تر ی نیز رو برو می شود و در طرح های متنوع تری به بازار فرش عرضه می شود. در بین فرش های ماشینی فرش شگی به دلیل نوع خاص بافتی که دارد بسیار محبوب و شناخته شده است. در این متن قصد داریم با ویژگی های فرش های شگی آشنا شده و با انواع فرش های شگی ماشینی به خوبی آشنا شویم . اگر قصد خرید فرش شگی یا پرزبلند دارید قبل از خرید پیشهاد می کنیم این متن را به خوبی مطالعه نمایید.

ویژگی های فرش شگی ماشینی چیست؟

فرش شگی که به فرش پرزبلند نیز معروف است دارای بافت بسیار خاصی است. نخ های خاب این فرش یا همان پرز های فرش ارتفاع بسیار زیادی دارند. به همین دلیل این فرش پرزبلند نامیده شده است. در فرش های معمولی بافت فرش دارای پرز هایی با ارتفاع حداکثر 12 میلی متر است. اما در فرش شگی خاب فرش به 60 میلی متر نیز رسیده است. این خاب بلند در فرش سبب شده ضخامت بسیار بالایی در فرش را شاهد باشیم. فرش شگی به همین بافت ضخیم و خاب بلند معروف است. هم چنین در این فرش از نخ های ضخیمی نیز استفاده می شود. تمامی این موارد باعث شده فرش شگی بسیار نرم و راحت باشد. خیلی از خانواده ها فرش شگی را به دلیل نرمی و لطافت بالا در اتاق کودک نیز استفاده می کنند. 

در مورد جنس نخ فرذش شگی باید گفت در بافت فرش شگی اغلب از نخ های پلی استر استفاده می شود. این نخ ها دوام و ساتحاکم بسیار بالایی دارند. وزن سبک و رنگ های زیبا تر نیز از دیگر ویژگی های نخ پلی استر است. نخ های هیت ست شده پلی استر که در فرش شگی استفاده می شود با وجود ضخامت زیاد برخلاف نخ اکریلیک پرزدهی ندارند. ازدیگر مزایای نخ های پلی استر نیز قیمت بسیار ارزان تر و شستشوی آسان تر است. 

ویژگی دیگری که فرش پرزبلند دارد طرح های بسیار متنوع و فانتزی است. استفاده از این طرح ها در فرش شگی سبب شده این فرش برای تزیین دکوراسیون گزینه ای عالی باشد. فرش شگی در قالب های مختلفی مانند قلب، دایره ای، بیضی، مثلثی شکل، پروانه ای و ... بافته می شود. از آنجا که این فرش بیش تر برای تزیین در دکوراسیون استفاده می شود سایز های خیلی بزرگی ندارد. فرش شگی بیش تر در سایز های کوچک مانند فرش 6 متری ( 2 متر در 3 متر ) بافته می شود. فرش های شگی در اندازه های بزرگ تر از نه متری اغلب به صورت سفارشی و جفتی بافته می شوند. 

فرش شگی در دکوراسیون

همان طور که در بالا نیز اشاره شد فرش شگی برای تزیین دکوراسیون استفاده بسیار زیادی دارد. فرش های پرزبلند تنوع رنگی بسیار بالایی دارند. جدید ترین نوع فرش پرزبلند که فرش شگی فلوکاتی نام دارد با نخ هایی به همین اسم تولید می شود. این فرش رنگ های بسیار براق و خاصی دارد که سبب فروش بسیار زیاد آن شده است. فرش های شگی به دلیل پرز های بلندی که دارند بهتر است در فضایی خلوت و کم رفت و آمد استفاده شوند. گرد و غبار و ذرات کوچک به راحتی در بافت این فرش جمع می شوند . به همین دلیل فرش شگی در فضای شلوغ به سرعت کثیف می شود. رنگ های متنوع و طرح های مختلف در انواع فرش شگی سبب شده این فرش به راحتی در هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده باشد.

خرید فرش شگی یا پرزبلند 

فرش شگی یا سایر فرش های فانتزی و مدرن مانند فرش وینتیج، فرش کودک، فرش شنل، فرش آشپزخانه و ... در فروشگاه قالی کاشان به صورت مستقیم از کارخانه فرش کاشان قابل خرید است. در این مجموعه بهترین، با کیفیت ترین و شیک ترین فرش های ماشینی با کم ترین قیمت به فروش رسیده است. تنوع بسیار بالای طرح و نقش در قالی کاشان که همه سیلقه ها را در بر می گیرد انتخاب فرش را بسیار راحت تر کرده است. در این مجموعه بهترین برند های فرش مانند فرش عقیق کاشان قابل خرید است.

 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , خرید فرش , قیمت فرش , فرش شگی پرزبلند کاشان , فرش شگی فلوکاتی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان فرش طرح اصفهان و نایین قیمت و خرید فرش

در این مقاله قصد داریم با یکی از اصیل ترین و پرفروش ترین طرح های فرش آشنا شویم. طرح اصفهان و طرح نایین که در قالی های دستباف معروف و مشهور هستند و در فرش های ماشینی نیز به دلیل طرفداران زیادی که دارد بافته شده است. فرش های ماشینی طرح اصفهان و نایین معمولا با تراکم های بالا بافته شده و دستباف نما هستند. 

تاریخچه فرش اصفهان

اشرافیان دوره صفویه اواسط قرن شانزهم افرادی با مهارتهای مختلف را از سراسر ایران جمع کرده و در جلفای اصفهان مستقر کردند. آنها در کاخها و معابد کارگاههای تولید فرش را راه اندازی کردند که در کنار دیگر کارگاهها صنعت نویی به شمار میرفت علاوه بر استفاده داخلی تولیدات بافندگان فرش بوسیله آن مالیات هم پرداخت می شد . در دوران شاه عباس صنعت بافندگی برای دربار بسیار گستره شد که صاحب اصلی ثروت آن خود شاه بود . پادشاهان صفوی مثل شاه اسماعیل ، شاه طهماسب و شاه عباس به هنر قالیبافی علاقه داشتند و به آن اهمیت می دادند از این رو قالیهای ابریشمی و زربافت نفیسی با طرحهای بسیار زیبا توسط هنرمندان اصفهانی بافته شد. به همین خاطر  عصر شکوه قالی ایران را در این دوره می دانند

ویژگیهای طرح اصفهان

قالی اصفهان به دلیل داشتن تنوع بالای طرح و رنگ از اصیل ترین قالی های ایران به شمار میرود. این قالی همانند طرح های اصیل اسلیمی ، شاه عباسی و ختایی روی گنبد مساجد شیخ لطف الله و امام و آثار طلایی عباسی روی دیواره های چهل ستون ، هشت بهشت و عالی قاپو ، نشان دهنده تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی است. از جمله طرح هایی معروف فرش اصفهان  میتوان به لچک و ترنج، طرح سجاده ای اصفهان، طرح محرابی ستوندار، درختی شاه عباسی، درختی حیواندار، اسلیمی لچک و ترنج، شاه عباسی افشان و هندسی لچک و ترنج و طرح‌های صورت و منظره و ... اشاره کرد.

رنگ های خاص و متنوع استفاده شده در فرش اصفهان که اکثر آنها رنگ گرم می باشد باعث جداشن از سایر فرش ها می شود رنگ هایی نظیر سورمه ای، سبز، لاکی و فیروزه ای  که زیبایی خاصی را به این فرش بخشیده است. در این فرش معمولا رنگ حاشیه و ترنج از یک خانواده هستند و رنگ زمینه هارمونی با حاشیه و لچک فرش دارد . فرش اصفهان علاوه بر رنگ ، دارای طرح های خاص و جذابی است 

بر خلاف بعضی از موارد تاریخی و فرهنگی ایرانیان ، طرحهای قالی اصفهان بدون اثر پذیری از نقشهای بیگانه بوده و به میزان قابل توجهی تحت تاثیر طرحهای کاشی کاری بناهای تاریخی مانند عمارت چهل ستون ، مدرسه چهار باغ و اماکن مذهبی مانند مدارس شیخ لطف الله و امام بوده است و نقش و نگار های این ابنیه براحتی در طرحهای مختلف فرش اصفهان به چشم میخورد.  یکی از موارد ارزشمند فرش اصفهان ، استفاده از طرحهای اصیل و سنتی توسط طراحان حرفه ای و صاحب سبک است. از دیگر ویژگی های فرش اصفهان ریزنقش بودن و ریز بافت بودن هم در طرح و هم در خود فرش می باشد بکارگیری رنگ های بسیار ملایم در فرش دستبافت اصفهان باعث شده تا طراحان فرش ماشینی برای تولید فرش دستبافت گونه از این طرحهای زیبا و با اصالت استفاده کرده و طرحهای بی نظیری را ارائه کرده اند هماهنگی، تناسب و تنوع رنگ به خصوص رنگهای شاد در طیفهای تیره و روشن از ویژگی‌های قالی اصفهان است.

ویژگی های فرش طرح نایین

نایین یکی از شهرهای استان اصفهان است که در زمینه تولید فرش دستباف ایرانی معروف است و تولیدات ظریف و زیبایی را می توان در این شهر دید. به علت نزدیکی جغرافیایی بین نایین و اصفهان از لحاظ طرح و نقشه فرش هم  بسیار به هم نزدیک هستند فرش طرح نایین یک فرش با نقشه طرح سنتی است که به صورت ماشینی بافته می شود. در واقع این طرح همانند بسیاری از طرح و نقشه های دستباف گونه با الهام از فرش های دستباف نایین طراحی و تولید شده است.

سبک طراحی نقشه فرش ماشینی نایین لچک و ترنج است و با دقت به فرشهای دستبافت نایین در مرکز آن ترنجی دایره ای شکل و در چهار گوشه متن اصلی فرش لچک دیده می شود که به گلدان های پر از گل شبیه هستند . بخاطر باریک و دراز بودن کتیبه فاصله کلاله از طرح ترنج زیاد شده است و برخلاف فرش دستبافت دیگر شهرها که دارای کتیبه ای با طرح پهن و بزرگ هستند و طرح کلاله و ترنج به هم نزدیک می باشند . از بارزترین ویژگی متن اصلی این فرش استفاده از گل ها و نقش های درشت ماری و اژدهایی به هم پیوسته می باشد . استفاده از گل ها و نقش های درشت ماری و اژدهایی ( به هم پیوسته ) در این طرح از اصلی ترین و بارزترین ویژگی متن اصلی این فرش است. فرش ماشینی نایین معمولا در رنگ هایی همچون کرم، سرمه ای و گردویی تولید میشود.

خرید اینترنتی فرش ماشینی طرح اصفهان و نایین

برای خرید اینترنتی فرش های ماشینی با طرح اصفهان و نایین راه های مختلفی وجود دارد. اما در صورتی که قصد خرید فرش ماشینی با بهترین کیفیت  وارزان ترین قیمت را دارید بهترین انتخاب فروشگاه قالی کاشان است. در مجموعه قالی کاشان انواع فرش های ماشینی از 500 شانه گرفته تا 1500 شانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت قابل خرید است.

 



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , خرید فرش , قیمت فرش , فرش طرح اصفهان و نائین , فرش کلاسیک ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()