تفاوت فرش 700 شانه و 1000 شانه
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

تفاوت فرش 700 شانه و 1000 شانه قالی کاشان

فرش یکی از اصیل ترین هنر های ایرانیان از زمان قدیم تا کنون می باشد. با تولید فرش های 350 شانه محبوبیت فرش ماشینی در بین مردم چندین برابر شد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و بافندگی شانه فرش ها تا 1600 شانه افزایش داشته است. در این مقاله ویژگی ها و تفاوت فرش های 700 شانه و 1000 شانه را برای شما توضیح خواهیم داد.

ویژگی فرش 700 شانه

فرش 700 شانه با تراکم 2550 در بازار فرش یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات می باشد. با توجه به کیفیت بالا در فرش های 700 شانه و همچنین تنوع در طرح باعث شده طرفداران زیادی را داشته باشد. این فرش به دلیل شانه و تراکم پایین دارای قیمت مناسب تری نسبت به فرش های دیگر می باشد. یکی از الیاف های با کیفیت به کار رفته در فرش های 700 شانه، اکریلیک می باشد. الیاف اکریلیک دارای دوام و مقاومت بالا بوده و مناسب برای تمامی فضا ها می باشد. البته از الیاف دیگری هم برای بافت فرش استفاده می شود که باعث می شود قیمت فرش کاهش پیدا کند. خاب فرش های 700 شانه 11 میلی متر می باشد. ضخامت مناسب فرش باعث شده است که از آن در فضا های پر رفت و آمد استفاده شود.

هرچه شانه و تراکم فرش افزایش پیدا کند، ظرافت فرش بیشتر خواهد شد. در نتیجه فرش های 700 شانه نسبت به فرش هایی با شانه های بالاتر دارای ظرافت کمتری می باشد. این فرش ها در دو دسته کف ساده و برجسته بافته می شود. به روز ترین دستگاهی که برای بافت فرش های 700 شانه استفاده می شود به نام hcpx2 می باشد. این دستگاه قادر به بافت فرش های 700 شانه 8 و 10 رنگ می باشد.

ویژگی فرش 1000 شانه

پس از عرضه شدن فرش های 700 شانه در بازار، با مرور زمان فرش های 1000 شانه تولید و روانه بازار شد. خاب فرش های 1000 شانه 9 الی 10 میلی متر می باشد. بارزترین تراکم فرش های 1000 شانه، 3000 می باشد. فرش های 1000 شانه همانند فرش های 700 شانه در دو دسته 8 و 10 رنگ بافته می شود. بافت فشرده شده در فرش به دلیل شانه و تراکم بالا باعث شده ات که فرش ظرافت بیشتری را نسبت به فرش 700 شانه داشته باشد و دستباف گونه تر به نظر بیاید.

شانه و تراکم در فرش از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هرچه شانه و تراکم در فرش افزایش پیدا کند به ترتیب قیمت فرش نیز افزایش می یابد. پیشنهاد می شود از فرش هایی با شانه و تراکم بالا در محل های پر رفت و آمد استفاده نکنید. چرا که به دلیل ظرافت بیشتر در بافت، الیاف آسیب پذیر تر می شود. پس سعی کنید با خرید فرش 1000 شانه، آن را در محل های کم رفت و آمد قرار دهید.

کلام آخر

با توضیح درباره ویژگی های فرش 700 شانه و 1000 شانه متوجه شدیم که این دو نمونه چه تفاوت هایی را با یک دیگر داشته و مناسب برای چه محل هایی می باشد. اگر به دنبال کیفیت و دوام فرش در مدت زمان طولانی هستید فرش های 700 شانه یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما می باشد. و اما اگر به دنبال یک فرش با جنبه تزیینی و دستباف گونه هستید، فرش هایی که از تراکم بالایی برخوردار می باشند را از قلم نیندازید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می توانید انواع فرش ها با شانه های متفاوت را پیدا کرده و خریداری کنید. این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش ها را در اختیار مشتریان خود قرارداده است. با خرید از این فروشگاه، محصول تا درب منزلتان به صورت رایگان ارسال می گردد.





:: برچسب‌ها: فرش 700 شانه , فرش 1000 شانه , فرش بادوام , فرش باکیفت , فرش ماشینی کاشان , فرش نرم و راحت , قالی کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: