نوشته شده توسط : الهام مهرجو

 

فرش گبه چیست ؟

فرش گبه فرش کاشان

 

 

تعریفی از گبه

گبه را در مختصرترین حالت خود می توان به عنوان نوعی قالی با پرزهای بلند معرفی نمود که در بافت آن شمار پود بیشتری به کار رفته است. اما بگذارید که در این مقاله، به صورت دقیق تر به معرفی آن بپردازیم.


در زمان های قدیم، انسان های اولیه با استفاده از پوست حیوانات برای خود زیرانداز می ساختند و از آن استفاده می کردند. با گذشت زمان، آن ها یاد گرفتند که با ریسیدن پشم حیوانات دارای پوست پشمی، می توانند گلیم های ساده ای که آن را به عنوان نخستین زیراندازه های تار و پود دار می شناسیم ببافند. یکی از این زیراندازه ها گبه می باشد. این زیراندازها معمولا از جنس قالی هستند که در اندازه های کوچک تر بافت می شوند. همانطور که در بالا اشاره داشتیم، گبه ها مانند فرش های شگی پرزهای بلندی دارند و در بافت آن ها شمار پود بیشتری به کار رفته است که تاثیر زیادی بر نرم بودن آن ها دارد.
به لفظ عادی می توان گفت که، گبه نوعی قالی گره بافته شده است با گره های درشت و پرزهای بلند که بلندی آن ها تا حدود سه سانتی متر می رسد ( ۳سانتی متر خاب دارد )، و تعداد پودهای آن در حدود ۳ تا ۸ می باشد که نرمی بالای این زیراندازها به آن ربط پیدا می کند.

 

طرح ها و نقش و نگارهای گبه

در ابتدای ظهور این زیراندازها، گبه ها به صورت بدون نقش و ساده بافته می شدند. اغلب، بافندگان ذاین نوع زیراندازها از محیط اطراف الهام می گرفتند و طرح هایی که در ذهن خود می پروراندند را روی گبه ها پیاده می کردند. از آن جا که معمولا بافنده های گبه، آن را برای نیاز شخصی خود می بافتند معمولا طرح های ذهنی و حتی آرزوهای خود را روی گبه ها پیاده می کردند.
با وجودی که در گبه، هیچ طرحی از پیش تعریف شده ای وجود ندارد اما می توان گفت که از طرح های اصلی به کار رفته در گبه ها طرحی به نام ” کم” است. که در واقع این طرح با استفاده از یک مستطیل و یک ردیف لوزی که در وسط آن است تشکیل شده است. از مهمترین طرح ها و نقش و نگارهای به کار رفته در گبه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
طرح شیر، که از مهمترین طرح های به کار رفته و یک نقش مشترک در میان بافندگان مناطق مختلف به شمار می رود.
طرح خشتی و یا طرح قابی شکل، که به عنوان کاربردی ترین نقش در گبه ها شناخته می شود. این طرح از طرح های مورد علاقه بافندگان فارس و بختیاری به شمار می رود. در واقع اساس این طرح های خشتی را طرح هایی با قاب منظم تشکیل می دهد که به صورت جدا از هم با دیگر قاب ها، طرح هایی هماهنگ دارد.
طرح درخت، که در میان زندگی آدمیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. از میان طرح های مختلف درختان، درخت سرو که نماد شادی است و درخت بید مجنون که نماد غم و اندوه است در طراحی گبه ها بیشترین کاربرد را دارد.

 

تفاوت گبه با فرش (قالی)

از تفاوت های گبه با فرش ماشینیمی توان به مواردی چون سایز، بلندی پرزها و همچنین شمار پود در گبه ها که تعداد بالاتری دارند و باعث نرم تر شدن گبه ها می شود اشاره کرد.
این نوع از زیر اندازه ها بر عکس فرش (قالی) در بافت خود از نقشه خاصی استفاده نمی کنند . بلکه طرح این زیراندازها بر اساس ذهنیات بافنده است. به عبارتی بافندگان این نوع از زیراندازها ، آنچه در ذهن خود دارند را روی کار پیاده می کنند. این نوع از قالی اصولا به شکل فارسی باف و بر روی دارهایی زمینی بافته می شود.
بافت گبه به وسیله پشم خودرنگ مخلوط با موی بز صورت می گیرد. که  این پشم ها بعد از اینکه به طور کامل شسته شدند ریسیده و تابیده می شوند و سپس برای بافت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

روش نگهداری

همان اندازه که مراحل تولید یک گبه از اهمیت خاصی برخوردار است، به همان اندازه نگهداری آن نیز نیازمند دقت و توجه می باشد. چرا که هرچه در نگهداری آن ها دقت بیشتری به کار ببریم، ماندگاری شان نیز بالاتر می رود. از جمله عواملی که باعث آسیب رساندن به این زیراندازها می شود می توان به حشراتی چون بید، موریانه، موش و … اشاره کرد. برای مقابله با آسیب این حشرات موذی می توان از محلول های شیمیایی که به صورت افشانه کردن بر رو و پشت گبه مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین استفاده از تنباکو ، نفتالین اشاره کرد. همچنین به یاد داشته باشید که از قرار دادن این زیراندازها در محیط های تیره و تاریک و همچنین محیط های مرطوب پرهیز نمایید.



:: برچسب‌ها: فرش , فرش کاشان , طرح فرش , قیمت فرش , فرش گبه ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو
          
انواع طرح ها و نقشه های فرش های ماشینی را به سه دسته کلی طرح سنتی ، طرح کلاسیک و طرح مدرن تقسیم می کنند اما این تمام ماجرا نیست ودر دل هر دسته ده ها نوع فرش وجود دارد . طرح ها و نقشه هایی که هر کدام در بین سلیقه ایرانیان ، خانه ها و مکان های مختلف در هر نقشه از جهان جایگاه و جلوه خاصی دارند . در حال حاضر و در بازار امروز فرش و قالی تنوع محصولات به گونه ای است که خریداران بی شک طرح هایی را پسند کرده و به اصطلاح دست خالی از بازار بیرون نمی روند . طیف موجود میان طرح های سنتی تا مدرن سلیقه پیر و جوان را پوشش می دهد .
فرش های مدرن ، جدید ترین طرح هایی هستند که بر سطح فرش ها و قالیچه ها نقش می بندند . جای خالی این طرح ها به حدی حس می شد که به محض ورود در بین مشتریان به فرشی پرفروش با عرضه و تقاضای بالا بدل گشتند . فرش های ماشینی مدرن یا فانتزی ، انواع و اقسام مختلفی دارند از جمله فرش لایت که به روزترین طرح در زمینه طرح های فانتزی است . فرش رنگ روشن و یا لایت ، طرح هایی را شامل می شود که بر فرش با ویژگی های خاصی که فرش های ترک نام دارند نقش می بندد . فرش های ترک نوع خاصی از فرش های فانتزی هستند که ریشه در کشور ترکیه داشته و با همان ظاهر و زیبایی در کارخانه جات ایرانی و با کیفیت این محصولات به تولید می رسند . فرش های ترک به لحاظ ویژگی های بافتی و ظاهری که در صدر آن ها رنگ روشن زمینه و به کارگیری طیفی از ترکیب رنگ های روشن است ، باب خانه نوعروسان ، خانه هایی که به تازگی مورد استفاده قرار گرفته اند و دکور شیک پسندان خواهد بود .
فرش لایت طرح ترک می تواند به طرز عجیبی دکوراسیون را متحول نموده و زیبایی بی نظیری در فضا ایجاد کند . در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با فرش ترک آشنا شوید و این محصول بی نظیر را بر گزینه های خرید خود اضافه نمایید . 
 

انواع مدل های فرش ترک

فرش های تولید شده در کشور ترکیه به لحاظ زیبایی و تنوع رنگ و طرح ، بسیار متنوع بوده و در طرح ها و نقش های زیادی تولید می شوند . شاید دلیل اصلی این موضوع این است که کشور ترکیه در مد و فشن حرف اول را می زند خصوصا در طراحی پارچه و بافته هایی نظیر فرش و قالی و قالیچه . فرش های ترک که در چند سال اخیر و تحریم محصولات ایرانی توجه بازارهای خارجی را به خود جلب کرده است ، توسط تولید کنندگان ایرانی هم قابل تولید می باشد . به عبارتی ایرانیان فناوری تولید فرش ترک را بدست آورده و تحت عنوان فرش لایت طرح ترک به تولید می رسانند .
در نقشه فرش های ترک از طرح های اصیل استفاده نمی شود ، با وجود آنکه فرش بافی در ترکیه از کشورهای ایران و ارمنستان الگو گرفته شده است اما طرح هایی مانند طرح اسلیمی در فرش های ترک به چشم نمی خورد . در عوض طرح های جدید و مدرن اصلی ترین نگاره ها در فرش ترک هستند . فرش ترک مدل ها و طرح هایی جدید و زیبایی دارد که به لحاظ تفاوت فاحش با طرح های سنتی و کلاسیک موجود بر روی فرش های ایرانی مخاطبان خاص خود را به سرعت پیدا کرده و به اصلی ترین و محبوب ترین کف پوش زیر پای اتاق کودکان و … تبدیل شده است . به فرش های ترک به خاطر رنگ های روشنی که دارد فرش لایت نیز گرفته می شود . البته ناگفته نماند تولید فرش لایت طرح ترک در نگاره های اصیل هم امکان پذیر است اما در کل و در حالت عمومی فرش  ترک با نگاره های فانتزی غالب خواهد بود .
 

ویژگی فرش طرح ترک

فرش های مدرن در شانه و تراکم بسیار بالا تولید نمی شوند و اغلب دارای شانه 700 هستند . یعنی در بافت خود تعداد 700 گره عرضی دارند در کل فرش های طرح مدرن و فانتزی به علت عدم استفاده از نگاره های ریز و پیچ در پیچ حتی اگر در شانه 700 یا 1000 هم تولید شوند زیبایی و جلوه خاصی داشته و عدم ظرافت و ریز باف نبودن در ان ها مشخص نیست . اما فرش لایت طرح ترک به علت داشتن طرحی متفاوت از سایر طرح های فانتزی و نیاز به ظرافت در شانه و تراکم بالا هم تولید می شوند . به همین خاطر فرش مدرن طرح ترک از نظر ظرافت به فرش های شبه دستبافت شبیه هستند . جالب است بدانید تراکم این محصولات تا 2100 گره هم می رسد .
دستگاه بافت فرش مدرن طرح ترک شونهر آلمان است که بافته هایی در 8 رنگ زمینه اصلی با فناروی بالا و تکنولوژی وز دنیا تولید می کند .
ابعاد این محصولات ، کاملا استاندارد بوده و در ابعاد 6 متر ، 9 متر و 12 متر این محصولات قابل خرید هستند و واقعی و در ابعاد متداول و استاندارد بافته و تولید می شوند.
عدم پرزدهی و عدم ایجاد آلرژی و حساسیت از مواردی است که به عنوان مزیت به فرش طرح ترک  نسبت داده می شود . این محصولات با وجود آنکه در طیف رنگی شاد و روشن تولید می شوند اما ضدلک و ضد چروک بوده و در صورت ایجاد لکه و آلودگی آن را نمایان نخواهند کرد . عموما فرش مدرن طرح ترک در طرح های برجسته به چشم می خورند و این موضوع جذابیت فرش را بیشتر و بیشتر خواهد نمود .
ناگفته نماند که قیمت فرش ترک با قیمت فرش های ماشینی ایرانی تفاوتی جزئی داشته و فرش مدرن طرح ترک گران تر از فرش های دیگر هستند که می تواند این اختلاف قیمت را از طریق خرید های دیجیتال مارکتینگ ، مراحعه به نمایشگاه ها و خرید در دوره های آفف و تخفیف مرتفع نمود .
ویژگی بارز فرش ترک  که خصلت شیک بودن به آنها بخشیده است ، داشتن طرح و رنگ ساده است . عبارت شیک بودن در عین سادگی به معنای واقعی کلمه در فرش مدرن طرح ترک  به چشم می خورد .
 

چرا فرش ماشینی ترک بخریم؟

خرید فرش طرح ترک غالبا توسط آن دسته از افرادی انجام می شود که علاقمند به داشتن دکوری زیبا و روشن هستند . اگر خانه شما کوچک است و یا اگر از نور کافی برخوردار نیست ، اگر از وسایل لوکس و فانتزی و اشرافی در فضای خانه استفاده کرده و قصد دارید فرش ماشینی تکمیل کننده این فضا باشد ، اگر در خانه نیازمند آرامش و صمیمیت هستید خرید فرش مدرن طرح ترک را از دست ندهید و آگاه باشید که فرش طرح ترک عضو آخر پازل دکوراسیون منزل شماست .
اما هنگام خرید باید از برند و فروشگاه معتبر خرید نمایید . تکنولوژی تولید فرش ماشینی ترک ، تقریبا نوپا بوده و هنوز آنطور که باید و شاید همه تولید کنندگان در آن متخصص نشده اند و تعداد کمی از برند های نامی توان تولید فرش طرح ترک در کیفیت بالا ، مرغوبیت بی نظیر و زیبایی چشم گیر را دارند . همانطور که می دانیم خرید از فروشگاه های اینترنتی یا دیجیتال مارکتینک مقرون به صرفه ترین و بهترین روش خرید است . پس خرید فرش مدرن طرح ترک به روش اینترنتی در اولویت خواهد بود چراکه در این روش نیازی به رفتن به فروشگاه و صرف هزینه گزاف برای خرید محصول نداریم و از همه مهم تر با خرید مستقیم از تولید کننده از اصالت محصول مطمئن خواهیم بود .

 



:: برچسب‌ها: فرش , فرش کاشان , قالی کاشان , فرش طرح لایت , فرش طرح ترک , فرش ماشینی , طرح فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

از جديدترين محصولات فرش ماشيني فانتزي عرضه شده در بازار شنل مي باشد كه به همين دليل ما در اين مقاله توضيح خواهيم داد فرش شنل چيست و آيا فرش شنل خوبه يا خير تا بهترين خريد را براي كفپوش خانه خود داشته باشيد.
محصولات فرش شنل كه نام ديگرش فرش بلژيكي است در سال هاي گذشته به بافت رسيده و داراي طراحي مدرن با رنگ‌بندي شاد براي دكور هاي مدرنيته و شاد مي باشد كه قادر است در زيباتر كردن دكور خانه شما تاثير بسيار زيادي را قرار بدهد.

 در صورتي كه بخواهيد محصولات فرش شنل را در يك دسته بندي خاص قرار بدهيم بايد بگوييم كه شنل فرش در دسته محصولات فرش مدرن قرار داده مي‌شود كه كنار اين محصولاتي همچون فرش شگي ، گليم ، گرد ، گبه و… قرار داده شده است.
طرح هاي متنوع به كار رفته شده در فرش فانتزي شنل باعث شده است كه شما با هر سليقه اي كه باشيد از بين رنگ‌بندي هاي شاد عرضه شده براي محصولات فرش ماشيني شنل اقدام به خريد آن كنيد.

فرش شنل چيست !

در پاسخ به پرسش اينكه فرش شنل چيست ؟ بايد گفت محصولات فرش شنل از جمله كفپوش هايي مي باشد كه در دسته بندي فرش فانتزي و مدرن قرار داده شده است و داراي طراحي شيك و مدرن مي باشد.

در صورتي كه از طرح هاي اسليمي و سنتي خسته شده ايد و به دنبال فرشي با كيفيت با طراحي مدرنيته مي باشيد تا آن را در پذيرايي و يا روي راه پله هاي خانه پهن كنيد ، از بهترين انتخاب ها براي شما فرش شنل است.

 

از مزيت هاي فرش شنل مي توان به :

 وزن بسيار مناسب آن : اشاره داشت كه جابجايي فرش را نيز آسان كرده است و با اين فرش به راحتي شما مي توانيد اقدام به تغيير دادن دكوراسيون نماييد

قيمت بسيار مناسب فرش شنل : محصولات فرش شنل به صورت ارزان مي باشد و قيمت فرش شنل در ابعاد مختلف آن حتي در سال 98 بسيار ارزان و مناسب است كه مي توانيد آن را در ليست قيمت منتشر شده مشاهده كنيد.

طرح و نقشه شنل متنوع است :  محصولت فرش شنل به صورت متنوع در طرح و رنگبندي هاي متنوع در ابعاد مختلف به بافت رسيده است و به همين دليل شما با هر سليقه اي باشيد و يا حتي مشكل پسند نيز باشيد مي توانيد فرش شنل فانتزي فروشگاه زر فرش را خريداري كنيد.

 

كيفيت فرش شنل چيست !

محصولات فرش شنل از جنس ويكسوز به توليد رسيده اند و براي پشت فرش نيز از لاتكس استفاده شده است كه اين موضوع نيز باعث چسبيده شدن فرش به زمين سراميكي خواهد شد و از ليز خوردن فرش روي سراميك جلوگيري ميشود.

در خيلي از فرش ها از لاتكس استفاده نمي‌شود و علت اينكه در محصولات فرش شنل از لاتكس استفاده شده است ، وزن بسيار سبك و مناسب اين فرش مي باشد كه باعث ليز خوردن كفپوش بر روز زمين سراميكي مي‌شود.

لاتكس افتاده شده در فرش شنل باعث افزايش طول عمر محصولات فرش شنل شدن و ماندگاري بسيار بالايي را فرش فانتزي شنل براي دكور خانه مي تواند داشته باشد.

در صورتي كه مي‌خواهيد شست و شوي فرش شنل را انجام دهيد بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه ظرافت اين فرش بسيار بالا مي باشد و در صورتي كه در اين كار تخصصي نداريد براي شست و شوي فرش شنل فانتزي مي توانيد قالي را به مراكز شست و شوي فرش شنل بسپاريد.

 

ويژگي فرش شنل چيست !

محصولات فرش شنل بسيار لطيف مي باشد و به صورت ضد لك نيز مي باشد كه به همين دليل در صورتي كه لك شدن فرش مورد اذيت شما بوده است خريداري فرش شنل ضد لك انتخابي بسيار عاقلانه خواهد بود.

در ادامه ويژگي هاي فرش فانتزي شنل بايد گفت كه اين فرش بدون پرز بوده و به علت استفاده از لاتكس در ساختار فرش بسيار مقاوم نيز مي باشد.

فرش شنل به صورت ضد چروك بوده و بسيار نرم مي باشد كه با كشيدن دستتان بر روي فرش اين لطافت را مي توانيد از فرش جذب كنيد.

 طرح هاي گل برجسته اين فرش فانتزي بسيار زيبا و دلربا مي باشد ، به صورتي كه با پهن كردن آن در دكور خانه مي توانيد نظر هر سخت پسندي را به خود جلب كند.



:: برچسب‌ها: فرش , فرش کاشان , قالی کاشان , فرش شنل , فرش شگی , فرش جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

گلیم فرش، دست بافته‌ای ساده است از تار (پنبه یا پشم) و پود (پشم) که معمولاً از پشم حیوانات اهلی بر دار افراشته، بافته شده که هر منطقه طرح مختص به خود را داراست و عموماً به عنوان فرش کاربرد داشته‌است.برخی از خریداران به دنبال خرید محصولی به جز فرش ماشینی هستند . تنوع در محصولات وابسنه به فرش ماشینی می تواند هر خریدار با هر نوع سلیقه را راضی کند . یکی از محصولات پرطرفدار که زیبایی خاصی دارد گلیم است . در این مقاله قصد داریم شما ر ابا یژگی های این محصول آشنا کنیم . 

گلیم چیست ؟ 

گلیم یکی از انواع متداول از کفپوش است که از زمان های دور در بین ایرانیان رواج دارد . این محصول از صنایع دستی بخشی از اقوام ایرانی بوده و بسیاری از گلیم های موجود از زمان های قدیم دست بافت بوده اند . اما امروزه برخی کارخانجات فرش ماشینی به تولید این محصول نیز روی آورده اند . تنوع بسیار بالا در طرح های بافته شده در این محصول و استفاده از نخ و الیاف با کیفیت خریداران زیادی را به سمت این محصول هدایت کرد .

گلیم فرش، دست بافته‌ای ساده است از تار (پنبه یا پشم) و پود (پشم) که معمولاً از پشم حیوانات اهلی بر دار افراشته، بافته شده که هر منطقه طرح مختص به خود را داراست و عموماً به عنوان فرش کاربرد داشته‌است. ممکن است بافت گلیم فرش با تغییراتی کاربردهای دیگری غیر از فرش در بین عشایر داشته باشد: از جمله نمک دان، جل اسب، نوار چادر و ... 

در ادبیات فارسی عموماً گلیم فرش با زیلو یا جاجیم و… به یک معنی بکار رفته‌ است ولی به‌طور مشخص گلیم، فرشی است که از بافتن پود بر تارهایی که بر دار افراشته تنیده شده‌ است بافته می‌شود و از دستگاه های کمکی نظیر ماسوره و… استفاده نمی ‌شود که این مورد تفاوت گلیم فرش با زیلو یا جاجیم و انواع دیگر ذکر شده در ادبیات می‌باشد.

گلیم ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و این ویژگی های خاص باعث سهولت و راحتی استفاده کنندگان آن است . در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی هر کدام از این ویژگی های بپردازیم .

وزن سبک

این محصول وزن بسیار سبک دارد که باعث جا به جایی بسیار آسان آن می شود . به هیمن دلیل در قسمت هایی از منزل که امکان کثیف شدن زود به زود کفپوش می شود گزینه ای مناسب است . چرا که به راحتی قابل شست و شو و جا به جایی است .

طرح و رنگ متنوع

طرح های بافته شده  بر روی گلیم ها بسیار متنوع و زیبا هستند . استفاده از رنگ های گرم و شاد در این محصول باعث می شود فضایی گرم و صمیمی در منزل خود داشته باشید . هم چنین به راحتی با دکوراسیون شما ست خواهد شد .

استفاده از جنس پلی استر باعث براقیت و درخشندگی بیشتر آن شده و زیبایی و جلوه طرح و رنگ گلیم شما دو چندان خواهد بود . با استفاده از این محصول زیبا فضایی هنری و سرشار از رنگ های زیبا را تجربه خواهید کرد .

قیمت ارزان

این محصول قیمت بسیار ارازن تر نسبت به سایر محصولات دارد . به همین دلیل شما به راحتی می توانید تغییرات زود به زود و زیبایی را در دکوراسیون خود تجربه کنید .

عدم پرزدهی

این محصول پرزدهی ندارد که این ویژگی باعث اقبال خریداران است . پرزدهی در برخی محصولات باعث نارضایتی خریداران است که به خرید محصولاتی از قبیل گلیم روی می آورند .

جارو زدن آسان

با خرید گلیم ، در صورت کثیف شدن آن ، به راحتی با جارو زدن تمیز خواهد شد . شما می توانید این محصول را زیر میز ناهارخوری ، آشپزخانه و فضاهایی از این قبیل نیز استفاده نمایید .

قبل از خریدن گلیم در نظر داشته باشید که خاب این محصول بسیار کوتاه است . بنابراین جایگزین فرش برای شما نخواهد بود .

ابعادی که برای گلیم تعریف شده اند:

  • ۷۰×۱۰۰ سانتی‌متر
  • ۱۰۰×۱۵۰ سانتی‌متر، که به ذرع و نیم مشهور است و متداول‌ترین اندازه‌است.
  • ۲×۳ متر
  • ۳×۴ متر
  • کناره ها

گلیم فرش نوعی فرش بدون پرز است که از به هم خوردن و اتصال تار و پود تشکیل می شود. جنس گلیم فرش دستباف و گلیم فرش ماشینی عمدتا از پنبه، پشم، نخ های پشمی، کرک و همچنین ابریشم است.

گلیم فرش ماشینی

در عصر امروز گلیم فرش ماشینی که توسط ماشین آلات گلیم فرش تولید می شود، جای گلیم دست بافت را پر کرده است. گلیم فرش ماشینی قیمت مناسب تری نسبت به گلیم دستبافت دارد، به همین دلیل برای افرادی که اقتصاد خوبی برای خرید گلیم دستبافت ندارند، انتخاب گلیم فرش ماشینی کاشان جایگزین خوبی است. 

محیط آشپزخانه دارای آلودگی بسیار زیاد و چربی می باشد و چون گلیم فرش بدون پرز است انتخابی عالی برای این مکان خواهد بود همچنین در ادامه باید بیان داشت بهتر است که خرید گلیم فرش با قیمتی ارزان انجام بشود زیرا که در محیط آشپزخانه ممکن است سوختگی فرش صورت بگیرد و در صورتی که فرش گران قیمت برای این محیط انتخاب کرده باشید برای شما انتخابی مناسب نخواهدبود.

برای خرید فرش و گلیم فرش ماشینی با کیفیت و ارزان قیمت فروشگاه اینترنتی قالی کاشان ( www.ghaliekashan.com) را به شما پیشنهاد می کنیم .



:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش 1200 شانه , فرش زیبا , گلیم , فرش 700شانه , خرید فرش ارزان قیمت , خرید گلیم فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()