نوشته شده توسط : الهام مهرجو

                                                                                   

همانطور که می دانیم انتخاب فرش برای منزل یکی از مهمترین دغدغه های مردم در هنگام خرید فرش است.  فرش مناسب فرشی ست که از نظر طرح فرش و رنگبندی متناسب با سلیقه فرد و سبک دکوراسیون فضای مورد نظر باشد. پس از طرح و رنگ فرش مهمترین عامل در هنگام خرید فرش توجه به ابعاد فضایی ست که می خواهیم برای آن فرش تهیه کنیم. در این مقاله شما را با فرش 9 متری در دکوراسیون و ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد.

امروزه ابعاد در فرش ماشینی دارای تنوع بسیار زیادی است. ابعاد استاندارد فرش های ماشینی از 2 تا 12 متری می باشد. یکی از ابعادی که امروزه دارای طرفداران زیادی است. فرش 9 متری می باشد.

ویژگی های فرش 9 متری

فرش 9 متری یکی از سایزهای پرطرفدار و رایج فرش در بین مردم می باشد. علت محبوبیت این فرش ابعاد ویژه ای آن است.  عرض این فرش 2.5 متر و طول آن 3.5 متر می باشد. ابعاد این فرش به صورتی ست که به راحتی می توان از آن برای اکثر مکان ها استفاده نمود. این فرش نه به بزرگی فرش 12 متری است. و نه به کوچکی فرش 6 متری . همین اندازه متعادل و بینابینی این فرش است که علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده است.

فرش 9 متری در دکوراسیون

از فرش های 9متری می توان برای اکثرقسمت های منزل استفاده نمود. اما معمولا این فرش برای قسمت پذیرایی و نشیمن منزل مناسب تر است. اگر ابعاد پذیرایی منزلتان خیلی بزرگ است. بجای استفاده از دو یا چند فرش 12 متری می توانید از چند فرش 9 متری استفاده کنید. مسلما چنین چیدمانی بسیار جذاب تر خواهد بود.

اگر فضای پذیرایی منزلتان کوچک است. بهتر است از یک فرش 9متری استفاده کنید. زیرا اگر فرش 12 متری انتخاب کنید بیشتر فضا را با فرش خواهید پوشاند. و از طرفی استفاده از یک فرش 6 متری نیز زیبایی چندانی نخواهد داشت. چرا که مهمترین اصل در چیدمان این است که فرش مورد نظر مقداری از اطراف فاصله داشته باشد. به گونه ای که پایه جلویی مبل روی فرش باشد. انتخاب فرش 6و 12 متری برای فضاهای کوچک باعث کوچکتر نشان دادن ابعاد پذیرایی خواهد شد.

فرش 9 متری مرغوب

مرغوب بودن فرش ماشینی به عوامل مهمی بستگی دارد که مهمترین آن شانه و تراکم فرش است. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد فرش ریزبافت تر و ظریف تر و بادوام تر خواهد بود. استفاده از نخ های مرغوب در بافت فرش ماشینی یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کیفیت فرش است. مرغوبتری فرش های ماشینی 9 متری با نخ اکریلیک هیت ست شده بافته می شوند.

قیمت فرش 9 متری

قیمت فرش ماشینی به شانه و تراکم و جنس نخ مورد استفاده در بافت آن بستگی دارد. هرچه شانه و تراکم فرش زیاد شود. قیمت آن نیز افزایش می یابد. فرش هایی که با نخ اکریلیک بافته می شوند از فرش هایی که با نخ پلی استر گرانتر می باشند.

 به طور کلی فرش های 9 متری از سایر ابعاد استاندارد فرش گرانتر است. زیرا عرض دستگاه های بافنده فرش ماشینی 3 متر است. فرش 9 متری در عرض 2.5 متری بافته می شود. لذا مقداری از عرض فرش به صورت ضایعات درمی آید. به همین علت معمولا تولیدکنندگان فرش ماشینی مبلغی را به خاطر این موضوع به مبلغ فرش 9 متری اضافه می کنند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , فرش طرح افشان , ترامک فرش , فرش شانه , خرید فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش زمینه قرمز، لاکی و روناسی قالی کاشان

رنگ فرش از مهم ترین ویژگی ها در خرید فرش محسوب می شود. رنگ های زیادی در بوم فرش به کار برده می شوند ولی اصلی ترین آنها رنگ سرمه ای، کرم، آبی، سبز و... می باشد که رنگ زمینه را تشکیل می دهد. یکی از اصلی ترین زمینه ها رنگ قرمز می باشد که در صنعت تولید فرش آن را به روناسی و لاکی نیز می شناسند. در این مقاله شما را با ویژگی های این رنگ زمینه آشنا کرده و امید داریم این مقاله بتواند به شما در هنگام خرید فرش ماشینی کمک کند.

فرش زمینه لاکی

رنگ زمینه لاکی یکی از قدیمی ترین و پرفروش ترین رنگ زمینه در اوایل تولید فرش ماشینی می باشد. فرش زمینه لاکی در خانه های قدیمی همانند پدربزرگ و مادر بزرگ هایمان بسیار دیده می شد. رنگ خاص این محصولات باعث شده تا با گذشت زمان همچنان این رنگ در ذهن و خاطر ما باقی بماند. اگر قصد دارید از یک دکوراسیون سنتی در خانه خود استفاده کنید انتخاب رنگ فرش با زمینه لاکی در اولویت شما باشد چرا که یک حس نوستالژی را به مخاطبان القا می کند.

این محصول در دکوراسیون های وسیع مانند سفره خانه و رستوران های سنتی کاربرد بسیار زیادی داشته و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می کند. رنگ های لاکی ابتدا بر روی گلیم های دستباف بافته می شد. سپس الیاف لاکی در تولید فرش دستباف نیز به کار برده شد. اما امروزه مخاطبان زیادی در داخل و خارج از ایران به دنبال فرشی با زمینه لاکی می باشند چرا که این محصول حال و هوای خانه و دکوراسیون را به شکل خانه های قدیمی تغییر خواهد داد.

فرش زمینه روناسی

فرش های زمینه روناسی تیره تر از رنگ لاکی در فرش می باشند. که حدود آن رنگی ما بین زرشکی و لاکی می باشد. رنگ روناسی نیز همانند رنگ لاکی از همان ویژگی ها برخوردار می باشد. یعنی به همان اندازه انرژی و روح را به دکوراسیون مورد نظر شما القا می کند. استفاده از رنگ روناسی در انواع فرش های ماشینی، طرح فرش را کمی امروزی تر و مدرن تر به نمایش می گذارد. اگر از علاقه مندان به رنگ تند و گرم هستید رنگ روناسی را در اولویت برای خرید رنگ فرش قرار دهید چرا که هیچ محصولی با این رنگ زیبا پیدا نخواهید کرد.

فرش زمینه قرمز

رنگ قرمز یکی از رنگ های اصلی کی باشد. که تاثیر بسیار بالایی در زندگی تمام افراد در سراسر دنیا دارد. استفاده از این رنگ جذاب در دکوراسیون منزل چشم همگان را به سمت خود خیره می کند. شاید بسیاری از افراد رنگ هایی مانند روناسی و لاکی را برای بوم فرش خود بیشتر ترجیح دهند اما شادابی موجود در رنگ قرمز تاثیر بالایی در دکوراسیون شما قرار خواهد داد. رنگ قرمز بیشتر در محصولاتی همچون فرش های مدرن و فانتزی به کار برده می شود و همین مسئله باعث شده امروزه استقبال زیادی از فرش های مدرن و فانتزی شود.

برای ست کردن این محصول با رنگ های دیگر در دکوراسیونتان  میتوانید از رنگ های سفید، کرم، مشکی، طلایی و بسیاری از رنگ های دیگر استفاده کنید چرا که رنگ قرمز به راحتی با دیگر رنگ ها هماهنگ خواهد شد.

کلام آخر

این سه رنگ علاقه مندان و مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. از ویژگی های این رنگ می توان به حس گرما و صمیمیت به وجود آمده در افراد و همچنین به کار بردن آن به عنوان فرش سالن غذا خوری برای افزایش اشتها اشاره کرد.

قالی کاشان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به رنگ های تند همانند طیف رنگ های قرمز علاقه مند هستید و تنوع در این محصولات برای شما کم می باشد پیشنهاد می کنم از فروشگاه اینترنتی قالی کاشان حتما دیدن کنید. این فروشگاه با تنوع محصولات و همچنین کیفیت های درجه یک باعث می شود خرید رضایت بخشی را داشته باشید. ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر ایران رایگان می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش روناسی , فرش قرمز , فرش لاکی , فرش ماشینی , فرش مدرن و فانتزی , فرش کاشان , قالی کاشان , فرش ارزان , فرش باکیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

یکی از نقشه های اصیل در فرش ایرانی فرش طرح خشتی است. این طرح دارای قدمت زیادی است و از گذشته ی دور تا کنون بافت آن رواج داشته است . این طرح همچنان طرفداران زیادی دارد و امروزه به صورت دستباف و ماشینی بافت میشود. چنانچه فرش ماشینی خشتی با شانه وتراکم بالا بافت شود به فرش دستبافت خشتی بسیار شبیه خواهد بود.

فرش های خشتی 1200شانه با تراکم 3600 و 1500شانه با تراکم 4500 به فرش خشتی دستبافت گونه نیز معروف هستند.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های این نقشه ی زیبا واصیل آشنا کنیم.

ویژگی های فرش خشتی

نام فرش خشتی از خشت گرفته شده است. در قدیم خشت ها به شکل چهارگوش واز خاک رس ساخته می شدند. به همین دلیل این نوع فرش ازتعداد زیادی چهارگوش های مربع، مستطیل یا لوزی تشکیل شده است. معمولا درون هریک از این خشت ها نقوش زیبای اصیل مثل گل های شاه عباسی و گل فرنگ و شاخ و برگهای اسلیمی  و گلدان و نقوش پرندگان و حیوانات بافت می شود. معمولا در انواع دستبافت نقش داخل هر خشت تکرارنشدنی ست و در سرتاسر فرش دیده نمی شود واین ویژگی منحصر به فرد باعث شده که این نوع فرش خشتی جزو اصیل ترین فرش های خشتی محسوب شود.از آنجا که هر خشت یک تصویر را نشان می دهد این فرش ها به فرش های قابی نیز معروف هستند.

از نقوش معروف این فرش میتوان به قاب قرآنی، قاب بختیاری، قاب تصویری، قاب اسلیمی و... اشاره نمود.

فرش خشتی در دکوراسیون داخلی

از ان جا که فرش خشتی جزو نقشه های اصیل و کلاسیک است برای دکوراسیون های کلاسیک و لوکس انتخاب ایده آلی می باشد. دقت کنید این فرش از آن جا که جزو فرش ها نقشه شلوغ است نباید مبلمانی که برای ست کردن با ان استفاده می شود از پارچه های طرحدار باشد. بنابراین اگر مبلمان شما طرحدار است این فرش اصلا انتخاب مناسبی نیست چون فضا را آشفته میکند.

از طرفی این فرش برای دکوراسیون های مدرن به این علت که اجزای این سبک از دکوراسیون معمولا ساده و مینیمال هستند به خاطر تضادی که ایجاد میکند انتخاب جذابی است. پس چنانچه دکوراسیون منزلتان مدرن است ومی خواهید فرش خشتی انتخاب کنید بهتر است از رنگهای روشن مثل کرم استفاده کنید و از بکاربردن فرش خشتی زمینه قرمز خودداری کنید.

دقت کنید اگر فضایی که این فرش را برای آن انتخاب می کنید ابعاد بزرگی ندارد حتما فرشی با ابعاد کوچکتر تهیه کنید به گونه ای که مبلمان دور آن چیده شود و اگر از چندین فرش برای پوشاندن کف استفاده میکنید حتما با فاصله از هم روی زمین پهن کنید. چرا که این فرش به خاطر طرح خانه خانه ای که دارد ابعاد فضا را نشان میدهد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: فرش 1200شانه , تراکم فرش , طرح خشتی , فرش 1500شانه , خرید فرش , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش ترکیه ای یا فرش ترک

 

امروزه فرش ترکیه ای یا فرش ترک یکی از پرطرفدارترین فرش های مدرن محسوب میشود که به دلیل رنگ وطرح خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرارگرفته است.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با ویژگی های فرش ترک که یکی از فرش های پرفروش و جذاب در دکوراسیون داخلی منازل میباشد، آشنا کنیم.

طرح و رنگ فرش ترک

رنگ فرش یکی از ویژگی هایی ست که این نوع فرش را از سایر فرش ها متمایز کرده است. فرش های ترکیه ای دارای رنگهای روشن وبراقی هستند که ظاهری زیبا و خاص به دکوراسیون های مدرن و اروپایی میدهند.

این فرش ها معمولا تک رنگ هستند ویا در ترکیب آن چند رنگ ملایم ولایت بکار رفته است. بیشترین رنگ بکار رفته در نوع فرش : رنگ صورتی روشن، آبی، طوسی روشن،کرم و قهوه ای میباشد. به ندرت در ترکیب رنگ این نوع فرش رنگ های گرم مثل قرمزو نارنجی وزرد دیده میشود.

طرح فرش در اکثر این فرش ها ساده و دارای نقوش هندسی هستند. از آنجا که ترک ها در همسایگی با اقوام ایرانی هستند بسیاری از نقوشی که از طبیعت در این نوع فرش دیده میشود الهام گرفته از هنر ایرانیان در بافت فرش می باشند.

در این فرش نقوش برجسته در کنار سادگی در طرح و رنگ بسیار به چشم می خورد.

سایر ویژگی ها

فرش ترک به علت عدم پرزدهی جزو فرش های بدون حساسیت هستند. به خاطر داشتن ضخامت مناسب بسیار نرم لطیف بوده و از نظر وزن فرش جزو فرش های سنگین هستند که لیز نمیخورند.

همانطور که اشاره شد به خاطر نرم و لطیف بودن این نوع فرش ها، برای اتلق خواب و اتاق کودک مناسب هستند.

این نوع فرش در ابعاد مختلف از 2 تا 12 متر بافت میشود.ودر بافت آن از نخ های مرغوب ترک و نخ اکریلیک  مرغوب استفاده می شود.

مزایا و معایب فرش ترک

هامانطور که پیش تر گفته شد فرش ترک به خاطر سادگی در طرح و رنگ و داشتن رنگ های ملایم در دکوراسیون های مدرن وشیک امروزی به ویژه در منزل نوعروسان بسیار کاربرد دارد و همواره مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی بوده و هست.

استفاده از  فرش ترک به خاطر داشتن رنگ های روشن، در فضاهایی که دارای ابعاد کوچکی هستند گزینه ی بسیار مناسبی است. چرا که باعث میشود فضا بزرگتر به نظر بیاید.همچنین برای فضاهایی که دارای دیوارها یا کفپوش تیره هستند نیز به خاطر جلوگیری از کوچک نشان دادن فضا و کم نوری و تیره بودن آن نیز بسیار مناسب خواهدبود.

از معایب فرش ترک میتوان گفت که این نوع فرش به علت رنگ های روشنی که دارد چنانچه در مکان های پررفت و آمد استفاده شود یا اگر کودک داشته باشید به علت اینکه زود کثیف میشوند مناسب نمی باشند.

این نوع فرش به خاطر داشتن طرح و رنگ ساده برای دکوراسیون های کلاسیک و اصیل مناسب نیست و بیشتر با مبلمان راحتی و ال ست می شود.

تفاوت فرش ترک با فرش ایرانی

فرش های ترک دارای طرح های ساده و رنگ های ملایم هستند. در این نوع فرش نقشه های اسلیمی و ختایی با رنگ های پرشور و گرم دیده نمی شود. نقش گل ها در این نوع فرش گلفرنگ است، که بسیار شیک و چشم نواز است.

برجستگی در این نوع فرش با فرش های ایرانی متفاوت است.

قیمت فرش ترک

این نوع فرش ها اگرچه طرح و رنگ ساده ای دارند اما به لحاظ کیفیت بالا و اینکه جزو پرطرفدارترین فرش ها در دکوراسیون های مدرن و امروزی میباشند از قیمت نسبتا بالایی نسبت به سایر فرش های ماشینی برخوردارند.

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: قالی کاشان , خرید مستقیم فرش , طرح فرش , فرش لایت , فرش ترکیه ای , فرش مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()