نوشته شده توسط : الهام مهرجو

طرح حوض نقره فروشگاه قالی کاشان

احتمالا تا به حال در مورد فرش های ماشینی کاشان شنیده اید. کاشان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان فرش ماشینی بوده که از حدود 50 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. در ابتدا طرح هایی بر روی فرش های ماشینی بافته می شدند که تا امروز مورد پسند افراد بوده استقبال بی نظیری از آن ها شده است. برای مثال یک از طرح های فرش معروف و زیبا طرح حوض نقره بوده که با نمایی کلاسیک را به خانه شما می بخشد. این مقاله به منظور توصیف این طرح بی نظیر نوشته شده و از شما می خواهم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

طرح حوض نقره کاشان

این فرش زیبا در سه دسته 700 شانه با تراکم 2550، 1000 شانه با تراکم 3000 و 1200 شانه با تراکم 3600 بافته می شود. از آنجایی که افراد بسیاری در سراسر ایران به این طرح علاقه داشتند، تولید کنندگان فرش ماشینی تصمیم گرفته این محصول را در انواع مختلفی تولید نمایند. طرح حوض نقره بر روی فرش 700 شانه سطحی نرم و لطیف را دارا بوده و برای افرادی که به نشستن بر روی زمین علاقه دارند گزینه مناسبی محسوب می شود.

فرش های 1000 شانه بعد از فرش های 700 شانه تولید شدند که با ظاهر دستباف گونه خود مجددا مورد توجه قرار گرفتند. و در نهایت طرح حوض نقره بر روی فرش 1200 شانه تولید و یکی از پرفروش ترین محصولات معرفی شد. به طوری که تولید کنندگان بر روی تمامی ابعاد فرش 12 متری، 9 متری، 6 متری و انواع سایز های غیر استاندارد سفارش گرفته و به مشتریان خود عرضه می کردند.

برای بافت طرح حوض نقره از الیاف باکیفیتی هم چون الیاف اکریلیک استفاده می شود. الیاف اکریلیک به دلیل پرزدهی بسیار کم و قابلیت ضد حساسیت یکی از برترین الیاف در صنعت فرش ماشینی شناخته می شود. به همین خاطر قیمت آن از سایر الیاف مانند پلی استر، پلی پروپیلن، ورجین و... بیشتر می باشد.

یکی از مواردی که این طرح را خاص می کند زمینه متفاوت با سایر طرح های دیگر می باشد. در این نقشه از طرح لچک و ترنج به خوبی به کار برده شده است. لچک و ترنج در طرح های اصیل ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و تا به امروز ماندگار مانده است. ترنج به اشکالی می گویند که در مرکز فرش به کار برده می شود همچنین لچک به مثلت های قوس داری گفته می شود که به صورت موازی در چهار گوشه فرش است. پس از فروش بالای طرح حوض نقره، تولید کنندگان به فکر طرحی مشابه حوض نقره بودند که در نهایت طرح ناردون را نقشه کشی کردند.

اگر چه همچنان طرح حوض نقره محبوبیت بالاتری را در بین افراد داشت. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد، کتیبه های طرح خشتی در دور تا دور فرش حوض نقره می باشد که زیبایی آن را افزایش داده است. ترکیب تمام نقشه های اصیل در فرش حوض نقره باعث شده تا این طرح به این از فوق العاده ترین نقشه ها تبدیل شود.

به طور کلی اگر می خواهید از یک فرش برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک خود استفاده کنید طرح حوض نقره گزینه بسیار مناسب برای شما خواهد بود. البته این مسئله را در نظر بگیرید که این طرح به دلیل شلوغ بودن زمینه خود مناسب برای فضا هایی با دکوراسیون خلوت می باشد.

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

اگر طرح حوض نقره نظر شما را جلب کرده است پیشنهاد می کنم با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان این طرح زیبا را به صورت اینترنتی و با قیمت درب کارخانه در رنگ بندی های گوناگون انتخاب و با ارسال رایگان در هر کجای ایران که هستید آن را تحویل بگیرید.





:: برچسب‌ها: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ارزان، فرش ماشینی، فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: