نوشته شده توسط : الهام مهرجو
فرش 700 شانه طرح افشان باغ بهشت زمینه کرم بزرگمهر کاشان – کد 7525
 
در این مقاله تصمیم دارم ویژگی های مثبت و منفی استفاده از فرش زمینه کرم را که می تواند به شما در انتخاب فرش مورد علاقه تان کمک کند، شرح دهم. ممکن است بالاخره پس از مقایسه های زیاد توانسته باشید طرح فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید و در انتخاب بین دو رنگ زمینه از این فرش مردد باشید. شخصا زمانی که پس از مقایسه های زیاد بین طرح های مختلف بالاخره تصمیم گرفتم فرش طرح اصفهان بزرگمهر از مجموعه قالی کاشان را انتخاب کنم، بین رنگ زمینه کرم و رنگ زمینه سرمه ای از این فرش زیبا تردید داشتم.
 

فرش زمینه کرم فضای خانه شما را روشن تر می کند

 
فرش زمینه کرم روشن ترین رنگ زمینه را در بین رنگ های زمینه فرش کاشان داراست. این رنگ روشن، فضای خانه شما را روشن تر می کند. اگر به نور خانه اهمیت زیادی می دهید و خانه شما چندان نور گیر نیست، راه حل پیشنهادی مجموعه قالی کاشان، خرید فرش زمینه کرم است.
 

فرش زمینه کرم فضای خانه را بزرگتر نشان می دهد

 
یکی از ویژگی های ذاتی فرش زمینه کرم در مقایسه با فرش های با رنگ زمینه تیره، این است که فضای خانه را دلباز تر و بزرگ تر نشان می دهد و به همین دلیل برای خانه های کوچک گزینه خوبی است.
 

فرش زمینه کرم به هر دکوراسیون می آید

 
حتما تا به حال در هنگام پوشیدن لباس به این نکته رسیده اید که لباس با رنگ سفید، شیری یا کرم به هر رنگ لباسی می آید. همین ویژگی در مورد فرش زمینه کرم هم صدق می کند. من فرش کرم انتخابی خودم را که رنگ آبی کم و بیش در گل های آن به کار رفته بود، با مبل های آبی رنگ خود ست کردم و نتیجه واقعا عالی شد.
البته این که چه رنگی از زمینه فرش با چه رنگی از اثاثیه خوب به نظر می رسد، بستگی مستقیم به سلیقه شما دارد. اما شخصا ترجیح می دادم، تضاد رنگ مناسبی بین رنگ زمینه فرش و رنگ مبلمان خود داشته باشم، در عین حال که رنگ ها با هم هماهنگی مناسبی داشته باشند.
تضاد رنگ فضای خانه را شادتر نشان می دهد. پس نگران این نباشید که مثلا رنگ مبلمان من سبز تیره، قرمز یا سرمه ای است و رنگ کرم زمینه فرش خیلی با رنگ مبلمان متفاوت است.
 

فرش زمینه کرم جلوه زیادی به گل های فرش شما می دهد

 
یکی از ویژگی های منحصر به فرد فرش زمینه کرم این است که به دلیل این که کمرنگ است و گل های فرش به اصطلاح از آن پررنگ تر هستند، جلوه خاصی به گل های فرش شما می دهند.
این ویژگی باعث می شود که نقش و نگار زیبای فرش شما بیشتر به چشم بیاید. شخصا یکی از دلایلی که این رنگ زمینه را به فرش زمینه سرمه ای ترجیح دادم، همین نکته بود.
وقتی به فرش طرح اصفهان زمینه کرم نگاه کردم، به نظرم می رسید که گل های فرش از آن بیرون زده اند. به نظر من این ویژگی، جذابیت فرش را دوچندان می کند.
 

فرش زمینه کرم فضای خانه را شادتر نشان می دهد

 
تضاد رنگ زمینه کرم فرش نسبت به نقش و نگار روی فرش اینجا هم به کمک می آید که فضای خانه شما شادتر شود. همین ویژگی باعث می شود که شما بتوانید فرش با این رنگ زمینه را با دکوراسیون هایی با عناصری با رنگ های شاد ست کنید.
 

پیش از خرید فرش زمینه کرم به نکته زیر توجه نمایید

با وجود تمام مزایایی که فرش زمینه کرم دارد که آن را به انتخاب مناسبی برای بسیاری از خریداران مشکل پسند قالی کاشان تبدیل می کند، این رنگ زمینه از فرش دارای این مشکل است که چرکتاب نیست. به این مفهوم که این فرش به دلیل رنگ روشن زمینه، هر لکه ای را به طور واضح نشان می دهد.
اگر از جمله خریدارانی هستید که زیاد فرصت تمیز کردن و لکه گیری فرش را ندارید و در عین حال به دنبال خرید فرش زمینه روشن هستید، شاید بهتر باشد به سراغ خرید فرش زمینه ترمه ای (بژ) یا فرش زمینه فیلی بروید.


:: برچسب‌ها: فرش زمینه کرم , فرش کاشان , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 آذر 1398 | نظرات ()