فرش فریز چیست ؟ تفاوت فرش فریز و گلیم فرش
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

فرش کاشان قالی کاشان گلیم فرش کاشان فرش فریز کاشان قیمت و خرید فرش فانتزی و مدرن کاشان

 

 

فرش های ماشینی از نظر طرح و نقشه به دو گروه فرش های کلاسیک سنتی یا فرش های مدرن و فانتزی تقسیم می شوند. در فرش های کلاسیک طرح های معروف و شناخته شده اصیل ایرانی استفاده می شود و ظاهر فرش شکوه و اصالت خاصی را به نمایش گذاشته است. از معروف ترین طرح های فرش کلاسیک ایرانی می توان فرش های طرح افشان ، فرش طرح خشتی ، فرش های طرح گبه و قالیچه را نام برد. با گذشت زمان و حرکت به سمت سبک مدرن طرح های کلاسیک تغییراتی یافته و فرش های جدیدی وارد بازار شده اند. فرش های مدرن و فانتزی انواع مختلفی داشته و با طرح های متنوعی بافته می شوند . فرش های فانتزی مانند فرش شنل و فریز ، فرش شگی ، فرش کلاریس ، فرش وینتیج و ... ویژگی هایی دارند که برای استفاده در سبک زندگی مدرن بسیار مناسب هستند. در این متن به بررسی ویژگی های فرش فریز پرداخته و مزایای و معیب آن را بررسی می کنیم.

فرش فریز چیست ؟

فرش فریز گروهی از فرش های ماشینی مدرن هستند که همانند فرش های ماشینی کلاسیک دارای ارتفاع خاب نسبتا بالایی هستند. فرش های فریز به صورت دوتایی بافته شده و پس از بافت به وسیله برش از هم جدا می شوند. در فرش فریز از نخ های پلی استر و پلی اوژن در بافت فرش استفاده می شود. به همین دلیل شستشوی فرش بسیار آسان است. یکی از دلایل محبوبیت بالای فرش فریز جابجایی آسان بخاطر وزن سبک و شستشوی راحت آن است. در فرش فریز از الیاف با کیفیتی استفاده می شود که بدون پرز و حساسیت هستند. این الیاف مقاومت بالایی داشته و برای استفاده در فضا های پر رفت و آمد مانند راه پله ها یا راه رو ها بسیار مناسب هستند. 

فرش های فریز ماشینی با طرح های بسیار متنوعی بافته می شوند و برای هر نوع فضا و دکوراسیونی مناسب هستند. فرش فریز قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سایر فرش های ماشینی داشته و از این نظر انتخاب مناسبی می باشد. استفاده از طرح های مدرن و ساده و یا طرح های فانتزی و سه بعدی در فرش فریز باعث می شود برای استفاده در دکوراسیون های مدرن گزینه ای عالی باشد .

تفاوت فرش فریز و گلیم فرش 

گلیم فرش و فرش فریز بافته هایی هستند که در دکوراسیون های مدرن امروزی استفاده بالایی دارند. این دو نوع بافته تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند که به آنها اشاره می کنیم. اولین تفاوت گلیم و فرش فریز در ارتفاع خاب و ضخامت آن ها است. فرش فریز همان گونه که در بالا اشاره شد دارای خاب نسبتا بلندی است. هم چنین سطح فرش دارای برجستگی بوده و یکنواخت نمی باشد. در بافت فرش فریز به دلیل تراکم پایین بافت از الیاف ضخیمی استفاده می شود تا این تراکم کم به چشم نیاید. از این رو فرش فریز دارای بافتی نرم است که با لمس بافت آن به راحتی قابل تشخیص است. در گلیم اما از نخ خاب استفاده نمی شود. به همین دلیل گلیم ها دارای سطحی یکنواخت و مسطح هستند که ضخامت بسیار کم تری هم دارد.

فرش های فریز به دلیل دارا بودن نخ خاب مقاومت بالا تری نسبت به گلیم ها دارند. ضخامت بیش تر در فرش فریز سبب می شود مقاومت بیش تری در برابر وسایلی که روی آن قرار می گیرد داشته باشد. برگشت پذیزی بالا و مقاومت بهتر فرش فریز باعث می شود این فرش را در فضاهایی مانند راهرو ، آشپزخانه ، راه پله ، اتاق کودک و ... استفاده کنند.

از طرفی باید گفت گلیم ظاهر جذاب تر و زیبا تری دارد. گلیم به دلیل براقیت بالاتری که در ظاهر خود دارد زیبایی بیش تری نسبت به فرش فریز دارد. اما از طرفی در فرش فریز از طرح های مدرنی استفاده می شود که ممکن است جلوه بهتری نسبت به گلیم ها داشته باشند.

خرید فرش فریز و گلیم ماشینی کاشان

برای خرید انواع فرش فریز و گلیم فرش فروشگاه قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم . برای خرید فرش ماشینی کاشان در شانه ها و تراکم های مختلف مانند فرش 1500 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 700 شانه و ... با بهترین کیفیت به سایت قالی کاشان (www.ghaliekashan.com ) مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: فرش کاشان , قالی کاشان , فرش فریز , گلیم , انواع فرش , فرش فانتزی و مدرن , خرید فرش , قیمت فرش , طرح فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: